Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Bir tanık var

Bir tanık var
 

A- HÂLİ
Usulca geçti yanımdan
Saçlarımdan
Tırnaklarıma kadar ürperdim
Korku, kanat çırptı içimde
Tülden bir bulut gibi
Gezdi masaları
Bir ben gördüm..
Bir kız çocuğunun
Saçlarına kondu
Birşeyler anlatıyordu babasına
Tam da
Çatalını götürüyordu ki tabağına
Kanatlandı
İkisi birden uçuverdi..

B- HÂLİ


Çocuktum
Çocuk bakışlarımda dünya
Cebimde bilyeler
Elimde bir karton kutu
İçinde civcivlerim
Yeni ayakkabı almıştı babam
Hemde spor
Bakıp bakıp da , seviniyordum..

Annem
Anneannemin takma dişlerini çıkarttı
Upuzun yatıyordu divanda
Yüzüne ışıktan kelebekler konmuştu
Kapının bir kenarında
Öylece duruyordum
Göz göze geldik
Bir demet pamuk gibi, yumuşacık güldü...

Komşular koşarak geldiler bize
’ne oldu?’ dedim anneme
Ağlayarak saçlarımı okşadı
’anneannen öldü’

C- HÂLİ
-

Kırılmış cam gibiydim o gün
Üstüme üstüme yağıyordu sıcak
İsteksiz bir sabahtı, besbelli
Oniki saat çalışıyordu inşaatdaki işçiler
Bir tas ayran
Birkaç kuru soğan
Dometes, zeytin, her ne varsa
Tamda, öğle yemegine oturmuşlardı..

El salladı Necip usta
’gel buyur’ dedi

Balkondan bakıyordum
Tamda bir sığara yakıyordum
Bir feryat, bir fiğan..

Öylece durdum seyrettim
’Selim düşmmüş’dediler ’inşaattan’

Anlamıştım
Boşuna değildi içimdeki bu korku
Uzun uzun baktım
Bulutlara uçan güvercinlerin ardından..

Ali SÖNMEZ

 
Toplam blog
: 56
: 417
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

22 Aralık  Adana Ceyhan doğumluyum. Emekli memurum. Mersin'de ikamet ediyorum. Edebiyatla ilgili ..