Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '21

 
Kategori
Kitap
 

BİR AVUÇ YÜREK SESİ

                                SÖKE
 
YAVUZ SELİM ANADOLU LİSESİ’NDEN
 
              “ BİR AVUÇ YÜREK SESİ”
 
                                               
 
 
 
Söke Liselerimizde sanat, kültür ve edebiyat bağlamında takdire değer çalışmalar görüyoruz. Geçenlerde Söke Anadolu Lisesinin hazırladığı Sökeli Şairler Antolojisinden sonra bu kez Söke Yavuz Selim Anadolu Lisesi öğrencilerinden yazmış oldukları “Bir Avuç Yürek Sesi” öyküler kitabıyla tanışmanın mutluluğunu yaşıyorum desem bir yerde abartma yapmıyorum. Bunu içtenlikle söylüyorum.
 
Geçenlerde Söke Yavuz Selim Anadolu Lisesi’ne yolum düştü. 6 Eylül Söke’nin Kurtuluş Bayramı münasebetiyle yapılan törende Yavuz Selim Lisesi öğrencilerinden Mehmet Enver Taş ve İdilsu Çoban adlı öğrenciler günün anlamına uygun şiir  okumuşlardı.  Benim “Söke Ovası ” adlı şiirimi İdilsu Çoban okumuştu. Beni çok arayanlar oldu.  Çocukları tebrik etmek istedim. Onlarla tanışmak ve tebrik etmek istedim, onun için okula kadar gittim. Okul müdürü Cahit Başaran’la şiirimi okuyan öğrenci İdilsu Çoban ve Mehmet Enver Taş’la tanıştıktan sonra kitaplarımdan birkaçını onlara armağan ettim.( 13 Eylül 2021).Biraz sohbet ettikten sonra bana bir kitap armağan ettiler. Sevindim doğrusu.  Öğrencilerimizin başarılarını görmek beni sevindiriyor ve mutlu ediyor. Onun için bu kitabı siz değerli okurlarıma tanıtmak istiyorum:
 
 
 
Kitabın adı:  Bir Avuç Yürek Sesi,
 
Yayıncı: Söke Yavuz Selim Anadolu Lisesi,
 
Editör: Cahit Başaran,
 
Yazarları: Okuldan bir grup öğrenci,
 
Basıldığı yer: Ofis Yayın Mat, Kâğıt, Sanayi ve Tic. Ltd. Şti, Zeytinburnu – İstanbul- 2020   
 
Sayfa:306
 
 
Kapağın üst kısmında “ EDİSYON” diye bir kelime yazılıdır. Edisyon: Fransızca bir kelimedir.  Edisyon. i,   Fr. Edition, bir yerde basım ile ilgilidir. ‘ TDK ) s: 672).  Edisyon; bir sanatçının eserini, baskı kalitesi, boyutu, baskı tekniği ile belirlediği miktarda çoğalttığı çalışmalarıdır. Özellikle fotoğraf sanatında alıcılar için avantaj olan bu durum, koleksiyon erlere önemli müze, kurum ve bireyler ile aynı çalışmalara sahip olma prestiji tanımaktadır.  Burada Söke Yavuz Selim Anadolu Lisesinde okuyan öğrencilerin öykülerinden oluşan bir edisyon meydana getirmişlerdir. Bu başka bir deyimle de bir antoloji veya seçki anlamındadır diye de düşünülebilir. 
 
Kitabın baskısı tertemiz olup, albenisi olan bir kapak dizaynı vardır. Kitabın kapaktaki bir ağaç resmi içimizdeki yürekleri yansıtıyor, kitabın adıyla bütünleşiyor. Manidar bir imaj var, “Bir Avuç Yürek Sesi “ insanlara bir şeyler söylüyor. Kitabın kapağını kim hazırladıysa ellerine sağlık. İlgi çekici bir görünümü var.
 
Eserin Önsöz bölümünde Türk Dili ve Edebiyat Öğretmeni meslektaşım Serdar Kaçar yazmış.  Özetle şunları yazıyor:
 
“Hepimiz bazen hayat yolculuğumuzda birçok sese kulak veririz. Bu bazen sevdiğimiz insanların sesi, bazen de toplumun sesidir. Seçimlerimizi kulak verdiğimiz bu seslere göre yaparız. Ama ihmal ettiğimiz bir şey vardır: “ Yüreğimizin sesi”…  Bize çoğunlukla çocukluğumuzu, gençliğimizi, hayallerimizi ve daha bizi mutlu eden nice güzellikleri hatırlatır. Yüreğinin sesine kulak verenler, bu sesle hareket edenler yaptıkları tüm işlerde mutlu ve başarılı olurlar.
 
