Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '11

 
Kategori
Deneme
 

Bir insanı sevdiren neydi?

Bir insanı sevdiren neydi?
 

Sevgi Yaradan'ın lütfu..


Sevgi, yaşamın anlamı olmazsa olmazı.. 

Kainatın var olduğu günden beri, üzerinde sayısız söz söylenen,  

Ne kadar söz söylense de; hep bir tarafı eksik kalan tek kavam. 

Bugün bir kez daha sorgulamak istedim sevgiyi.. 

Sevgi neydi dedim? 

Her zamanki gibi cevabım, incitmemek, yüreğinde hissetmek oldu.. 

Yanına bir de emek, özlem ve gözyaşını ekledim.. 

Sonrasında bir soru daha sordum kendime.. 

Sevgi karşılık beklemeli mi dedim? 

Beklerse, gerçekçilikten uzak mı olur diye düşündüm. 

Ne kadar hassas, ne kadar ince çizgi üzerinde duran bir konu derken; 

Sorular soruları kovaladı.. 

Acaba sadece bizimle aynı dili konuşan insanları mı seviyorduk? 

Bizim sevdiklerimiz de bizi sevmeli miydi? 

Tam bu noktada; cevabım hemen hayır oldu. 

Evet, dönüp aynaya baktığım zaman; beni seven herkesi onlarla aynı derecede sevmediğimi gördüm. 

Demek ki; bizi her sevene ( hatta sevmeyene) karşı hoşgörülü olsak da; derin bir sevgi olmuyor dedim. 

Birçok soru sormama rağmen kendime, hala istediğim cevabı bulmuş değildim. 

Yaşamda bir çok insanla karşılaşıyoruz.. 

Kimine karşı yüreğimizde sevgi duymazken, kimine karşı da yüreğimizin en derinleride hissedecek kadar sevgi duyuyorduk.. 

Sevmediklerimin cevabını Yunus’un hoşgörüsü yazımda cevabını vermiştim ancak asıl soru; 

Adını dahi hatırladığımız zaman gözyaşlarının sel olup aktığı? 

Bu insanları çok sevdiren şeyin ne olduğuydu? 

Soruların ardı arkası kesilmezken; 

Bir yazıyla karşılaştım... 

Allah’ın ruhundan taşıyan insanların; başkalarına yansıttığı güzelliği anlatıyordu.. 

İnsan fıtrat olarak; sevgi üzerine, dostluk üzerine yaratılmış diyordu yazıda.. 

Kuran ahlakını taşıyan insanların, Allah’ın sıfatlarını yansıttığını öyle güzel anlatıyordu ki.. 

Merhamet, fedakarlık, güzel sözler, yumuşak başlı olma, hoşgörü gibi… 

İnsan ruhunun, Kuran ahlakını yaşayan, güzel ahlaklı insanlardan çok etkilediğini, sadece kendini düşünen bencil insanlara karşı da doğal olarak soğukluk hissedileceği belirtiliyordu.  

Sevgiye dair, ne kadar net ve ne kadar doğru sözler dedim. 

Sonunda aradığım cevabı bulmuştum; Bir insanı sevdiren şey; Allah'ın ruhunun güzelliğini taşımasıydı. 

Her şey Yaradan’ın lütfu.. 

Kalplere sevgiyi de, soğukluğu da O yerleştiriyordu.. 

Her zaman söylediğim gibi, sevginin kaynağı Rabbimiz.. O’na sevgi duymadıkça birbirimize duyduğumuz sevginin gerçekliğinden bahsetmek doğru olmaz.. 

İmanımız ne kadar kuvvetli olursa; birbirimize duyduğumuz sevgi de o kadar güçlü oluyor.. 

Sevgi ve ışıkla. 

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..