Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları. 71: İzmir’den Salim Savcı geldi…

Bir muallimin hatıraları. 71: İzmir’den Salim Savcı geldi…
 

(Büyük öğretmen, dergici, yayıncı Salim Savcı öğretmen adayımızın Balıkesir’deki en iyi arkadaşlarından biri… Onun tatilden dönüşüne çok seviniyor. Süleyman’da evden lokma getirmiş, hemen paylaşılıyor. Bandırma’dan da A.Akman geliyor, evden haberlerle, bazı şeyler getiriyor. Bizimki çok seviniyor. Bahçede kız arkadaşlarla voleybol oynanıyor. O da yazılıyor.)

7 . Nisan.1942. Salı
Hava iyileşti. Artık çok şükür Elhamdüllilah her gün çarşıdan 300 Gr. ekmek alarak karnımı doyuruyorum. Bu gün de Süleyman lokma getirmiş, yedik.

Emirhan Bey Coğrafya’dan müzakere yaptı. Yemekler de iyi. Ahmet’e kart yolladım. Vakit cetveli değişti. Günde beş saat mütalaa yapıyoruz. Henüz alışamadık. Bu sene acaba muvaffak olacak mıyız?

8 . Nisan.1942. Çarşamba
Hava çok güzel. Bandırma’dan  A.Akman geldi. Evden haberle öte beri getirdi. Bundan dolayı sevinç içindeyim. İzmirden’de  hemşehrim Salim Savcı geldi.

İstasyona acilen giderek arkadaşları karşıladık. Artık akşam yemeklerinden sonra bahçeye çıkıyoruz. Hocalar şimdilik yalnız ders veriyorlar.

9 . Nisan.1942. Perşembe
Hava güzel. Bu sene başında aramızdan ayrılan 696 Bedri Gider askerlik dolayısıyla buraya gelmiş görüştük. İnsan acıyor. Askerlik dersini sahada yaptık. Akşamları doktorun tavsiyesi üzerine ayağıma sıcak suyla banyo yapıyorum. Sağ tırnağımdan geceleri ıstırap çekiyorum.

10 . Nisan.1942. Cuma
Hav öğleye kadar yağışlı. Öğleden sonra açık geçti. İş öğretmenimiz Mahir Bey, prevantoryum’dan geldi. Akşamüzeri A.Akman’la hastane yolunda gezinti yaptık. Sonra voleybol oynadık. Tamirat dolayısıyla akşam elektrikler yanmadı. Arkadaşım Tahir zayıfladığımı söyledi. Celal Bey hasta.

11 . Nisan.1942. Cumartesi
Hava güzel. Sabahleyin Askerlik dersinde Hastaneye kadar yürüyüş yapıldı. Sonra kız arkadaşlarla voleybol oynadık. Sonra Ahmet Akman İlhan’la Park’ta ve şehir’de gezdik. Usul derslerimiz boş geçti. Çünkü öğretmenimiz hasta. Pazartesi serbest tatbikat yapacağız. Türkçe’den “Okuma” vereceğim.

12 . Nisan.1942. Pazar
Hava oldukça güzel. Sabahleyin lise ile bizim kız arkadaşlar arasında voleybol maçı yapıldı. Sıra arkadaşım Galip’de İstanbul’dan geldi. Ağabeyime kart yazdım. Bu gece elektrikler yanmadı. Aynı zamanda lavabolarda su yoktu. Öğleden sonra şehirde ve parkta gezdik. A.Hilmi Ağabeyimle görüştüm. Kilomu ölçtürdüm. Elbise vs.ile 65.300 Kg. geldim.

13. Nisan.1942. Pazartesi
Tatbikat dersi için bizim 650 Kamil bir tavukla bir horozu  bu gece  yatakhanede muhafaza etti. Fakat sabah 5.30’da horoz erkenden öterek bizi uyandırdı. Akşam ve sabah gülüp eğlenmekten uyuyamadık.  Tatbikata gittik.  İkinci Sınıfa Okuma dersi, (Arının Türküsü) verdim. Celal Bey Hasta. Ölçüldük . Boy :1.70 ; Ağırlık : 62 Kg. Göğüs : 80-91 .

14 . Nisan.1942. Salı
Hava yağışlı geçti akşamüzeri açtı. Ayakkaplarımı tamire verdim. Buna çok seviniyorum. Çünkü çoktan beri merak ediyordum. Teyzemin oğlu Ahmet’ten mektup aldım. Sonra akşamüzeri traş oldum. Biraz uykusuzum. Yatakhanelerde  muhabbetten geç vakit uyuyabiliyoruz. Bandırma’dan mektup vesika para bekliyorum.

15 . Nisan.1942. Çarşamba
Hava iyice geçti. Akşamüzeri Galip ile şehri gezmeye çıktık. Ve her zaman gittiğimiz helvacıya yine giderek tahin, ağda ve ekmek yiyerek güzelce karnımızı doyurduk. Bizim Behçet bana ekmek vesikası bulacağını söylemişti. Fakat maalesef yerine getiremedi. Bugün vesikam bitti. Hayırlısı Allahtan. Hamamda uyuz varmış.

16.Nisan.1942 . Perşembe.
Notlarım:
                         I.        II.      III.    
Edebiyat     :    5         4        5        5
Pedagoji     :    6          7        8        7
Ped.Tarihi  :    3          6        7        6
Usul           :    7          7        8        7
Sosyoloji   :     5          4        6        5
Tarih          :     6          4        6        5       
Coğrafya    :     8          4        7       6
Matematik  :     5          2        7       5
Tarım          :     8          9        9       9
İjiyen          :     9          5        5        6
Resim         :     6          6        7        6
Müzik         :     5          6        6        6
Beden E.     :     5          4        5        5
Askerlik      :     8          8       10       9
İş                 :     -           -        10     10
---------------------------------------------- -

Bugün notlar okundu. Hayret ettim. Umumiyetle vaziyetlerimiz hep böyle. Allahım acaba bu sene mezun olabilecek miyiz? Hayırlısı artık.

17 . Nisan.1942.  Cuma
Hava kapalı ve fırtınalı. Notların böyle kötü gelmesinden çok üzülüyorum. Arkadaşlar, notların nasıl dediklerinde. Cevap verirken sıkılıyorum. Umumiyetle hepimizin notları aynı şekilde. Galip’in de benim gibi altı tane kırığı var. Ekmek vesikam bitti. Söz de ablamlar göndereceklerdi. Göndermediler. Dört gözle evden bekliyorum. İnşallah gelirse  yine ekmek sıkıntısı çekmeyeceğim.

18 . Nisan.1942. Cumartesi
Hava güzel. Öğleden sonra arkadaşım Akman’la çarşıya çıktığımızda Gönen’li Rasim Ağabeyimle karşılaştık. Rasim ağabeyimle şehrin muhtelif yerlerinde gezdik, parkta oturduk. Böylece akşama kadar güzel bir gün geçirdik. 17.40’da ayrıldık. O da trenle Bandırma’ya gidecekti. Anneme ve ablamlara kart yazdım. Akşam yemekleri Bulgur pilavı ile ıspanaktı.
(Savaşa devam. 9.Nisan.1942 : Alman’lar yunanistan’da ilerliyor. Hermann Balck’ın Panzer Birlikleri Selanik’i alıyor. İngiltere Kralı  Geoge VI. Malta halkına direnişlerinden dolayı George Cross madalyası veriyor. 18.Nisan.1942:ABD. uçakları Tokyo’yu bombaladı. 18.Nisan.1942: Fransa’daki Vichy Hükümetinde Pierre Laval , Dışişleri Bakanlığına atanıyor.)


 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..