- Kategori
- Sinema
Bir Sinemasal Kuadralektik: ‘300 1-2’ ve ‘Günah Kenti 1-2’
Google Arama
Ortak yan bir: Çizgiromandan sinemaya aktarım ve her 2 çizgiromanın çizeri de Frank Miller.
Ortak yan iki: Kadın-kadına iktidar mücadelesi ve savaş.
Ortak yan üç: Tarihin 2 kritik dönüm noktasını yeniden ve aşırı yorumlama: Yani, çizgiromanın estetiko-politiği.
Diyalektik bir: ‘300 1-2’deki, tarihte bilinen ilk makro-makro Doğu-Batı çatışması ve orada ve o zaman kazanan Doğu’dur: Persler Antik Yunan’ı yener. Batı - Antik Yunan, kendi evinde savunmadadır (11 Eylül 2001 gibi).
Diyalektik iki: ‘Günah Kenti 1-2’deki 1929 krizi dönemi metaforu, polis kronik kriminalitesi, vd vb. 1929 kapitalist dünyanın bilinen en büyük krizidir. 2029, eğer olacaksa, ikcinisi olacaktır.
Diyalektik üç: ‘300 1-2’ renkli, ‘Günah Kenti’ siyahbeyazdır; hem çizgiromanda, hem de filmde.
Diyalektik dört: Çizgiroman-film diyalektiği, kuadralektiği, estetiği, estetiko-politiği: Gerçek ve kurmaca dünyalar, ilginç grift gergefler çizerler.
Moment: Sinema 1995-2010 arasında; tam sinemaya doğru ve ikinci sinema olarak dikey bir progresyon gösterdi. 2010’da ise, daha çok Sarı Sinema’nın istopu nedeniyle duralamaya girdi ve bilgisayar oyunu demoları ve artı çapraz medya aradaki boşluğu doldurdu.
Şu sıralar melezlenme, varyasyonlanma bekleniyordu ve öyle oldu da, çünkü sanat tarihi bunun böyle olmuşluğunu epeyi imliyor. Bu 4 film tam da bunlar için upuygun örnekler.
Konunun açılımı sürecek.
Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır