Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '22

 
Kategori
Anılar
 

BİR FAHRİ SEVİL VARDI

SÖKELİ GÖNÜL DOSTLARIMIZDAN

         BİR FAHRİ SEVİL VARDI

                                                

 

Bir ara Söke’de” Gönül Dostları” vardı. Bunların çoğu bu gün yok aramızda. Hemen aklıma gelenlerden birkaçını yazıyorum: Ekrem Karakaş, Halil Özşarlak,  Ticaret Odası Başkanı Haluk Kutlay, Muhittin Özşarlak,  Muzaffer İşlekel, Murat Uzgur, Halil  Güven,  Cevdet Üzüm, Haydaraki kardeşler,  Ali İhsan ve İbrahim Kaya, İsmail Dalgıç, Süleyman Kara,  Mustafa Özcanyüz, Yaşar Çağbayır, Ali Kocabaş, Dr. Sevim Şahin,  Mustafa Genç, Sami Nalıncı, O.Hasan Bildirki,  Necati Maldar , A.Ziya Kabak,  Ali Yağdöken,  ve sözünü ettiğim Fahri Sevil vardı.

Bunların çoğu bugün yok aramızda, birer kıratlarına binip, uçup gittiler. Yolları açık olsun. Onları rahmetle anıyor ve yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum.   

Sökeli Gönül Dostlarımızdan Fahri Sevil aramızdan ayrılalı 9 yıl oldu. Günler ne çabuk geçiyor, zaman akıp gidiyor. Ara sıra yanına gider, sohbet ederdik.  Hal-hatır sorar, halden anlayan bir insandı. Çayı, kahvesi de içilirdi. Cebinde akrep yoktu.  Bana “ kardeşim” diye hitap ederdi. Bir ara şiir konusunda sohbet edince  “ben de şiir yazıyorum, ama hiçbir kimseye de ben şairim demedim. Oturduğu masanın çekmecesinden bir defter çıkardı. İçinde 15,20 kadar şiiri vardı.  Şiirleri hoşuma gitti. Bunları Söke yerel gazetelere verelim dedim.”  Ve öyle de oldu. Sanatımıza ve kültürümüze âşık bir insandı.  Söke ‘de uzun yıllar sanatımıza ve kültürümüze hizmet eden Beşparmak dergisinin çıkmasına hep bizimle birlikte oldu. İlk sayısı Eylül 1989.  Beşparmak dergisi yaklaşık 30 yıl yaşadı. 1989, yayın hayatına başlayan Beşparmak 2018’lerde kapanmak zorunda kaldı.(sayı:206) Söke Şairler ve Yazarlar Derneği ve Sarızeybek dergisinin de kurulmasında büyük emeği vardır. 

Bir gün sohbetimiz sırasında:  “Kadir Bey, şiirlerimi bir kitapta toplamak istiyorum“ dedi. Şiirlerini aldım,   daktilodan tek tek geçirdim, ufak, tefek düzeltmeleri birlikte yaptık. Bunları “Gönlümdeki Bahar (şiirler)” adında bir şiir kitabı olarak İzmir’de yayımlandı.(1998)

Kadim dostum Fahri Sevil’in yine bir gün yanına gidince özel olarak hazırladığı kitabına almadığı belki sonradan yazdığı ufak bir defteri bana uzattı. “ Kadir Bey bunlar sende kalsın. Yaş ilerledi,  tünelin ucu göründü, bunlar sizde emanet kalsın  “ dedi.  (Eylül 2001 ) O gün bugündür bu şiirlerini arşivimde saklıyorum. Bir gün ben de elveda edersem bu şiirler kime kalır diye düşünüyorum. Çünkü benim de yaş kemale erdi. Tünelin ucu göründü… Günün birinde bir yiğit çıkar da benim için bir şeyler yazar mı diye düşünüyorum. Yüce Mevla’dan hayırlısını diliyorum.

