- Kategori
- Kişisel Gelişim
Bilişsel Davranışçı Koçluk Kongresi'nden kalanlar
IACBC tarafından dünyada ilk kez düzenlenen Bilişsel Davranışçı Koçluk Kongresi http://iccbc2014.ro/ 12-15 Haziranda Romanya’nın Cluj Nacopa kentinde gerçekleşti. Türkiye’den Psikiyatrist Prof.Dr. Mehmet Sungur, psikolog Dr. Ulaş Özcan ve Bilişsel Davranışcı KoçluğunTürkiye’deki öncülerinden Selin Sertel ile birlikte katıldık.
Prof. Dr Mehmet Sungur ‘un yönettiği, Arthur Freeman tartışmacı olarak katıldığı “CBC: Assesment and Application Different Group” oturumunda Dr. Ulaş Özcan Bilişsel davranışçı koçluk yaklaşımı için özel olarak tasarlanmış psikometrik yaklaşım “I-Coach” u anlattı. Genellikle değerlendirme testleri koçluk alan kişinin kendisi için yapılıp değerlendirilirken I-Coach koç için gerekli olan bir değerlendirme. Danışanınızın getirdiği konuya nasıl ve neye odaklanarak koçluk yapacağınız konusuna açıklık getiriyor ve koçluk sürecinde yolunuzu aydınlatıyor. Gelecekte pek çok koçun bu psikometrik yaklaşımı kullanacağını düşünüyorum. Bu konuda daha fazla bilgi almak için Dr. Özcan’a ulaşabilirsiniz.
Türkiye’deki ICF onaylı tek “Bilişsel Davranışçı Koçluk Programı” olan “CoachPro” hakkında bilgilendirmeyi ise Selin Sertel yaptı. BCI Master Coach Modeline dayanan CoachPro Modeli; literatür bilgisini ve dünya çapında yapılmış olan 6000' den fazla koçluk çalışmasından edinilmiş güncel yöntemleri içeriyor. ‘Düşüncedeki değişiklik, geleceği değiştirir’ yaklaşımıyla 21. yüzyılda profesyonel koçluk, bilişsel davranışçı psikoloji biliminin temelleri üzerinde yükselerek gelişiyor. Bilişsel Davranışçı Koçluk süreci, kişinin duygu ve davranışları ile bağlantılı olan düşüncelerini tanımlamasına, kendi düşünce süreçleri üzerine düşünebilmesine, iç görüye, oradan da yansıtıcı geribildirimler rehberliğinde yeni davranışlarla sonuçlara uzanan bir yolculuktur. Bilişsel davranışçı koçluk yaklaşımını öğrenmek içinhttp://www.coachproturkey.com/programlar/profesyonel-kocluk-egitimi/ bilgi alabilirsiniz.
Kongrede benim konum ise “Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Koçluk Uygulamaları“ idi. Hayata hazırlanan ergenlerin koçluğa daha fazla ihtiyaçları var, çünkü ergenlik ölümden sonra hayatımız boyunca yaşadığımız en büyük değişiklik dönemi. Değişim olduğu yerde koçluk varsa en fazla koçluk ihtiyacının da ergenlik döneminde olması kaçınılmazdır. Bu dönemde ergenleri yaşam için cesaretlendirecek güçlendirecek bireylerin varlığı ki -bunlar son yılarda koçlar olmaya başladı-oldukça önemli. Ancak ergenlik döneminde genleri destekleyecek ne psıkologların ne psikiyatristlerin nede koçların sayısı yeterli değil.
Koçluk dünyasında gençlerle çalışanların sayısı artsa da; 2011 de Sandra J. Lindgren yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre araştırmaya katılan koçların sadece %0.7 si uzmanlık alanını ergen/ genç / genç yetişkin koçluğu olarak (6000 Koç katılmış araştırmaya) belirtmiş.
Bu durumda, koçluk eğitimleri içinde özellikle gençlerle ve ergenlerle çalışanlara yönelik özel koçluk eğitimlerinin yetersiz olması oldukça etkili. Ergenlere yapılan koçluk ile yetişkinlere yapılan koçluk aynı ilkelere dayansa da temelde farklılıklar gösteriyor. Bu farklılıklara hakim olmak gençlerle çalışırken süreci kolaylaştırıyor.
Yine J. Lindgren in araştırmasına göre gençlerle çalışan koçlar, gençler ve ergenler dönemi hakkında özel eğitimlere sahip olmadıkları gibi özel bir koçluk yaklaşımını da kullanmıyorlar
Eğer ergenler ve gençlerle çalışıyorsanız ergenlik dönemi ve Bilişsel Davranışcı Koçluk yaklaşımını benimsemek ve öğrenmek istiyorsanız http://izkocluk.com/egitim_ve_ogrenci_koclugu_hizmet bu eğitime bir göz atın. Belki isteklerinize cevap verir ve “Düşüncedeki Değişiklik Geleceği Değiştirir”.