Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '12

 
Kategori
Şiir
 

Yerli olmak

Yerli olmak
 

 Niye öyle yabancı gibiyim
Sanki ellerim ayaklarım bana yabancı
Sabah pencereden dışarı bakıyorum
Sokaktan geçenler hep yabancı…

Yabancılar dolmuş bu kent
Tümü de bana yabancı
Sanki göklerden inmişler
Hepsi de huri melektenmişler.

Allah Allah; Allah Allah…
Peki, ben bugüne kadar neredeydim
Yoksa bir başka ülkeye gittim de
Şimdi mi geri  geldim…

Ne oldu bu ülkeye
Bana ne oldu; ya anneme, babama
Bu ülkeye hep yabancılar doldu
Allahım kimseyi tanıyamıyorum.

Çok acayip, çok acayip
Vursalar beni bu kadar şaşmazdım
Amma velakin insanlara bakınca
Şaşkaloz ördek gibi baka kaldım.

Peki, nereye gitti bizim insanlarımız
Öldü mü; ölmediyse, böyle nasıl değişti
İnsanlar  düne göre nasıl değişti
Dünkü insan nereye gitti.

Yok, aslında ben şaşkoloz bir ördeğim
Uçup uçup bir yabancı diyara konmuşum
Buranın insanları melaike olmuş Allahım
Ben , yanlış yerde kendimi bulmuşum.

İstemiyorum, yatıp yeniden uyuyacağım
Beni bayramdan sonra uyandırın
Ya beni, ülkemde bulunduğuma yemin edin
Veya beni fena halde kandırın.

Hadi canım bu kadarı  olmaz
İnsanlar bu kadar değişmez; olmaz
Sanki  tümü de gökten geldiler
Yoksa,  bu kadar  saf  olmaz.

Bırakın beni gidiyorum
Terki diyar ediyorum
Ya benim insanlarımı verin bana
Ya da beni   adam edin.


 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..