Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '21

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Beste Tolgay..

Beste Tolgay..

 

''BİR SANATÇIYI ÖZGÜR YAPAN EN DOĞRU KRİTERLER; BİRİKİMLERİ, YAŞADIKLARI, ONLARDAN ALDIĞI DERSLERDİR... ''

 

Sanatçı yeni Single’ı “Özür” ile tekrar sevenlerine Merhaba dedi... 

 

Ben sordum, Beste Tolgay cevapladı..

 

Röportaj Sizlerle.. :) 

 

S1- Sanatı ben her daim Sulu boya’ya benzetiyorum. Sende canlanan tanım nedir..?

 

Sanatı sulu boya ile resmetmekten bahsediyorsan eğer burada, bana göre gökkuşağı olur.. 

Belki 7 değil, 17 renk olur..

 

 

S2- Bir sanatçıyı Özgür yapan en doğru kriter sence nedir?

 

''Birikimleri, yaşadıkları.. ve onlardan aldığı ders'' derim. 

 

 

S3- Yeni şarkı, yeni heyecanlar.. yeni geri dönüşler demek bence. Ne kadarını dikkate almamız gerekiyor sizce..? 

Kötü yorumlarda bi’ ölçü koydunuz mu kendinize..?

 

Şimdi şöyle.. insanın kendini hiç tanımadığı insanlara sunması zaten büyük bir cesaret..

Ben daha öncede yani yıllardır.. 26 yıldır çok sevilen, bazen bilinmeyen veya bir çok insanın sevmediği bir sürü parçayı repertuarına almış ve keyifle söylemiş bir solistim.

Ama insanın kendi duygularıyla sınanması da tabii çok cesaret gerektiren ondan sonra da duyacağı iyi ya da kötü şeylere hazırlıklı olmayı gerektiriyor. 

Kötü yorumlar, yerli yerinde ve haklı yapılırsa tabii ki dikkate alıyorum. 

En çok kendini eleştiren bir kadın olarak tabii ki önemsiyorum.

Ama yeter ki yerli yerinde olsun. 

 

 

S4- Müzik yapmak önceden daha değerliydi. Fakat zaman içinde her şey dijitale dönüştü. Fikriniz nedir?

 

Müzik yapmanın öncesi ve sonrası olduğuna inanmıyorum. 

İnsanlar müzik yaptıklarında yaparken, yaşarken ve sunarken bunu analog ya da dijital olmasına takılmıyorlar bence.

İşin popüler kısmı ya da tanınmak, ünlü olmak kısmı bilinmek kısmı bir kenara bırakıldığında iyi bir iş çıkarmak.. iyi müzik yapmak önde olduğu zaman hangi platform olduğunun çok bi’ önemi yok.

 

 

S5- Er ya da geç.. İstediğime ulaşırım diyen birisi misin? Yoksa zamanla mı olmalı..?

 

İnsanların ulaşmak istedikleri noktayla, ulaştıkları nokta arasında bazen çok ciddi farklar olabiliyor.. olması gerekenle olan arasında ki fark gibi.. 

Mesleğini seçtiğinde ya da hayal kurduğunda herkes gibi tabii ki bir takım hedeflerin oluyor...

Ve iyi olan her şey bi’ şekilde başarıya ulaşıyor diye bir gerçek var.. Ritüel’de bu böyle..  Bi’ şeyleri iyi yapıyor olmak... alkışlanmak. Bir teşekkür almak, iyi insanlar kazanmak, olduğun yerde kalabilmek.. güzel durabilmek.. çok önemli. 

 

 

S6- Çok para kazanmak.. çok mal, mülk sahibi olmak, görünüşte çok güzel şeyler ama ne kadar çok şeye sahip olursan sorumlulukların da doğru orantılı olarak artış gösteriyor bence.

Yorumlar mısın?

 

Tabii ki.. her neye sahipsen o kadar büyük sorumluluğun var, o kadar büyük bedeller ödüyorsun. Bu normal hayat için de geçerli.. 

Aşk, aile, arkadaşlık, dostluk.. bunlar için de geçerli.. Burada edinim çok önemli.. yani kazanımın çok önemli.

Kazandığın şeylerin bedelini ödemeye hazırsan bu sana ağır gelmez.

Ama bir takım kazanımlar için bedeller ödüyorsan o sıkıntıdır.. 

 

 

S7- Hayatını kronolojik olarak sıralar mısın.?

 

Hayatın kronolojik sıralaması dediğin zaman matematiksel cevap gelmedi aklıma.. neden bilmiyorum. Doğum tarihi.. final gibi düşünmedim onu. 

Ama şunu söyleyebilirim.. İyi ki doğdum ben.. iyi ki bu tekamülün içindeyim.. 

sonra iyi ki kendime beni bu kadar besleyecek ve aslında bütün hayatıma hizmet edecek, zaman zaman beni çok yoracak, üzecek, zaman zaman çok yaralayacak ama bi’ noktada da beni çok güçlendirecek bir meslekler grubu seçtim.

Bale ile başladı.. Tiyatro ile devam etti..

Ve şanla son buldu..

Finalde, sahnede iyi kötü bir duruşum oldu. 

Benim için kronolojik sıralamada bir dönüm noktası.. :)

 

 

 

Ve son soru..

 

S8- Kalpten sevmek mi? Yoksa platonik olmak mı? Hangisi senin için çok kıymetli..? :) 

 

Ben sevmenin her şekline hayranım.. 

İnsanları gözlemleyen.. onları oynayan, onları yaşayan.. onları şarkıya döken ve onların duygularıyla, onların kalbine dokunmak için şarkı söyleyen birisi olduğum için, sevginin bir ölçüsü olamaz.

Yani bi’ insan gerçekten kalbiyle de sevebilir..

Bazen onu hiç fark etmemiş birine de çok büyük bir aşk yaşayabilir..

Ve kavuşamayabilir..

Zaten çok büyük aşklar, kavuşamadığı için çok büyük aşk olarak kalıyor biliyorsun ki...

Aşk, yaşanan ve bitmesi gereken bir şey bence. Sonsuz olamaz.

 

 

 

Röportaj - İHSAN TEKİN. 

 
 
Toplam blog
: 22
: 95
Kayıt tarihi
: 27.02.21
 
 

Röportaj benim hayatım.. Gazetecilik İse Aşık olduğum tek meslek...  Güzel yazılar çok yakında.. İs..