Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

01 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Bir Kariyer Gününün Düşündürdükleri

Bir Kariyer Gününün Düşündürdükleri
 

Yöneten ve yönetilenler bir günde ortaya çıkmıyor...


Bugün bir üniversitenin kariyer etkinliklerinde bulunarak, üniversite öğrencilerini gözlemleme fırsatım oldu…

Organizasyonun aksaklığından ya da başarısızlığından çok gençlerin içinde bulundukları durum beni üzdü.

Her zaman gençlere olan güvenim ve umudumu kaybetmeme eğilimi sergilesem de bugün bu ciddi biçimde sarsıldı…

Onlar için düzenlenmiş etkinliklere sahip çıkmak bir kenarda dursun, görevli öğrencilerin bile kendi aralarındaki konuşmalar gençlerin ne kadar anlık yaşadıklarını ve anlık düşündüklerinin kanıtıydı…

Anını yaşayan ve anda olanlar için 3-5 ,10 yıl sonrası ile ilgili olabilecek görüşmeler, araştırmalar yapmak ne kadar gereksiz…Konuşma fırsatı bulduğum birkaç öğrenciye “ne yapmayı planladıklarını sorduğumda “hele bir okul bitsin de “ dediler…Ben bu cümleyi bir yerlerden hatırlıyorum…HELE BİR PUANIM GELSİN DE…..

Diğer taraftan da 4 hafta süreyle çalışma yaptığımız başka bir grup öğrenci var dağarcığımda, biz de genciz ve bize haksızlık etme diye baskı yapıyorlar….

Gerçekten de onlar da genç, bunlar da genç, fark ne diye düşünmeden edemiyorum…

Aralarındaki fark ne?

İlk gruptakilerin ailelerinin ekonomik düzeyleri mi onları kayıtsız ve umursamaz yapan?

“Nasılsa babamın fabrikası var bana ne kariyerden” mi diye düşünüyorlar yoksa hiçbir şey düşünmeyecek kadar meşguller mi?

4 haftalık çalışmayı gerçekleştirdiğimiz grup, ailelerinden çok kendilerine güvendikleri için mi duyarlı ve farkındalar acaba?

Yoksa zihinsel kapasiteleri yüksek olduğu için hem anı yaşayıp hem geleceklerini planlayabilme becerisine mi sahipler?

Bilimsel düşüncenin özelliklerinden biri de “yetersiz verilerle hareket etmemektir ” yaptığım bilimsel bir çalışma olmasa da genellemelere gitmek, küçük şeyleri büyütmek, azı çok göstermek, tarzım olmamakla beraber gençlere dair olan inançlarımda zayıflama olduğunu itiraf etmeliyim…Genelleme yapmak istememekle beraber sanırım önemli bir kısmı kendine değil kendi dışındaki etkenlere güvenerek yaşamı anlamlandırmaya çalışmaktalar.

Üniversite gençleri ile sıkça karşılaştığımdan, kendilerini geliştirmek ve deneyim kazandırmaktan çok, yükselmek çok para kazanmak ve bir şirketi yönetmek gibi söylemleri var…

Bunu gerçekleştirmenin yolu ya kurulu bir düzene dahil olmak ya da şansın kapılarını çalmasını beklemekle mümkün olabileceğini düşünmekteler sıklıkla..

Kendilerine güvenenler, gücü kendilerinden alanlar ise hayallerini kendi güçleri ile adım adım gerçekleştirerek en doğru yolu seçmiş olmaktadırlar…

Gerçek şu ki bu gün gözlemlediğim öğrenciler yönetilen, 4 hafta çalıştığım öğrenciler ise yöneten olacaklardır…

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..