Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '16

 
Kategori
Eğitim
 

Bir Onur Anıtı

Bir Onur Anıtı
 

Erzurum Pulur Köy Enstitüsü 1947, Sol başta paltolu babam Kamil Korkmaz


KÖY ENSTİTÜLÜ BİR ONUR ANITIYDI MEHMET EZBER
*
 
satırbaşı
*
 
sesi kuşandı sözcükler
sonrasız
*
taşıyor günceli
satırbaşındaki çığlık
*
uyanış ağlamaklı
düş korkulu
*
gün bayram değil
 
Köy Enstitülü bir babanın oğlu olmaktan övünç duyuyorum.Çünkü onlar yaşadığı toplumda haksızlıklara karşı koymayı, köyün, köylünün canlanması için kendi güçlerine nasıl güvendiklerini, Atatürk’ün gösterdiği, “Benim manevi mirasım bilimdir.” buyruğuna nasıl bağlı olduklarını babamda görmüştüm.
 
Köy Enstitüleri yetiştirdiği yazın ve sanat adamlarıyla kendisinden söz ettirmeyi sürdürüyor. Adnan Binyazar,Osman Şahin, Osman Bolulu yazdıklarıyla örnek olmayı başarıyorlar.Onlar bizim yüz akımız.
 
20 Mart 2016'da sonsuzluğa uğurladığımız Mehmet Ezber de onurlu duruşuyla bizlere hep örnek olmuştu.Ülkesini, ulusunu yüreğinde, usunda taşıyan Erzurum Pulur Köyenstitüsü çıkışlı yurtseverdi.
 
İşte bugün başımızı ellerimizin arasına alıp vahlanmayalım.Neler yapacağımızı, bu çıkmazları nasıl aşacağımızı birlikte düşünelim, çözüm yolları bulalım. Bunu başaracağımıza inanıyorum.
 
Sevgili Özer Ciravoğlu’nun şiiriyle umutlarımın sürdüğünü yinelemek istiyorum:
 
 
Yol uzun
Gün uzun
Ömür doludizgin

 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..