Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları 61: Sınav takvimi öğrenciler tarafından hazırlandı

Bir muallimin hatıraları 61: Sınav takvimi öğrenciler tarafından hazırlandı
 

 

10. Birinci Kanun (Aralık).1941

(Diğer kentlerde bulunan dostlara yazılan mektuplar günlerce yollarda oyalanıp durur. Ders kitabından çok “Eğitim”le ilgili başka kitapları okumayı tercih ediyor. Bir de içinde tatilde İstanbunbul’a gidip orayı tanımak arzusu beliriyor. Önlerinde önemli bir sınav var. Sınav programını  gençler hazırlayıp idareye veriyorlar! Öğretmen Okulu’nda okutulan derslere bakılacak olursa bunlar arasında Zıraat ve Kozmografya… gibi ilginç derslerin bulunduğunu görürüz. İlginç değil mi?)

Balıkesir. Bugün 23.11.1941 ‘da verdiğim cevaba rağmen M.Sülün benim yolladığım o mektubu her halde almamış olacak ki, Topuz’a  yazdığı mektup içinde  bana da bir pusula yollamış ve  darılıyor. Bundan ikimizin de kabahati yok. Esasen onun bana gönderdiği mektup tam 40 gün postada kalmış. Bana geç geldi ve ben de üç gün sonra cevap verdim.Onun bundan haberi yok. Bu yanlışlık mektupların postada fazla kalmasından ileri geliyor. Bittabi şimdi o da yazdığı bu pusuladan dolayı pişman olmuştur. Çünkü o pusulayı yazdıktan belki üç dört gün sonra  benim mektubu almıştır. Her nedense onu bu tarz düşünmeye postanın yanlışlığının  sevk ettiğine de çok üzüldüm. Bugün 726 Cavit Cengiz tedavi için İstanbula gitti.

10.Birinci Kanun .1941
Balıkesir. Saat 20.25.Önümde İsmail Habip’in Edebiyat kitabı açık, derse çalışmak istiyorum. Fakat umumiyetle sınıfta bir uğultudur gidiyor. Hiç kimse derse bakmıyor. Bundan dolayı benim de canım çalışmak istemiyor. Belki mektebe geldiğimden beri üç oluyor, bugün Çarşamba izninde dışarı gezmeye çıkmadım. Kütüphaneden “Köyde Eğitim” adlı bir kitabı
aldım, müsait zamanlarda onu okuyorum. İdareden de maaş aldık. Uzun zamandan beri anneme mektup yazmadım. Her halde anneciğim benim için merak ediyordur. İnşallah Cumartesi günü ona mektup yazar, meraktan kurtarırım. Bu haftalarda bir de bende uykusuzluk var. Akşamları yarım saat veya bir saat uzanıp kaldıktan sonra uykuya dalıyor, sabaha bir buçuk, yada bir saat kala uyanıyor, bir daha uyuyamıyorum. Bunun için üzülüyorum. İmtihanların başlamasına bir hafta kaldı. Henüz daha  ekseri derslerden hazır değiliz. Bakalım hayırlısı ile nasıl başaracağız? Yılbaşı  ve Kurban Bayramı tatilinde Galip ile İstanbul’a gitmek niyetindeyiz. İstanbul’a gidemesem de İnşallah Bandırma’ya ve köye gideceğim. Daha vakit var. Belli olmaz.

13.Birinci Kanun (Aralık).1941
Balıkesir. Bugün üçüncü dersten sonra Gönen’den gelen annemin mektubunu aldım. Gece rüyamda annemle pek çok kavga yapmıştım. Bak bunaymış. Bittabi  memnun oldum. Bugün ona mektup yazacaktım , hatta zarfını bile hazırlamıştım. Fakat şimdi bu fikrimden vazgeçtim. Çünkü fuzuli yere niye yazayım?

13.Birinci Kanun .1941
Balıkesir. Biz birinci yazılı imtihanların ayın 19’da başlayacağını ümit ederken, bugün Maarif  Vekilliği’nden yeni, ansızın gelen bir emirle  Birinci Yazılı imtihanların 15.12.1941 Pazartesi günü başlayacağını okul idaresi tebliğ etti. Biz de Celal Bey’in Usul Ders’inde Programı hazırlayıp idareye verdik. Tastik edildi.
15.Pazartesi……….. İş
16.Salı…………….. Sosyoloji ; Sağlık Bilgisi
17. Çarşamba……… Pedagoji
18. Perşembe……… Müzik
19. Cuma………….. Pedagoji Tarihi
20. Cumartesi……… Zıraat
21. Pazar …………... (Yok)
22. Pazartesi……….. Tedris Usulü
23. Salı…………….. Edebiyat ; Resim
24. Çarşamba……… Tarih : Beden Eğitimi
25.Perşembe……….. Cebir ; Kozmografya
26.Cuma…………… Coğrafya
27.Cumartesi………. Askerlik

14.Birinci Kanun .1941
Balıkesir. Bugün lise ile bizim Mektep (Necatibey Öğretmen Okulu) arasında futbol maçı yapıldı.
Bu yıla gelinceye kadar  bizim oyuncular, Lise’yi  3,4,5 gol atarak yeniyorlarmış. Maalesef bugünkü maçta şans yardım etmedi; 5-1 mağlup olduk. Bundan hepimiz müteessir oluyoruz. Fikret’le maçı seyrettik. İkinci Haftaym’da maçı yarıda bırakıp ayrıldık.

(Gençler  okulda dersleriyle uğraşırken, dışarıda Büyük Savaş sürüyor. 10.Aralık.1941: Afrika’da Erwin Rommel ilk kez geri çekilip Gazzala’ya sığındı. Aynı gün Japonlar Malezya yakınlarında “Prince of Wales” ve “Repulse” gemilerine batırdı. Ayrıca Japor birlikleri Burma’yı işgal etti. 11-13.Aralık.1941: Nazi Almanyası, İtalya ve diğer Mihver devletleri ABD’ne  savaş ilan etti.)

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..