Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bir İşitme engellinin başarısında 20 sır

BAŞARIMIN 20 SIRRI
Ben işitme engelliyim.Tokat’ın Pazar ilçesinde ortaokula giderken menenjit hastalığı geçirerek işitme gücümü kaybetmeme rağmen okuluma kasabamda devam ederek ortaokulu Pazar’da tamamladım.İşitme engelimle alakalı hiçbir eğitim almamış olmama rağmen Lise de iki sene üst üste sınıfta kalmış olmama karşılık azmederek daha sonra İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesini tamamladım. Türk Telekom’da memur olarak çalışırken Tokat MYO Elektrik bölümünü de tamamladım.Aynı zamanda Tokat yerel basınında l982 yılından bu yana yazılarda yazmaktayım.Başarımın sırlarını 20 maddede sıralayarak sizlerle paylaşmak istedim.

l. BAŞARIYA İNANMAK

Hastalık geçirdiğim zaman herkes benim okul hayatımın bittiğine inanmıştı.Ben ise başaracağıma inanarak her zaman bunun için çaba harcadım.İnandım ve inandım demekle kalmayarak inancımın gereğini de yerine getirerek sonunda başarıyı elde ettim.ÖSS ye hazırlanan kardeşlerimde inanarak ve inançlarının gereğini yerine getirerek başarılı olabilirler.

2. OKUMAYA AŞK DERECESİNE BAĞLI OLMAK

Ben kitap okumayı her zaman bir ibadet kabul etmişimdir ve Allah ilk olarak okumayı emretmiş.Ben de elime geçen dergi gazete ve kitapları okuyarak genel kültürümün hep artmasına gayret ettim ve bu okuma sevgisi her zaman bana ÖSS ve hayatta başarı kapılarını açmıştır.Güzel Türkçe ve akıcı üslupla yazılmış eğitici kitapları okumak her zaman ÖSS adayına Üniversite yolunda ve hayatta başarı kapıları açmalarını sağlar.

3. HEDEF BELİRLEMEK

İstanbul ‘da Üniversite okumaya babamın beni ilkokul. Sınıfta iken götürdüğü İstanbul’a hayran kalarak vermiştim ve bu hedefimi gerçekleştirmek içinde her zaman gayret sarf ettim.ÖSS hazırlanan gençlerde bence OKS sınavlarına hazırlandıklar zamandan okuyacakları Üniversiteyi belirleyerek çalışmaya başlarlarsa hayat onlara daha güzel gelecek bence.

DOĞRU ARKADAŞ SEÇİMİ
Hayatıma girecek arkadaşlara her zaman dikkat ettim ve hayatıma renk katan doğru hedeflerime ulaşmama yardım eden kötü alışkanlıkları olmayan insanları arkadaş edindim ve arkadaş seçerken kesinlikle yaşa başa bakmadım. Arkadaşın bana ne kazandırdıklarına baktım. Kendi yaşıtlarımla arkadaş olmadığım için çok zaman eleştiri aldım ama ben kendime katkı sağlayacak , beni iyiye güzel yönlendirecek arkadaşlar seçtim. Bu da hedeflerime daha kolay ulaşmamı sağladı.

KÖTÜ ALIŞKANLIKLARDAN UAZAK KALMA
İçki, sigara, kumar gibi kötü alışkanlıklardan her zaman uzak kalarak mutlu olmaya çalıştım.Çok zaman oyun oynamadığım için, içki sigara kullanmadığım için geri kafalı olmakla suçlandım ama önemli olan benim neyle suçlandığım değil, benim başarım ve geleceğimdi ve kötü alışkanlıkları da kötü arkadaşlar gibi hedeflerime ulaşmada engeller olarak gördüm ve bu engelleri her zaman yolumdan kaldırmaya baktım.

ISRARCI OLMA
Başarılı Olmak için her zaman ısrarcı oldum. Lise de iki sene üst üste sınıfta kalmama rağmen okumak için ısrarcı oldum ve sonunda iki Üniversite okumaya muvaffakta oldum .Benimle beraber sınıfta kalan ve okulu bırakanlar bugün rastladığım zaman Keşke bizde senin gibi ısrar etseydik okumakta” demekteler.

