Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '18

 
Kategori
Müzik
 

Besteci Ceyhan Porsuk ile

Besteci Ceyhan Porsuk  ile
 

Ceyhan Porsuk


Besteci  Ceyhan Porsuk: “Türkiye’mizde maalesef telif hakları tam olarak hak sahibine verilemiyor. Bu anlamda ciddi bir yasal düzenlemeye ihtiyaç var”


SORU-Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz, bize kendinizden bahseder misiniz, kısaca Ceyhan PORSUK kimdir ?
CEYHAN PORSUK- -Tabiki... 1974 Tokat-Turhal doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi Turhal'da tamamladım. Sonra Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme bölümü 4 yıllık lisans eğitimimi tamamlayarak, ayrıca bir çok iş alanında çalıştım. Evli ve 2 çocuk babasıyım.

SORU-Müzikle ilk tanışmanız ne zaman oldu ?
CEYHAN PORSUK-Biraz klasik bir söylem olacak belki ama gerçek şu ki; çok küçük yaşlardan itibaren müzikle tanıştım. Her şeyden önce müzik dinlemeyi çok severim... Değişik tarzlarda müzik dinlemeyi sevdiğim için sanırım bu durum beni daha çok motive etti ve yönlendirdi.

SORU-Peki beste yapmaya ilk ne zaman karar verdiniz ?
CEYHAN  PORSUK-Yaklaşık 16 yıl önce ilk olarak yazdığım şiirlerden yola çıkarak karar verdim diyebilirim. Sonrasında ise bunu takip eden şarkı sözlerim ve bestelerim...

SORU- -Peki, hep sorulur ya bestecilere, bizde bunu sormadan edemeyeceğiz... Bestelerinizi nasıl yapıyorsunuz ?
CEYHAN PORSUK-Evet, bunu ilk soran siz değilsiniz tabii, bir çok kişiden bu soruyu aldım. Beni yakından tanıyan bir çok kişiye de bunu ifade etmişimdir. Bana göre beste yapmak, sadece bir şarkı sözü veya şiire uygun melodiler bulmak değil... Bana göre beste yapmak, şarkı sözü veya şiirin ifade ettiği duygu rüzgarına kendini bırakmak...Sonrasında ise dökülen melodileri söz ile birleştirmek... Buna ister ilham deyin, isterseniz hissiyat, gerçek şu ki inanın bana benim kendimden yaptığım bir şey yok...

SORU--Nasıl yani ?
CEYHAN PORSUK- Bana göre bu Yüce ALLAH' ın bana bir hediyesi... Yani; ben söze melodi uydurmuyorum, yada şu söze şöyle bir melodi mi daha iyi gider, böyle bir melodi mi daha iyi gider diye düşünmüyorum... Sadece sözlerin ya da şiirin duygu anlatımına kendimi bırakıyorum, sonrasında bestesi çıkıyor.

SORU-Peki, gençlik dönemleriniz, 90'lı yıllar size müzik olarak ne ifade ediyor, ya da size ne kattı diyebiliriz...?
CEYHAN  PORSUK- 90'lı yıllar benim için çok özeldir...Özellikle pop müzik furyasının çok etkin olduğu dönemler biliyorsunuz... Sevgili Sezen AKSU... Yorumcu ve besteci kimliğinin yanı sıra; samimi, içten ve duygusal bir yapıya sahip olması da çok etkilemiştir beni... İdolüm ve çok çok sevdiğim, saygı duyduğum, hayranı olduğum bir isimdir... Herkes bir yana, Sezen AKSU bir yana diyebilirim... Ayrıca arabesk müziğin duayenlerinden olan Ferdi TAYFUR, Orhan GENCEBAY, İbrahim TATLISES, rahmetli Müslüm GÜRSES gibi çok değerli sanatçılarımızın ve fantezi müziğimizin değerli sanatçısı Cengiz KURTOĞLU'nun o döneme dair şarkıları, sanırım duygu ve müzik dünyamızın harmanlanmasında önemli bir yere sahip... Bu günlerimin o günlerden miras olduğunu söyleyebilirim.

