Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '09

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Bind likörlü çikolata

Geçen hafta iş çıkışı Ankaradaki Armada alışveriş merkezine gittim. Gezerken canım likörlü çikolata istedi ve Bind çikolatanın önünde kendimi buldum. Görevli kişiye likörlü çikolata olup olmadığını sordum. Franbuazlı ve Vişneli olmak üzere iki çeşit ürünleri olduğunu belirtti. Birkaç tane vişneli ve frambuazlı likörlü çikolata istedim. Çikolataları kendi özel tasarımlı Bind kutusuna koydu. Parasını ödeyip mağazadan çıktım ve evin yolunu tuttum.  

Genellikle yeni bir ürün aldığım ambalajının arka tarafını çeviririm ve içeriğinde neler var diye bakarım. Almış olduğum Bind likörlü çikolatalarının kutusunun da arkasını çevirip okumaya başladım. Bind likörlü çikolatalarının içi sıvı dolu. Bir parça ısırdığınızda içerisindeki sıvı akabilir vaziyette. Bind kutusunun arkasında standart bir yazı dikkatimi çekti.  

"Ürünlerimizin hiçbiri domuz yağı ve alkol içermemektedir."  

Ülkemizde müslümanlar çoğunlukta olduğu için gıda üreticileri ürünlerinin üzerinde bazı açıklamalar yapıyorlar. Bunlardan en sık karşılaştığımız da ürünün içeriğinde domuz yağının bulunmaması yönündeki açıklama. Bir diğer açıklama da sıvı ürünler için içeriğinde alkol bulunmaması.  

Likörlü çikolata almıştım ve bildiğim kadarıyla içeriğinde bir miktar da olsun alkol var. Fakat Bind çikolatanın standart bir açıklamayı bütün kutularında basması bana şaşırtıcı geldi. Aslında ülkemizde sadece gıda sektöründe değil, diğer sektörlerde de bu yaklaşım var. Sırf yapılması gerektiği için, göz boyamak için birşeyler yapılıyor.  

Bu doğrultudan yola çıkarsak;  

Yediğimiz gıdaların içerisinde gerçekten ürün içeriklerinde yazanlar doğru mu yoksa göz boyama mı?  

İşte size bir Türkiye manzarası daha...  

 

 
Toplam blog
: 177
: 1692
Kayıt tarihi
: 02.11.07
 
 

İlk,Orta ve Lise öğrenimi TED Kolejinde yaptı. Bilgisayar Mühendisliği lisans eğitiminden sonra E..