Bu ufak kitapçığın ilk sayfasında Fahri Sevil’in özgeçmişi ve 10 şiiri daha var. İlk şiirlerinden biri:

       GÖRMEZ OLDU

 Gecenin karanlığı,

Sabahın aydınlığı  ile

Gözlerim gözlerini

Görmez oldu

Gençlik bir kuş gibi,

Uçtu, gitti.

 

Bir garip kuş gibi,

Kafeste tutsak olduk,

 Kaderin ağına düştük

 Zamanla yarıştık,

 Geldik bu günlere

Zaman çok acımasızmış

Düştük bu hallere…

                       Fahri SEVİL

                       24.12.1998- Söke

Şiir konusunda Fahri Sevil’e çok yardımcı olmaya çalıştım. O’da bu konuya gayretliydi. Bir ara Kütahya / Simav ‘da Osman Karaarslan geleneksel hale getirdiği Mayıs ayında Anneler Günü münasebetiyle Şairler Şöleni yapıyordu. Beni de davet etmişlerdi.  Fahri Ağabeye “birlikte gidelim” deyince çok sevinmiştim. “ Seninle gelmek benim için bir onurdur. Hem de oradaki arkadaşlarla tanışmış oluruz” demişti.   Fahri ağabey yanılmıyorsam 10- 12 Mayıs’ta 1998 ‘de Simav’da idik. O şölende İstanbul’dan gelen edebiyat öğretmeni şair ve yazar Fahri Ersavaş’ta vardı. Tanıştılar ve kucaklaştılar.  Fahri Ersavaş ölünceye kadar bir birleriyle hep mektuplaştılar ve candan birer dost oldular.   Ne yazık ki Fahri Ersavaş’ı daha  önce  kaybettik.  Şair dostum Fahri Ersavaş'ı da  rahmetle  anıyorum. ( 1 Mart 1920- Ö: 1 Ekim 2012 )  

Simav’dan dönerken şu şiiri yazmıştı.

 

     SİMAV’DA GÖNÜL DOSTLARI

 

Nice nice dostlar bulduk

Dostlarla tanıştık

Dostlar âleminde

Tatlı söz,

Güler yüz gördük

Simav’da gönül dostlarımda

Dostlarla oturduk

Dostlarla gezindik

Dostlarla sofra kurduk

Kardeşçe kucaklaştık

Dostlar meclisinde

…………………………..

Sağ olursak inşallah

Mayısın ilk haftasında

Tekrar buluşuruz Simav’da

Selam size, saygı size

Sevgi size gönül dostlarım…

                                         Fahri SEVİL

                                       17. 7. 1999- Söke

Ne yazık ki bir daha birlikte Simav’a beraber gitmek kısmet olmadı. Kadim dostum Fahri sevil için “Söke’de İz Bırakanlar”  kitabında: “ Sökeli Sevgili Fahri Sevil, aynı zamanda samimi bir Atatürkçüdür. Yüreği vatan, millet sevgisiyle dopdoludur. Cumhuriyetimizin 10. Yılında Yeşil köy’de terzi Kâmil Serin tarafından elde dikilen bir Ay-Yıldızlı Türk Bayrağını F. Sevil’in babasına armağan etmiştir.  Babası aynı zamanda bu köy de imamdı.  Yaklaşık 65 yıldır ( kitapta geçen nota göre) eşinin sandukasında özenle sakladığı bu şanlı Türk Bardağını yine Cumhuriyetimizin 75. Yılında Söke Garnizon Komutanlığı’na törenle 30 Ekim 1998 ‘de armağan etti.  Fahri Sevil böylesine milli değerlerimize değer veren bir insandı.   