SORU-Peki beste yapmanın yanı sıra şarkı sözü yazdığınızda biliniyor. Söz müzik size ait olan yeni şarkılarınızda var mı ?
CEYHAN PORSUK--Elbette... Şu an yaklaşık 300 tane yeni eserim var ancak henüz demolarını yapmadık.

SORU- Ooooooo şaşırtıcı doğrusu...Yılların birikimi olsa gerek...
CEYHAN PORSUK- -Evet, aynen...

SORU-Yeni eserlerinizin tanıtım demolarını nasıl hazırlıyorsunuz?
CEYHAN PORSUK- -Eserlerimiz tamamen stüdyo ortamında ve aranje edilerek, canlı enstrümanlarla, değerli solistlerimizce okunarak kayıt altına alınıyor ve sanatçılarımıza sunuluyor. Değerli sanatçılarımız albümlerine yeni eserler seçerken, kaliteli bir demo dinletmek istiyoruz, bu anlamda da demolarımızı stüdyoda hazırlatıyoruz.

SORU-Peki ne tarz müzik eserleri yaptığınızdan bahsedelim birazda ne dersiniz ?
CEYHAN PORSUK- -Tabiki... Fantezi müzik, arabesk, türkü, Türk sanat müziği, pop müzik, slow müzik, rock müzik, anadolu rock ve özgün müzik gibi değişik tarzlarda eserler yapıyoruz..

SORU-Şu an baktığımızda, değerli söz yazarlarımızla da çalışmalar yaptığınızı görüyoruz. Biraz bahseder misiniz çalışmalarınızdan...
CEYHAN PORSUK-- Evet, tabi ki... Çok değerli söz yazarları olan, üstadlarım, abilerim, Aşkın TUNA, Vural ŞAHİN ve Cengiz ALTINSOY ile birlikte şarkılar yapma fırsatım oldu. Bunun için değerli abilerime çok teşekkür ediyor ve onur duyduğumu ifade etmek istiyorum. Her zaman kendileri ile yeni eser çalışması yapmaktan mutlu olacağımı bilmelerini isterim. Ayrıca değerli söz yazarlarımızdan Mehmet Emin ŞENLİK, İshak KILIÇ, Remzi ÖZKAN, Yılmaz SUVACI, Cevdet Erkut YILMAZ, Lütfi YILDIRIM ve Kenan ELMAS kardeşlerimle de birlikte yeni şarkılar yaptık. Hepsine emekleri ve katkıları için teşekkür ediyorum.

SORU- Müzik piyasasına baktığımızda genel olarak bir durgunluk söz konusu.. Bu durum hakkında ne düşünüyorsunuz ?
CEYHAN  PORSUK--Evet, haklısınız... Türkiye’mizde maalesef telif hakları tam olarak hak sahibine verilemiyor. Bu anlamda ciddi bir yasal düzenlemeye ihtiyaç var. Konu ile, ilgili bakanlığın bir çalışması mevcut ancak henüz yasalaşmadı. Yasa çıktıktan sonra müzik piyasasının ve bu konudaki üretimin canlanacağı kanaatindeyim. Umarım en kısa sürede gerçekleşir.

SORU-Söz yazarı ve besteci olmak isteyen gençlerimize neler önerirsiniz ?
CEYHAN PORSUK--Her şeyden önce müziği çok sevmeleri ve duygu ifadesine öncelik vermeleri gerekiyor. Sevmeden bu işte başarılı olmaları bence imkansız... Emek vermek gerekiyor, ayrıca üretilen bir eserde, ticari kaygı ya da istekle hareket etmemeleri gerekiyor. Çünkü, aksi taktirde, duygudan yoksun şarkılar üretiliyor, bu da güzel eser üretme yetisini ve kalitesini olumsuz yönde etkiliyor. Bunlara dikkat ederlerse başarılı olabileceklerine inanıyorum. Müziğe gönül vermiş tüm gençlerimize, ilerledikleri yolda başarılar diliyorum.

-Bizde, gazetemiz adına bize vakit ayırdığınız ve röportajınız için teşekkür ediyor, başarılarınızın devamını diliyoruz.
-Asıl ben size bu güzel sohbet ve paylaşım ortamı için çok teşekkür ediyorum, sağolun...

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..