Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri 28: Yunanlılar Arnavut topraklarında...

Bir muallimin hatıra defteri 28: Yunanlılar Arnavut topraklarında...
 

(Öğretmen adayımızın ikinci yıl dersleri devam ediyor. İmtihanlarla boğuşuyor; hasretle beklenen mektuplar gelmiyor. Maddi durum çok kötü. Ders durumu da oldukça kötü . Bütün işlerini Allaha havale etmiş gibi…Diğer yandan öğrencilerin kulakları dışarıda Savaşta… Balkanlar karışmış…Hiçbir şey kolay değil. Hele hayat bu sıralarda hiç kolay değil...)

16. İkinciteşrin (Kasım).1940

Bu hafta içinde  Usul ve Ruhiyat derslerinden yazılı yoklama olduk. Epey bir vakitten beri Bandırma’dan, yani evden mektup alamadım. Bu gün tekrar ikinci bir mektup daha yazıp gönderdim. Geçen gün arkadaşım İsmail Sungur’dan mektup aldım.

Bu gün Cumartesi olduğundan arkadaşım Galip ile şehirde gezinti yaptık.

Havalar Balıkesir’de oldukça güzel geçmektedir.

22.İkinciteşrin(Kasım).1940

Bu gün Kimya’dan tahriri imtihan olduk. Muaffakiyet derecemi kestiremiyorum.

Bandırma’dan mektebe geleli elli gün oluyor. Bu zaman zarfında evden ancak bir mektup aldım. Halbuki ben üç mektup ile, iki kart gönderdim.

Epey zamandan beri evden mektup alamıyorum. Her gün mektup gelir diye ümit ediyorum. Fakat nafile… Bunun için pek çok merak ediyorum ve üzülüyorum. Bir taraftan da ders müzakere ve imtihanlarımda muaffak olamamam  beni büsbütün düşündürüyor. Bu hal insanı bedbinliğe sevkediyor. Artık hayırlısı Allahtan.

Bu günlerde siyasi vaziyetler gerginleşti. Üç hafta evvel başlayan Yunan- İtalyan muharebesi devam ediyor. Yunanlılar Arnavutluk topraklarında ilerlemekte. Yunanlılar galip vaziyette.

İngiltere ile Almanya arasında hava muharebeleri oluyor. Romanya,  Rusya’ya Baserabya’yı; Bulgaristan’a Dobruca’yı, Macaristan’a Transilvanya’yı verdi. Avrupa’nın yarısı hemen hemen Alman nüfusu altında. Bu gerginlik üzerine hükümetimiz bütün memlekette geceleri ışıkların karartılması ve maskelenmesi için emir verdi. Bundan dolayı Mektep’de bütün dışarı ışık sızdıran pencere ve kapılara siyah perdeler takıldı.

Ahmet Dayım ve Teyzemin oğlu Kadir ağabeyim Çanakkale’de askerlik yapıyorlar.

25.Teşrinsani (Kasım). 1940

Hava yağışlı. Artık kış mevsiminin soğuk ve yağışlı günleri başladı. Böylece , bu hüzünlü günler de köyde beni düşünen annemi ve Bandırma’da bulunan ağabeyimle ablamı hatırlayarak  yüreğime gariplik çöküyor. Beni hatırlayacak bir kimsem yok diye üzülüyorum. Bu çocukça bir hareket olabilir. Fakat biz daha hayatını kazanmış insanlar değiliz. Hepimiz ailemizin tesellesine muhtacız. Arkadaşlarımın ailelerinden mektupları vs. her zaman gelmekte; halbuki beni hatırlayan hiç kimse yok. Geceleri yatınca gözüme uyku girmiyor. Pek geç uykuya dalıyor  ve zilden evvel uyanıyorum.

Yattığım yerde türlü hayaller kuruyorum. Hele annem için çok merak ediyorum. Çünkü Ahmet dayım Çanakkale’de ihtiyat askerliğini yapıyor. Annem yazdan bütün kışlık iaşesini koyamamıştı.  Alacaklarımızı alamamıştı. Acaba aldı mı, alamadı mı? Sonra bu sene şehir pek pahalı. Gönen’de buğdayın kilosu dört liraya çıkmış. Bu civarlarda da bu yıl pek mahsul olmadı. Piyasaya zahire Konya’dan, Eskişehir’den geliyor. Ekmeğin kilosu 14 Kuruş. Diğer yiyecek, giyecek eşyalar da ona göre pahalı.

Derslerimiz ilerlemekte . Bazı derslerden yazılı imtihan olduk. Esas yazılı imtihanlara bir ay kadar  zaman kaldı. Bazı imtihanlarda muaffak  olamıyorum. Onun için üzülüyorum. Şimdiki halde Cebir, Geometri, Lisan dersleri boş geçmekte.

Dünya ahvali gergin olduğundan Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, İzmit, İstanbul ve Çanakkale vilayetleri dahilinde Örfi İdare ilan edildi. Bir vakitten beri tamirde bulunan Mektebin Radyosu geldi ve kuruldu.

28.İkinciteşrin (Kasım).1940

Epey bir zamandan beri Bandırma’dan, ablamlardan mektup bekliyordum Çok şükür bu gün ablamdan mektup aldım. Onun için artık meraktan kurtuldum. Bundan dolayı gece uykularım kaçıyordu. Matematik öğretmenimiz Kemal Bey geldi. Derslere başladık. Bu ay başında Vekiller Heyeti kararınca saatler 1 saat ileri alınacak. Bundan dolayı bizim Mektebin de  vakit cetveli değiştirildi. Pasif Korunma hazırlığı bütün memlekette devam ediyor. Mektebin bütün pencerelerine siyah perdeler takıldı. Akşamları Radyo başında ajans ve müzik dinliyoruz.

(II.Dünya Savaşı’nın en kanlı muharebeleri oluyor. Almanlar Rusya içlerine dalmışlar; Rostov önlerinde Ruslar tarafından 5 - 16 Kasım 1941 tarihleri arasındaki Rostov Savunma Harekâtı yürütülüyor. 19 Kasım 1941 İngiltere Kuzey Afrika'da Alman ve İtalyanlara karşı saldırıya geçti. Türkiye’de, 12 Kasım 1941’de vuku bulan Erzincan depreminde: 40 bin kişi öldü.) 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..