Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Beykoz'da 4+4+4 heyecanı başladı

Beykoz'da 4+4+4 heyecanı başladı
 

Programa Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek'te katıldı


Üç aylık yaz tatilinin ardından yaklaşık 17 milyon öğrenci ve 800 bin öğretmen için ders zili bugün çaldı...

Bu yıl ilk kez okula başlayan 60-72 aylık yaklaşık 1 milyon 600 bin birinci sınıf öğrencisi için ise ders zili bir hafta önce çalmıştı... 

Bu kapsamda Beykoz’da düzenlenen eğitim yılının açılışı programı Gündoğdu Nene Hatun İlköğretim Okulu’nda gerçekleştirildi. 

Programa Beykoz Kaymakamı Süleyman Erdoğan, Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek, Beykoz Cumhuriyet Başsavcısı Nuh Mete, Milli Eğitim Müdürü Nazmi Yekrek, Belediye Başkan Yardımcıları Yüksel Baki, Nevin Çalışkan, Metin Torun ile birlikte bazı meclis üyeleri ve muhtarlar katıldı. 

Törenin açılış konuşmasını okul müdürü Yunus Ayvazoğlu yaptı. Ayvazoğlu, “2012-2013 öğretim yılının ve ek binamızın açılışına hepiniz hoş geldiniz. Değerli veliler sizlerin en değerli varlığınız olan çocuklarınızın gelecek daha güvenle bakabilmeleri için kurulan okullarımızda onlarla ilgilenmek, onları geleceğe hazırlamak en önemli işimizdir. Tabi sizlerin de çocuklarınızın bu gelişiminde en önemli rolü üstleniyorsunuz. Yavrularımıza birlikte sahip çıkarsak onları geleceğe daha da güvenli hazırlayabiliriz” şeklinde konuştu. Diğer yandan öğrenciler okudukları şiirlerle programa renk katarken Fevzi Çakmak İlk Öğretim Okulu’nun yaptığı folklor gösterisi de büyük beğeni aldı. 

Milli Eğitim Müdürü Nazmi Yekrek de konuşmasında önemli mesajlar verirken 4+4+4 sistemiyle ilgili de kısa bilgiler sundu. Yekrek, “2012-2013 Eğitim Yılı bu gün resmen başlamış oldu. Bununla birlikte de yep yeni bir sisteme başladık. Yavrularımıza ve tüm eğitim camiasına hayırlı olsun. 4+4+4 sistemine yavrularımız hazır. Artık diploma 12 yıl sonra verilecek. Toplamda eğitim yılı 16 yıl sürecek. Bu süre için hepinize başarılar diliyorum. Şüphesiz bu uzun maratonda anne ve babalara da çok önemli işler düşüyor. El birliğiyle çocuklarımıza iyi bir gelecek hazırlayacağız inşallah” dedi. 

Milli Eğitim Müdürü Nazmi Yekrek’in ardından eğitime verdiği desteklerle sık sık gündeme gelen Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek kısa bir konuşma yaparak yeni eğitim yılını kutladı. Çelikbilek şöyle konuştu; “Yağmurlu bir hava olduğu için konuşmamı çık kısa tutacağım. Belediye olarak biz eğitime çok fazla önem veriyoruz. Bu kapsamda imkânlarımız doğrultusunda da elimizden geleni her zaman yapıyoruz. Bu yıl ilk defa uygulanmaya başlayan 4+4+4 sisteminin de aynı şekilde hayırlı olmasını diliyorum.”

Programın son konuşmacısı Beykoz Kaymakamı Süleyman Erdoğan oldu. Erdoğan eğitimin önemi üzerinde durduğu konuşmasında şu cümlelere yer verdi; “Yapacağımız en önemli işlerimizden birincisi eğitim. Genç nüfusu ayağa kaldırmak lazım. Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün hedef gösterdiği gibi yapacağız. Yerel idare, kamu hep beraber bir seferberlik içinde olacağız. Öğrencilerimizden de çok fedakarlık bekliyoruz. Her şeyden önce çok çalışmalılar. Değerli Beykozlular ilçemizde eğitimin daha iyi seviyelere gelmesi için hep birlikte çalışmalıyız. Bunun için değerli İş adamlarımızı da işin içine dahil edeceğiz. Onlardan sağlıklı ve başarılı nesiller için faydalanacağız.”

Yaklaşık 17 milyon öğrenci ve 800 bin öğretmen eğitim ve öğretime bugün başladı. Bu yıl yürürlüğe giren yeni sistemde 4 yıl ilkokul, 4 yıl ortaokul ve 4 yıl lise olmak üzere 12 yıllık zorunlu kademeli eğitime geçildi. 

Ayrıca, imam hatip liselerinin ortaokul bölümleri açıldı.

www.dostbeykoz.com.tr

 
Toplam blog
: 141
: 515
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1972 yılında Rize Güneysu'da doğdu. Eğtim hayatını orada tamamladı. Zaman içinde Avrupa'nın bir ç..