Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '09

 
Kategori
Şiir
 

Bir Ağustos gecesi

Bir Ağustos gecesiydi,
Terkedip gittiğinde beni..
Üzerinde mavi bir badi,
Pileli bir etek giymiştin hani;
O da mavi ama çizgili...

Ha!
Bir de güneş gözlüğün tabi ki;
Sırf göremeyeyim diye,
Gözlerinin içini...
Son bir kez görememiştim de,
O deniz mavisi gözlerini..
Oysa; yüz ifadenden de belliydi,
Öfkenin sevgini yendiği...

Giydiklerin de elevermişti seni:
Hiç giymezdin badi,
Üstelik eteğin de çizgiliydi,
Çizgili kağıt bile sevmezdin oysa ki!
Hatırlıyorum da bir doğum gününde,
Sana aldığım hatıra defterini,
Hiç kullanmamıştın çizgili diye..

Hiç unutmam;
Yine bir Ağustos gecesiydi,
Seninle tanıştığımız doğum günü partisi;
Duygu'nun doğum günü partisi hani!
O zaman da etek giymiştin ama çizgisizdi,
O zaman da mavi giymiştin ama penyeydi,
Ve güneş gözlüğün de yoktu tabi ki,
Çünkü geceydi..

Dansa sen kaldırmıştın beni,
Ben pek bilmiyordum dans etmesini,
Önce kabul etmemiştim teklifini,
Çıkıp rezil olmak da vardı çünkü..
Ve dayanamamıştım uzun ısrarlarına,
Dansa kalkmıştım tam bir saat sonra...

Gecenin dokuzunda başlamıştı parti,
Dansımız da on gibi...
Parti bittiğinde saat sabahın beşiydi,
Ve biz daha yeni yeni,
Sırtımızı yaslamıştık bir kanepeye;
Kendimizden geçmişcesine,
Ve bitkin bir halde...
Uyuya kalmıştık öylece de!

Gözlerimizi açıp uyandığımızda ise,
Saat ertesi günün onikisiydi.
Ben yine aynı vaziyette,
Sense başın göğsüme dayalı,
Uzatmıştın ayaklarını...
Sanki ben sevda ağacı;
Sense gölgesini bulmuş,
Yorgun bir aşk gezgini...

Ne geceydi ama ne gece!
O gece de bir Ağustos gecesiydi,
Terkedip gittiğin gece de...
Ne oldu, ne değişti bilemedim gitti,
Bir Ağustos gecesinden,
Bir Ağustos gecesine...
Ama bir şey var ki, hiç değişmedi;
Ben hala seviyorum seni,
Dön gel artık be SEVGİ!
Dön gel bir Ağustos gecesi...

BENOKYANUS YÜCEL TERKANLIOĞLU

 
Toplam blog
: 71
: 458
Kayıt tarihi
: 27.12.08
 
 

1972 Yılı Aralık Ayının 17 nci gecesi Konya'da doğmuşum. İlk, orta ve lise dereceli öğrenimimi Konya..