Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '12

 
Kategori
Kitap
 

Beyaz Atlı Kurbağalar / Saim Koç

Beyaz Atlı Kurbağalar /  Saim Koç
 

alıntıdır


Cuma akşamı önceden sipariş ettiğim kitaplara kavuştum. En doğru zamanda geldikleri kesin. Çünkü haftanın bana kalan iki günü için uzun zamandır okumak isteyip ertelediğim kitaplarla vakit geçirmeyi düşlüyordum. Sonunda kavuştuk. Hani elimize bir kitap aldığımızda hemen arkasını çeviriveririz ya, bu kez farklı bir şey yaparak doğrudan ön yazıyı okuyarak, kitabın yazılı amacını, kimlere neden teşekkür edildiğini gözlemledim.

NİL GÜN’ün daha önce bahsetmiş olduğum renkli küçük kitaplarında duymuştum bu ismi; Saim Koç. Kendisi ilişkiler üzerine “Beyaz Atlı Kurbağalar”ı yazarak farklı bir bakış açısı getiriyordu. Kitaba hemen ulaşmalıyım ve bireysel olarak yaptığımız hatalar ne ise yüzleşmeliyim diye düşündüm.

Bir çok konuda olduğu gibi ilişkilerde de öğrenilmiş çaresizliğin, ertelemelerin, rutinliğin kırıntıları olduğunu anladım.

Hiçbirimiz bir başka aklın bizden üstün olduğunu kabullenmek istemeyiz. Benim çözümünü bulamadığım bir konuya başkası benim adıma çözüm olamaz deriz.

Halbuki insan bir şeyleri ne kadar iyi bilirse bilsin, mutlaka öğreneceği şeyler vardır. Öğrenmek, gelişmek sonu olmayan bir deniz misali. Ve kendimize kattığımız her şey aslında doğrudan hayatımıza katkı sağlamakta.

Bu nedenle “neden hep aynı ilişkileri yaşıyorum?” gibi bir sorunuz varsa, bu kitabı okumanızı öneririm. Belki de, suçladıklarımız öğreticilerimizdir. Ve belki de tanıdıklarımız bize kendimizi tanıtmak için gelmiştir.

Ve biz ne kadar kusursuz olduğumuza şartlanırsak şartlanalım belki de eksik nokta bizdedir.

Kitaptan alıntı yapmak yerine ben en son okuduğum arka kapak yazısını paylaşmak istiyorum;

(...)

Hepimiz kendimize layık gördüğümüz bir ilişki yaşarız.
"Ben bunu hak etmiyorum" diye düşünsek de, çoğu zaman aklımızdan, "Ayrılsam bundan iyisini mi bulacağım? Çocuklar daha çok küçük, onlar için bu İlişkiye katlanmalıyım. Ayrılsam bu yaştan sonra (özellikle yaşımız kırkın üzerindeyse] beni kim beğenir?" gibi düşünceler geçer.

Birkaç partner ya da sevgili değiştirmiş olsak bile "benzer" İlişkiyi, benzer sorunları tekrar tekrar yaşadığımızı acıyla fark ederiz.

Bu kitapta, ilişkinizi farklı bir açıdan değerlendirip sorunlarınızın gerçek nedenlerinin farkına varacak, kendinizi ve ihtiyaçlarınızı daha iyi tanıyacak, nasıl daha sağlıklı bir ilişki kurabileceğinizi (ya da yaratabileceğinizi) öğreneceksiniz.
İşte, üzerinde düşünmeniz gereken birkaç başlık:

Hayat arkadaşlığı, birinin diğerini çekiştire çekiştire yanında ya da sırtında taşıdığı yorucu bir yolculuk değil, etrafın güzelliklerini görerek e! ele yapılan keyifli bir gezintidir.

Kadınların yanılgısı, kendi kaderlerini erkeklerin değişmesine bağlamaları; erkeklerin yanılgısı, eşitsiz bir ilişki içinde mutlu olabileceklerini sanmalarıdır.

Mutluluklarını başkalarına bağlayan İnsanların mutlu olmaları da şansa kalmıştır.

Partnerimize kendi doğrularımızı dayatmak, uyumsuz bir ilişkinin en garanti yoludur

Tükenen ilişkileri, geliştiren ilişkilere çevirmenin yolu partnerimizi değil, kendimizi değiştirmekten geçer.

Aşk, partnerimize nasıl davranacağımızın bütün bilgilerini içinde taşır.

Keyifli okumalar dilerim.

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..