Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '07

 
Kategori
Sinema
 

Beyaz Melek

Beyaz Melek
 

Küçük kasabalardan, büyük kentlere gelişimde hep aklıma sinemalar gelir.

Yeni vizyona girmiş filmleri izlemeye çalışırım.

Beyaz Melek'le ilgili haberleri ve eleştirileri okumuştum.

Daha doğrusu, Mahsun Kırmızıgül hakkında beynimde bir takım önyargılar vardı.

Her nedense, Mahsun Kırmızıgül'ün iyi bir film çekeceğini ummuyordum.

Önyargılara karşı olmama rağmen, böyle bir tutum içindeydim. Nedenini ben de bilemiyorum!

Şimdiye dek hiç bir konserini izlemedim, kasetini satın almadım .

Böyle bir önyargılarla, belkide bu yargıları yok etmek için belki de iş olsun diye sinemanın yolunu tuttum.

Senaryosunu, yönetmenliğini ve oyunculuğunu da Mahsun Kırmızıgül'ün yaptığı " Beyaz Melek" filmini izlemeye başladım.

Şimdiye kadar izlediğim duygu yoğunluğu en güçlü filimlerden biriydi. Gözyaşlarımı tutamadım. İzleyiciler de, gözyaşları içinde izlediler filmi.

Özellikle de yaşlı, emekli kesimi daha çok etkilemiştir diye düşünüyorum.

Konu seçimi çok iyi . Oyuncular da çok başarılı oynamışlar.

Konuya, doğu kültürümüzün ve batı kültürümüzün anlayışıyla bakılırken biraz abartma yapıldığı düşüncesindeyim. Konu sosyal bir yara. Kültürler de zaman içinde ekonomik şartlarla birlikte değişime uğruyor. Aynı konu Avrupa ülkelerinde daha insalcıl şekilde çözülmüş ve pek de yadırganmayan bir durum olmuş.

Filmden etkilendiğimi söyleyebilirim. Filmi genelde başarılı buldum. Ufak tefek düzenlemeler, bazı lüzumsuz sahnelerin çıkartılması ile filmin uluslar arası festivallerde de iş yapacağını düşünüyorum.

"Beyaz Melek" filmine gitmekle önemli bir iş yaptım. Duygu yüklü bir film izledim. Mahsun Kırmızıgül'e bakış açımda olumlu değişmeler oldu. Önyargıların ne kadar kötü ve tehlikeli olduğunu da bir kez daha anlamış oldum.

Siz de izleyin, önyargılarınız varsa kurtulun...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..