Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bir eğitim aldım, hayatım değişti

Bir eğitim aldım, hayatım değişti
 

Gerçekten bir anahtar aldım


Şaka değil. Abartı  değil. Hayal hiç değil.

Sağımda solumda koçluktan bahsedildiği günlerde, önce “aman“ dedim. Birilerinin bir yerlerden çevirerek sunduğu içi boş sabun köpüğü kavramlar bunlar.

Sonra özellikle yakın çevremde kurumsal firmalarda çalışan yakınlarımdan duyar oldum, iş dünyasının da kullanıyor olması beni biraz meraklandırdı.

Benim  daha çok televizyonlarda aklımda kalan hafif ne olsa yaparım modu bir koçluk kavramı vardı..Çünkü biri çıkıyordu ben oyuncu koçuyum diyordu,bir gün biri ben stil koçuyum,bir başkası burçlardan ve astrolojiden bahsedip ben  yaşam koçuyum diyordu. Zaten sporda da kullanılan bir kavram... Kafam iyice çorba olmuştu. Belli bir bekleme üzerine düşmeme döneminden sonra araştırmaya başladım.

Koçluk nedir? Kimler yapar? Nasıl yapılır? Ne işe yarar? Para kazandırır mı?

Hem internetten hem biraz sorup soruşturarak  eğitim alma niyetine girdim.

Bu niyet beni eğitim veren beni eğitim veren firma araştırmaya götürdü ki... Bu da zaman aldı.

Bu alanda eğitim vermek bana göre ciddi,bir o kadar da birikim ve deneyim gerektirmeli..

Gördüğüm bazı modeller beni şaşırrtı.

Çok genç, yeni ve deneyimsiz olduğu çok belli kişilerin koçluk eğitimleri verdiğine tanık oldum. Ama bir iki soruda ne kadar yetersiz olduklarını fark edip, bana en çok güven veren firma ile eğitim tarihi üzerinde konuşup başlama kararı aldım.

Bu karar belki de hayatımın en doğru kararlarından biri olmuş.. Bugüne kadar aldığım kararların pek çoğunda araştırma yapar ve doğru karar verdiğimi görüp kendimi kutlarım, bu defa daha da çok kutladım.

Nedenine gelince... Koçluk eğitimleri sanırım rekabetin çok fazla olduğu bir alan ve bu işi çok yapan insan var. Kimi ucuz veriyor, kimi çok kolay veriyor (cdlerler mesela) kimi çoklu sertifika seçeneği sunuyor. Kimi de ciddi, ilkeli ve prensipli…. Ben ne kolayı, ne ucuzu ne de çok sertifikalıyı seçtim.

ID INTERNATIONAL COACHING de eğitimime başladığımda yüz yüze eğitim alacağımı, üzerine 100 saat deneyim yaşayacağımı ve sınava gireceğimi biliyordum.. Eğitimi verecek kişinin Eğitimci olması ve ticari düşünmemesi ise beni çok etkilemişti.

Doğru bir kararla eğitimime başladım. Ve bitirdim..

Evet bir eğitim aldım hayatım değişti.

Devamını yeni yazımda bulacaksınız..

Ben yine de size  çok yararlandığım kurumu bildireyim..

Aldığım eğitimin ayrıntılarını ballandıra ballandıra anlatacağım zaten. 

 
Toplam blog
: 3
: 969
Kayıt tarihi
: 30.08.12
 
 

Eğitimcilik geçmişimin üzerine inşa ettiğim koçluk mesleğinde ilerlerken hem payaşımda bulunmak h..