Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

06 Ağustos '10

 
Kategori
Dünya
 

Bir Orgenerali Siyasiler Nasıl Aşağıladılar?

Bir Orgenerali Siyasiler Nasıl Aşağıladılar?
 

Bir Orgenerali Siyasiler Nasıl Aşağıladılar?

Size anlatayim...

Yil 1970'ler. Vietnam savasi butun hiziyla devam ediyor. Amerikanin Vietnam'da gorev yapan hava kuvvetlerinin basinda bir orgeneral var. Kuzey Vietnamlilar generalin pilotlarina buyuk zararlar veriyor. O'nun amaci da kendilerine zarar veren bu hedefleri vurmak. Savunma Bakanindan izin istiyor. Sozlu izinden sonra, 'ne olur, ne olmaz...' diye yazili izin de aliyor. Bildiginiz gibi, ABD Savunma Bakani, Baskanin izni olmadan boyle kararlar alamaz! Anlayacaginiz; Baskan Nixon'un da haberi-izni var.

General hedefleri vuruyor. Isler iyi gitmiyor. ABD Kongresi general hakkinda sorusturma aciyor. General 'izin aldim...' diyor. O donemde ki Baskan Nixon 'hayir..' diyor. " Ben izin vermedim!..."

Orgeneralin rutbesi Tumgenerale dusuruluyor. Emekli ediliyor. Emekli Tumgeneral 1972'den 1979'a kadar hakkini ariyor! "Ben izinsiz bir sey yapmadim!..."

Omru vefa etmiyor. 1979 yilinda vefat ediyor...

***

Uc yil once Vietnam Dokumanlari halka aciliyor. O donemde ki dokumanlar inceleniyor. White House (Beyaz Saray) 'in teypleri de.

Teyplerin birinde ne mi buluyorlar?

Nixon, Disisleri Bakani Kissinger'e dert yaniyor:

- "Bu generale - ismi General Lavelle- haksizlik yaptik..."

Konusmalarin devami da var!

***

Simdi, Amerika Kongresi, 38 yil sonra, Orgeneral Lavelle'nin rutbelerini ve haklarini geride kalan ailelerine iade etmek uzere...

***

Bunlari niye mi anlattim?...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..