Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
69
 

Besin İntoleransı ve Etkileri

Besin İntoleransı ve Etkileri
 

besin intoleransı


Besinler bazen sağlıklı olmasına rağmen vücudumuz tarafından sindirilemez. Bu da kişilerde rahatsızlık ve kilo fazlalığı gibi sorunlara neden olmaktadır. Besin intoleransı kişisel bir problemdir. Herkes için ayrı besinler etkili olurken, belirtiler farklılık gösterebilir. Besin intoleransı bazı durumlarda geçebilirken, kalıcı olması da mümkündür.

Besin intoleransıkişilerde çeşitli belirtilerle kendini gösterir. Bunlar; bulantı, midede ağrı ve yanma, midede gaz, yorgun hissetme, sinirlilik, ishal, baş ağrısı, sinirlilik, karın şişkinliği şeklinde sıralanabilir.

Besin intoleransını tetikleyen birçok neden vardır. Bazı durumlarda laktoz intoleransında olduğu gibi, kişilerde proteinleri sindirmesi için şart olan enzimler eksiktir. Besinlerde kendilerine karşı bir intolerans da gelişmiş olabilir. Özellikle besinlere renk ya da aroma vermek için kullanılan ve raf ömrünü uzatan maddelere karşı gelişen intolerans yaygındır.

Besin intoleransında asıl amaç, kişilerin hassas oldukları gıdaları bulup, beslenme programından çıkarmaktır. Bu nedenle bireylerin intoleransına uygun bir diyet ile beslenme düzenlerini oturtmaları gerekmektedir. Kullandığımız besin intoleransı testi, eski nesil testlerle kıyaslandığında oldukça etkilidir. Eskilerde geçici şekilde olan intoleranslar test sonuçlarına yansımaktaydı. Vücudun kısa süreli olarak verdiği tepkiyi de sonuçlarda gösteriyordu. Bu da kişileri yanıltıyordu.

Gıda intoleransının tedavisinde 4 hafta kadar söz konusu besini tüketmemek gerekmektedir. Bağışıklığı güçlendirici besinleri beslenme programına dahil etmek gerekir. Antibiyotik kullanmaktan kaçınmak ve işlenmiş gıdalardan yememek faydalı olacaktır. Olabildiğince unlu şekerli gıdalar kullanmak yerine; sebze, meyve, proteinlerin doğalından kullanılmalıdır. Ayrıca ayçiçeği, mısır, margarin gibi yağlar yerine omega 3, zeytinyağı ve doğal hayvansal yağları yemenin yararı olacaktır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 127
Kayıt tarihi
: 14.08.17
 
 

Kendim tarafımdan özgün bir şekilde yazılan bilgi verici yazılar paylaşmak istiyorum. Kullanıcıla..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster