Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '11

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Bilinçli tüketici kimdir, nasıl olunur ve püf noktaları nelerdir?

Bilinçli tüketici; piyasadaki fiyatları, ürünleri araştıran karşılaştırma yapan güncel bilgiye sahip kişidir. Bir haksızlıkla karşılaştığında, zarara  uğradığında hakkını  nerede nasıl arayacağını bilir. Aşırı tüketimi sevmez, israftan kaçınır, alacağı ürünün fiyat etiketini kontrol eder. İhtiyacı yoksa  kampanyalı, promosyonlu ürünlerin cazibesine kapılmaz.(oltaya gelmez). Aldığı ürünlerin son kullanma tarihini kontrol eder. Taklit, korsan, sahte ürünlerden uzak durur. Elektronik ürünlerin garanti belgesi faturasını mutlaka alır ve onaylatır. Satın aldığı ürünleri 30 gün içinde iade edebileceğini veya değişim yapabileceğini bilir. Kapıdan veya telefonla  satış yapan  art niyetli kişilere itibar etmez.175 bilinçli tüketici danışma hattını arayarak haklarını öğrenir.

174 sağlıklı gıda hattını arayarak gerekli bilgiyi alır. İthal ürünleri değil yerli malını tercih eder. Aç ve yorgunken alışveriş yapmaz. Gereksiz şeyler almaz. Naylon poşet yerine bez torba veya file kullanır. (doğayı korur) GDO’lu hormonlu, bozulmuş, ürünleri almaz.

Çevreye dost Sağlık bakanlığı, CE, İSO  9001 ve TSE belgeli ürünleri tercih eder.

Hem kendi bütçemiz hemde ülkemizin ekonomisine katkıda bulunmak için  alınacak birkaç tedbir;

Gereksiz elektrik, su  kullanımını azaltalım.

Özellikle enerji tasarruflu ampul ve A sınıfı elektronik ürünler kullanalım.

Belediyelerin ve sivil toplum kuruluşlarının  birçok noktaya yerleştirdiği cam, kağıt, pil ve plastik  konteynerlerine  çöplerimizi atalım.

Tüketicileri koruma derneği gibi  tüketici örgütlerine üye olalım aktif şekilde  toplantı, seminerlerine katılalım.

Gereksiz yere ihtiyaç kredisi  ve kredi kartı nakit avans kullanmayalım. Unutmayalım ki bankalar verdikleri kredi ve kredi kartı faizleriyle kar rekorları kırmaktadır. Ayrıca her yıl tüketicilerine gönderdikleri 30-100 tl arası kredi kartı üyelik ücreti ile  kullanıcılarını mağdur etmektedirler. Yaptığım araştırmalarda tüketici birlikleri ve şikayet bürolarına en çok şikayet edilen firmaların bankalar ve kredi kartı üyelik ücreti olduğunu öğrendim.

Tüketicilere tavsiye olacak birkaç beğendiğim sözü sizlerle paylaşacağım;

Borcun kölesi olma, paranın efendisi ol.

Hakkını ara, öğren, sorgula ve çözüm bul. 

Herkese sağlıklı, mutlu, huzur ve tasarruf dolu günler diliyorum.

 HAZIRLAYAN: UĞUR  AĞIRGÖL

 
Toplam blog
: 6
: 1806
Kayıt tarihi
: 18.09.11
 
 

Girişimcilik, inovasyon, arge alanında  birçok eğitim vermiş, "birfikrinmivar", "icatçıkar", "yıl..