Fahri Sevil, 1931 yılında Söke ilçesinin Yeşilköy’ünde doğdu. İlk ve Ortaokulu Söke’de okudu. Söke’de o yıllarda Lise olmadığı için 1949 yılında Aydın Lisesinde tahsiline devam etti. 1962 yılında mezun oldu. 1954 yılında vatani görevini Ankara’da tamamladı. Askerlik dönüşü Söke ‘de tarım ürünleri üzerine ve pamuk ticaretiyle uğraştı.  Söke Ticaret Odası’nda 25 yıl Yönetim Kurulunda görev yaptı. Bu dönem içinde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Delegesi olarak 12 yıl onurlu bir şekilde hizmet etti. Onurlu ve dürüst bir insandı. 1957 yılında evlenmiş ve bir kızı bir oğlu ve üç torun sahibi olduğunu ifade ediyordu.  

Şiirlerinin yayınlandığı yerler: Türkiye Gazetesi dergisi, İstanbul’da Yeni Defne, Ankara’da Gülpınar dergisi, Türkiye Şairler Antolojisi, İstanbul’da Çanakkale Geçilmez Antolojisi, Fethiye Gazetesi ve Fethiye dergisi, Aydın’da Milli Mücadele, Söke Şairleri ve Yazarları Şiir Antolojisi-  Güldeste, Aydın Valiliği Şairler Antolojisi Milli Mücadele gazetesi, Beşparmak Sarızeybek Dergileri, Söke’de İz Bırakanlar ( Sanat, Edebiyat, Biyografi) Yeni Söke ve Söke Ekspres gibi  yayın organlarında yayımlandı.   

 Şair Fahri bir ara hastalandı.  Mart 2013  ‘te. Söke Fehime Faik Kocagöz Devlet Hastanesinde yanına uğradım. Ayağını kesmişlerdi. Yanında muhterem eşi Hatice Abla da vardı. Fahri Ağabeyin durumunu böyle görünce çok üzüldüm. Kendimi tutamadım, boynuna sarılarak ağladım. “Kadir Bey, durumum hiç iyi değildir, bir daha nereye gidebilirim. Ayağımı kestiler. Neden kestiklerini ben de bilmiyorum. Bana kangren olmuş dediler” büyük geçmiş olsun dedim, hastaneden ayrıldım. Birkaç gün sonra Fethiye’de yapılacak olan “Şiir Kitap Günlerine”  davetli idim. Bir daha Hastane gittim. Fahri Ağabeyle bir daha görüştüm. “ Kadir Bey, durumumu hiç iyi görmüyorum.  Bana lütfen hakkınızı helal ediniz “ diyordu. Tekrar kucaklaştık. Fethiye’den dönüşte Fahri Sevil Ağabeyimin vefat ettiğini öğrendim. 82  yaşında iken   aramızdan ayrıldı. (27 Mart 2013) Bir hakkım varsa helal olsun. Bir Vefa borcu bağlamında Vefatının 9. Yılında bir kez daha yazdım. Ruhu şad olsun, mekânı cennet olsun. Ne yazık ki bu   yazdıklarım hep anılarda kaldı…

Sözlerimi Sevgili şair Fahri Sevil’in bana emanet ettiği bir demet şiirlerinden “ Hatıralarda Kaldı“ adlı şiiriyle son vermek istiyorum:

HATIRALARDA KALDI

Kaybolan yıllarda aradım

 Gençliğimi… Bulamadım…

Ne yapsam

Ne söylesem

Hepsi boş.

Dolu verip

Boş aldım derken,

Hepsi de geride kaldı.

Bir boşlukta gidiyorum,

Yavaş yavaş yürüyorum,

Kaybolan yıllarımı arıyorum.

Tekrar bulurum diye

Ne güzeldi

O çocuklu yıllarımız,

 Ne güzeldi

O gençlik yıllarımız,

O zaman tozpembe idi

Hayallerimiz…

Şimdi

Hatıralarda kaldı,

Yaşlandıkça yaşanan

 Eski günlerimizi…

                     Fahri SEVİL

                  27.7.2001- Söke

     

 

 

Abdülkadir GÜLER 

26 Mart 2022-  SÖ KE

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..