Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '11

 
Kategori
Öykü
 

Bir ruh iki beden üç aşk (ikinci bölüm)

Bir ruh iki beden üç aşk (ikinci bölüm)
 

Birdenbire durarak, bu gün için ışıklandırılmış opera binasına doğru yöneldi. Sık ağaçlıklı yolu takip ederek binaya geldik. Belli ki özel bir program vardı burada. Bizim ruhsuzda her ne hikmetse programı izlemek istiyordu anlaşılan. Kapıdan içeri girerken ve fuayede kimsenin olmaması, benimki için bir şanstı. Yoksa insanlar ruhsuzu opera binasının içinde kaz adımlarıyla yürürken görünce nasıl bir tepki verirlerdi bilmem.

Neyse konser başlamıştı ve sahnede belediye orkestrası vardı. Bizimki boş olan arka sıralardan birine kuruldu. Bereket insanlar bizi fark etmemişti yani onu, kaz adımlıyı.

Orkestra eski kahramanlık türkülerini çalıyordu. Müzik ruhun gıdası derler ya, gerçektende öyleydi. Bir anda içim kıpır kıpır oldu ama bu hal çok da uzun sürmedi. Çünkü orkestra az sonra hafif tempolu türkülere geçince neredeyse baygınlık geçirecek gibi oldum. Sonra bir an için kendimden geçmişim.

Kendime geldiğimde hayretler içinde sahneye bakakaldım. İşte oradaydı. Bu kez kaz adımlarıyla sahnedeydi. Büyük bir ciddiyetle orkestra şefinin yanına yaklaştı. Ne şimdi de orkestra yönetmeye mi kalkacaktı? Böyle düşünüyordum çünkü şefin elinden çubuğu almıştı.

Orkestra bir anda donup kaldı.

“Hay lanet olasıca beden”

Ardından onlarca kişinin meraklı bakışları altında çubuğu ağzına soktu. Az sonra çatırt diye bir ses duyuldu. Çubuğun bir parçasını yutmuştu. Salondakiler bir hayret nidası koyuverdi. O ise ruhsuz olduğundan hiçbir şeyin farkında değildi. Çatır çutur çubuğun son parçasını da yedikten sonra yine kaz adımlarıyla sahneden indi ve çıkış kapısına doğru yöneldi. Zavallı şef neye uğradığını şaşırmıştı.  Buna rağmen seyircilere dönerek “ Afiyet olsun” dedi. Bunun üzerine salondakiler gülüşmeye başladılar.

“Hay salak dedim kendi kendime ne yani yıllarca bu bedenin içinde miydin?”

Şimdi onu sevmiyordum. Evet sevmiyordum. O benim hakkımda ne düşünürse düşünsündü.

Bir an için kendime başka bir beden aramayı düşündüysem de bunu yapamayacağımı biliyordum.  Bir bedende iki ruh olmazdı değil mi? Opera binasından dışarıya çıktık.

 
Toplam blog
: 261
: 335
Kayıt tarihi
: 30.08.10
 
 

Anadolu Üniversitesi İşletme fakültesi mezunuyum. Çeşitli kuruluşlarda muhasebe ve dış ticaret or..