ÇEVREDEN ETKİLEMEME
Sınıfta kaldığım zaman okul hayatımı bırakmam gerektiğini söyleyen öğretmenlerime, arkadaşlarıma , öğretmenlerime, akrabalarıma rağmen ben çevrenin olumsuz sözlerine değil de olumlu sözlere , bana pozitif eneri veren insanlara bakarak olumsuzluklardan etkilenmemeye baktım.Gençlerde olumsuz konuşan insanlara değil de kendilerine her zaman moral veren insanlara baksınlar.

OLUMLU DÜŞÜNMESİNİ ÖĞRENME
İnsanlar olumlu konuşan , olumlu düşünen ve olaylara her zaman iyimser bakan insanlara önem vererek olumlu düşünmeyi öğrenirse bu hayatına olumluluk katacaktır. İyi güzel şeyler anlatanlarla yakınlaşmak ve onları dinlemek ve moral bulmak her zaman insana başarı getirecektir.

BAŞARIISIZLIKTAN DERS ALMA
Çevremdeki hayatta başarılı olamamış akraba, komşuları de dikkatle izleyerek onların davranışlarının tersini, başarılı olan insanların davranışlarını ise hayatıma uygulayabileceğim kadarı ile uygulamaya bakarak her şeyden ders almaya baktım.Bence hayat ders alınacak büyü Üniversite ve dershanedir. Ama bunu anlayana tabii ki.

l0. BAŞARI HİKAYESİ OKUMAK

Gazetelerde , dergilerde ve klasik roman ve hikayelerdeki hayat hikayelerini, ünlü insanların özgeçmişlerini her zaman dikkatle okuyarak onların neler ile başarılı olduklarını, neler ile başarısız olduklarını her zaman öğrenerek, bunların hayatımda uygulayabileceklerimi her zaman uygulayarak başarıyı yakalamaya baktım.

ll. TECRÜBEDEN FAYDALANMAK

Tecrübeden her zaman faydalanmaya baktım.Bugün ne yazık ki gençlere baktığım zaman tecrübeli insanlardan faydalanamadıkları gibi onlardan kaçtıklarına da şahit olmaktayım. Aslında gençlerin kaçtıklar tecrübeler değil de hayatın acı gerçeklerinden kaçmaktalar.Ben ise tecrübeli insanlardan her zaman onlara saygıda kusur etmeyerek, onlarla sık sık bir araya gelerek, sohbet ederek faydalanmaya baktım ve bunda da muvaffak oldum her zaman.

l2. MESLEK SAHİPLERİ İLE DOSTLUK

Gençler hangi mesleği yapmak istemekteyseler o mesleği yapan akraba, komşu gibi insanlarla yakınlık kurarak yapmak istedikleri mesleği daha atılmadan öğrenmeye baksınlar ki ilerde mesleğe başladıkları zaman o mesleği biraz olsun tanımış olsunlar.Ne yazık ki gençler en yakınları bile olsa meslek sahiplerinden faydalanamamaktalar.İlerde okul kazandıkları zaman ve meslek icra ederken zorlanmaktalar elbette.

l3.ÖNYARGILI OLMAMA

Gençler çok zaman hayata duydukları dedikodularla yaklaşmaktalar.u adamın yanına giderek ondan faydalansam acaba kim ne der diye endişelenerek çok faydalanacakları insanlardan dedikodu olmasın diye kaçmaktalar.Şunu unutmamak lazım ki, hayatı biz kendimiz için yaşamaktayız.Biz karşımızdaki insandan faydalanıyorsak faydalanalım varsın başkalar ne derse desin değil mi?

I4. EŞREF SAATİ İYİ DEĞERLENDİRME

Her insanın okuduğunu en iyi anladığı ve yorumladığı bir zaman vardır.Benim eşref saatim ise gece yarısıdır ve o zamanda okuduğumu hemen anlarım ve o zaman çalışırken zamanın nasıl geçtiğini unuturum.Bende eşref saatimi kimseye vermezdim ve o zamanda çalışarak başarıya ulaştım.Bu yazıyı bile eşref saatimde yazmaktayım.Aman gençler eşref saatinizi iyi değerlendirerek başarıya ulaşın ve eşref saatinizi bilmiyorsanız tespit ederek onu en iyi şekilde değerlendirmeye bakınız.

