Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '08

 
Kategori
ÖSYS
 

Ünlü kişisel gelişim uzmanı Adil Maviş ile ÖSS üzerine sohbet

ÜNLÜ REHBERLİK VE MOTİVASYON YAZARI ADİL MAVİŞ:

“MOTİVE OLAN BİR ÖĞRENCİ HER ZAMAN İDEAL PERFORMANSINI GÖSTERMEYE YAKINDIR”

Adil Maviş usta ile tercihler aşamasında yaptığımız kısa röportajı yayınlamaktayız.

SORU- Hocam ÖSS tercih aşamasında gençler en çok nerede hata yapmaktalar?

A MAVİŞ- En yaygın tercih hataları şunlardır:

İstemediğimiz yerleri yazmak

Bir önceki tercimize göre daha az istediğimiz yeri sırf puanı yüksek diye önceki sıralara yazmak.

Kazandığımızda kayıt yaptıramayacağımıza emin olmadığımız yeri yazmak.

Tercihleri bir başkasına yaptırmak

Aynı okula kayıt yaptıralım mantığı ile hareket etmek.

SORU- Hocam gençler tercih yaparken en çok neye dikkat etsinler.

A MAVİŞ- Tercihleri önce kendileri yapıp daha sonra bir rehberlik uzmanına göstersinler.

SORU- İstediği yeri kazanamayanlar bir sene bekleyerek, bir sene istedikleri yeri mi yazsınlar yoksa , bir sene daha çalışarak istedikleri okulu kazanmaya mı çalışsınlar hocam?

A MAVİŞ- Bu yıl istediği puanı alamamanın kişi için inandırıcı, tatmin edici gerekçeleri var ve önümüzdeki yıl bu gerekçeler kalkacaksa bir yıl beklemesinde yarar var. Motivasyonun bir sene sürekli olmayacağının göz önünde bulundurulmasında da yarar var tabii ki.

SORU- Hocam gençler tercihte motivasyonun pek önemini bilmemekteler. Tercihte de bunu önlemek için neler yapılmalıdır?

A MAVİŞ- İnsan kendi geleceği ile alakalı bir konuda birinin kendini motive etmesine ihtiyaç duymaktaysa bu kişinin motivasyona ihtiyacı yok. Susuz kalmış bir atı bir gölün kenarında su içmeye ikna etmek ne kadar abesse bu da aynen öyle.

SORU- Hocam ÖSS de rehberlik kitapları yazarısınız . Gençler genellikle rehberlik kitaplarını niçin okumuyorlar? Rehber öğretmenler rehberlik kitaplarının okunması için genelde neler yapmalılar?

A MAVİŞ- Rehberlik üzerine yazılmış kitapların yeterince talep görmediği doğru. Öğrenci sınav maratonuna girmeden bu kitapları okumuyor. Çünkü öğrenmeyi sevmiyor. Sınav atmosferine girince de içinde bulundu gerilim bunları okumasını engelliyor. Öğretmenlerimizin de okuyan bir grup olmadıkları görüşündeyim. Hal böyle olunca doktor konumunda olan öğretmenlerin hasta konumunda olan öğrencilerle reçete kitap yazma konusunda yetersizlikler çıktığını görmekteyim.

SORU- Hocam size son bir soru.Motive edilen bir öğrenci ile motive edilmeyen bir Üniversite adayı arasında ne fark vardır?

A MAVİŞ- Motive edilen bir öğrenci rutin performansından çıkarak ideal performansını göstermeye başlar. Bu aşamadan sonra kendini geliştirir ve aşar. Motive edilmeyen ve buna yatkın olmayan bir öğrencinin rutin performansı ideal performansı haline gelir. Yaşamında olabilecek fırsatlar bile elinden birer birer kaçar. Belirli bir zaman sonra genellikle “ Ben ancak bu kadarını yapabilirim” inancına kapılır ve vasat bir hayat yaşar.

Teşekkür ederiz Adil bey

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..