Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir duygudur yaşamak

Toplumsal Yaşam

Toplumsal yaşam kurallarından söz edeceğim bugün. Yazılarımda pek moda olan konular seçmediğimin farkındayım. Bu yüzdem okur kitlemin az olmasının önemsemiyor değilim. Ama elden ne gelir. Ben böyleyim ve mutluyum. Hava olsun, torba dolsun türünden konu seçmek, pardon seçm(e)memek bana göre değil. Belki öğretmenliğimin verdiği bir duruş geliştirdim yıllar içinde.

Günlük yaşamda aksamaları görüyorum, hataları buluyorum. Yapılan yanlışlar gözüme çarpıyor. Aslında istediğim şey nedir biliyor musunuz? Ülkemin tüm insanları mutlu yaşasın. Güzelliklerle dopdolu olsun.Bu yazıyı okuyanların da benim gibi düşündüğünü biliyorum. Yaşarken yaptığımız hataları sorgulayalım. Sorgulayalım ki başkası bizim hatalarımız nedeniyle zarar görmesin. Bugün yasaklara değineceğim. Yasak dediğim şey kurallar bir anlamda. Toplum kuralları, trafik kuralları, görgü kuralları, ahlak kuralları...

Trafik kurallarını ele alalım. Kavşaklar ve ışıklar var her yolda. Sanırsınız ki kurallar sade vatandaş için konmuş! Kavşaklarda arabasına, atikliğine, cesaretine, şansına güvenen basıyor kırmızı ışıkta gaza. Dönüşlerin yasak olmasına en başta zabıta aracı, bir kamu kurumunun servisi karşı geliyor. Oysa trafiği düzenleyen kurallar yayalar ve araçlar içindir.

Hepimiz bu kurallara uyalım.
Uyalım ki canımız yanmasın. Sevenlerimiz ardımızdan ağlamasın.

 
Toplam blog
: 15
: 581
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

1957 doğumluyum. Emekli öğretmenim. Edebiyat ve müzik kişisel ilgi alanım, eğitim ise mesleki ilgi a..