Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '08

 
Kategori
Şiir
 

Bir tanık var

Bir tanık var
 

C-HÂLİ

Ne oturdu konuştu
Ne hâl hatır sordu
Öyle soğuk, öyle magrurdu...

Kırmızı bir elbise vardı üzerinde
Çogul mu, tek mi
Bilemedim; Kadım mı, erkek mi?

Kar gibi soğuk, güneş gibi sıcaktı
Bulut oldu, su oldu
Gittiği bir bardağa doldu..

Aşk şarkıları söylüyordu kadın
Herkes kendi halindeydi
Hiç kimse onu görmedi..

Bir ben gördüm
Çiçek oldu bir bayanın gögsüne
Herkes dalmışken şarkıcının sesine..

Koluna takıverdi götürdü
Neden sonra bir çığlık
Biri öldü, biri öldü...

E-HÂLİ

Ahmet efendi mazlum bir adamdı
Öyle felekle işi olmazdı
Her sabah
Ezanla kalkar
Akşam ezanıyla dönerdi eve
Fazla yol yolak bilmez
Fazla konuşmaz
Yalan söylemezdi
Bir garip Âdem'di işte..

Yağmur yağmış
Islak ıslaktı sokaklar
Yine akşam namazıyla geliyordu
Islak sokaklarda
Pırıl pırıl ışıklar
Cebinde yeni almış, maaşı
Kolunun altında ekmek
Sapasağlam
Yüreği demir gibi, pek..

Tam da kapıyı çalıyordu
Bir ses duydu
Ürperdi saçlarından ayaklarına dek..

Birden çağıran sese döndü
eli kapının mandalında
Bir ben gördüm
Adam öldü...

Ali SÖNMEZ
(BİR TANIK VAR/Serisi)

 
Toplam blog
: 56
: 417
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

22 Aralık  Adana Ceyhan doğumluyum. Emekli memurum. Mersin'de ikamet ediyorum. Edebiyatla ilgili ..