Çünkü yaptıkları işin temelinde besledikleri duygu  “aşk” tır. Bizler yüreğinin sesini dinlemeye karar verenler, okulumuzun bir avuç öğrencisinin seslerini  sizlere ulaştırmak istedik.
 
 
 
   Bir Avuç Yürek Sesi“ adlı öykü kitabımızın karılmasında yardımlarını esirgemeyen başta okul müdürümüz Cahit BAŞARAN’ a, müdür yardımcımız Mahmut CİVELEK’ e, Edebiyat öğretmenlerimiz Serdar KAÇAR’ a, Nurcan ERDOĞAN ’a, Ayşe TURAN’ a, Gülay ADA’ ya, Sibel ALTINTAŞ'a ,  rehber öğretmenimiz Mehtap BOZDEMİR’ e ve Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Ömer KURBAN’ a çok  teşekkür ediyoruz “ diyor. Ben de böylesine bir lisemizde el ve gönül birliği içinde sanatımıza, kültürümüze değer veren, Yüreğinin sesini bir aşkla duyan, öykü yazan öğrencilerimize destek ve omuz veren bu saygıdeğer meslektaşlarımı yürekten kutluyor, ellerine, yüreklerine sağlık diyorum.  
 
“ Bir Avuç Yürek Sesi” deki öyküleri severek okudum. Söke Yavuz Selim Anadolu Lisesinde çalışkan, yarınlarımızı iyi bilen, sanatımıza, kültürümüze âşık öğrenciler vardır. Türkçeleri oldukça yerli yerinde,   öykülerinde ağdalı cümle, yakası kirli sözcük bulamazsınız.  Bu öyküleri bizlere ulaştıran değerli genç kalemlerin Hikâye, roman, deneme, değişik edebiyatla ilgili eserleri çok okuduklarını öğreniyorum. Yazarlarımızdan Ömer Seyfettin, Memduh Şevket Esendal, Yakup Kadri, Reşat Nuri, Yaşar Kemal ve Orhan Kemal gibi yazarların eserlerini okuduklarına inanıyorum.  Çünkü onların yazmış oldukları öyküler bana bunu hatırlatıyor.
 
Kitapta öyküleriyle yer alan öğrencileri adlarını ve öykülerin adlarını da sizlere sunmak isterdim. Yazım bir hayli uzadı, fazla zamanınızı da almak istemiyorum. Bir kaçını yazsam, bir kaçını yazmasam diğerlerini üzmüş olacağım. Onun için sevgili öğrencilerimiz beni bağışlasınlar. Merak edenler Söke Yavuz Selim Anadolu Lisesi’nden temin edebilirler ve özellikle “Bir Avuç Yürek Sesi “  öyküler kitabını bir okumalarını sağlık veririm.  
 
Aziz okurlarım, kitapta geçen hikâyelerden de bazı örnekler vermek isterdim.  Yazım bir hayli uzadı,  fazla zamanınızı da almak istemiyorum.
 
 
 
Sözün özü, Söke Yavuz Selim Anadolu Lisesi öğrencileri  “Bir Avuç Yürek Sesi “ adlı kitapta yer alan öykülerini zevkle okuduğumu belirtmek isterim. Kitapta 69 öğrencinin birer öyküleri var. Bunların 43 ‘ü kız, 26’ ı erkek öğrencidir.  Öğrenciler yazmak, bir şeyler paylaşmak, seslerini duyurmak, sevinçlerini, acılarını, özlemlerini, hayallerini, yalnızlıklarını akıcı ve duru bir Türkçe ile bizlere duyurmuşlardır. Bu onların bir yürek sesidir. Kendilerine göre hür ve özgür olarak anlatmaya çalışmışlardır. Başta okul müdürü Cahit Başaran ve emeği geçen tüm öğretmenleri,  Bir Avuç Yürek Sesi’ nde öyküleri bulunan tüm öğrencileri yürekten kutluyor ve tebrik ediyorum.  Sadece bu öykülerle kalmamalıdır, daha çok yazmalarını ve daha çok okumalarını tavsiye ediyorum.  Aynı başarıyı diğer liselerimizden de bekliyorum.    
 
 
 
Meraklısı için: Söke Yavuz Selim Lisesi Müdürlüğü,
 
Tel: 0256 – 518.98.84
 
 
 
        Abdülkadir GÜLER 
 
 24 Eylül 2021- SÖKE
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..