I5. OKUL BAŞARISINA ALDANMAMAK

Okulda çok başarılı insan olmamama rağmen , çevrem okul başarıma bakarak ÖSS ve ve Üniversitede Başarlı olamayacağımı zannetmekteydiler ama ben okumayarak ve ÖSS ve okul başarısını asla karşılaştırmayarak ÖSS puan sıralamasında okul 3. olmuştum ve herkes şaşırmıştı.Çoğu okul ı. Olan insanlar hep okul başarısına aldanarak ÖSS ye yeterince hazırlanmamaktalar ve başarılı da olamamaktalar işte.

I6. HATADA ISRAR ETMEMEK

Çoğu genç bir hata yaptığı zaman artık Başarlı olamayacağını sanır.Bende sınıfta kaldığım zaman veya başarısız olduğum zaman hatada ısrar etmeyerek hatalarımı bana yol gösteren hocalar olarak algıladım ve onlar bana haya yapmadan başarı gelemeyeceğini ispat ettiler ve “bilmemek değil, öğrenmemek ayıp” düsturu ile her zaman başarıyı yakalayan insanlar olduk.

I7. KENDİNE GÜVENMEK

Her zaman kendime güvendim. Bazı insanlar kendine güvenemeseler ve kendine aşırı güvenen insanların çok hata yaptığını zannetseler de ben hayatımda kendime güvenin hiçbir zaman zararını görmedim .Kendine güveni olmayan insanlar tabii ki haya yapmaktan da korkan insanlar bence insan hata yapmaktan ve kendine güvenmekten asla ama asla korkmamalı .

I8. ZAMANIN VE İNSANLARON ETKİLİ KULLANILMASI

Zaman etkili ve verimli kullanıldığı zaman hazinedir bence.Verimli çalışmalar her zaman eşref saatinde yapılacağına göre insanlarda bazen yanımızda olur, bazen yanımızda olmaz , yanımızda oldukları zaman onlardan faydalanabilirsek ve eşref saatimizi hiçbir zaman boşa harcamazsak o zaman başarıda ister istemez bizim peşimizde koşacaktır. O kadar akıllı, verimi ve zamanı , çevremizdeki insanlardan öyle faydalanalım k, varsın biz başarı peşinde koşmayalım başar bizim peşimizde koşsun.

I9. KENDİSİNİ BAŞKASI İLE KIYASLAMAMAK

Başta annem ve babam olmak üzere herkes beni başkaları ile bol bol kıyaslardı ama ben hiçbir zaman başkaları ile kıyaslamadım. Okul başarımla ÖSS başarısını bile kıyaslamayarak başarılı olacağımıza inancımızda her zaman kalbimizde kaldığı için gücümüzde vardı ve sonunda başarıyı da yakalamış olduk.

20. KENDİNİ TANIMA

İnsan Kendini yakından tanıyarak , başkalarının kendi hakkındaki görüşlerini dinleyerek ama fazla ciddiye almadan inançları doğrultusunda gücünün farkına vararak hedefi doğrultusunda verimli çalışmaya dikkat ederse başarı onunla olacaktır.Başarı hiçbir yerde değildir.Ne mekanda ne zamanda başarı bizim beynimizdedir.Başar bizde başlayacak gene bizde bitecektir.O halde kendimizi, gücümüzü, sınırlarımızı ve kapasitemizi iyi bilerek ve anlayarak bu kapasite ve gücü iyi ve olumlu, doğru kullanırsa başarı bizimle olacaktır.

Bir işitme engelli olarak yaklaşık 40 yılık hayat başarımı 20 maddede topladım ve dileyen okuyarak ibret alır, başkalarının faydalanmasını sağlar.Dileyen okuyarak dalga geçme hakkına da sahiptir. O seçimde okuyanın hakkıdır.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..