Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir Türk olarak Kürtlere soruyorum

Bir Türk olarak Kürtlere soruyorum
 

Posta Gazetesi Ankara Temsilcisi Hakan Çelik’e ait olduğu ileri sürülen “Bir Türk Olarak Kürt’lere soruyorum adlı yazısında, ırkçı söylemleri bulmamak yazının içeriğini yadsıma olur. Yazının içeriğine baktığımızda Kürt’lerin hainliğinden tutun da, hiçbir işe yaramayan mahluklar oldukları, bilimden sanattan anlamadıkları savunuluyor. Kürtler dünya medeniyetine hiçbir katkıları olmayan, zavallı, köşesine sinmiş, bölücü, yalancı, riyakar olarak gelmişler dünyaya. Onların dillerini konuşmalarının doğal karşılanmaması bir yana sanki bu konuda çok büyük çaba sarf edilmiş de Kürtlerin bunu değerlenmediğinden dem vuruluyor.

Hatta Türkiye’de “ben Kürdüm” demenin bile hazmedilemediği, yazıyı okuduğunuzda alenen görülmektedir.

Oysa tarih sahnesine baktığımızda Kürt halkının yazıda belirtildiği gibi sanattan, bilimden, anlamadığı doğru bir yargı değildir. Bu tamamen gerçekleri çarpıtma, bir halkı yadsıma olayından başka bir şey değildir.

Bugün edebiyat alanına baktığımızda pek çok Kürt yazar, çizer olduğu görülmektedir. Edebiyat, müzik ve çeşitli alanlarda boy göstermiş bir çok Kürt aydını, gerek Türk edebiyatına gerek dünya edebiyatına katkı sağlamış bir halktır. Bunun gerçekliğine inanmak istemeyen kişiler bir araştırma yaparak ne demek istediğimi anlayacaklardır.

Şimdi burada kalkıp Kürt aydınlarının çalışmalarını, dünya medeniyetine nasıl katkı sağladıklarını, Kürt ve Türk edebiyatını birlikte geliştirerek harmanladıklarını anlatacak değilim.

Şimdi burada asıl önemli konu, Hakan Çelik’e ait olduğu ileri sürülen bu yazının içeriğinin Kürt halkını rencide ettiği, aşağıladığı, küçük düşürdüğüdür. Ki Internet yoluyla bu sadece Türkiye ‘de değil, dünya çapında Kürtlerinin alenen aşağılanmasıdır.

Kürt halkında yara açan bu sözlerin, bir an önce Hakan Çelik tarafından onarılmasını, eğer gerçekten bu yazı kendisine ait değilse yazılı ve görsel medya arayıcılığı ile tekrar tekrar bu yazının kendisine ait olmadığının geniş çaplı bir açıklama yapılarak verilmesini rica ediyorum.

Aksi taktirde bir Kürt olarak, Kürt halkı adına, hakkında Kürt halkını aşağılamaktan dava açılacağını ve Avrupa İnsan hakları Mahkemesine başvurulacağını bildiririm.

Canan Al

 
Toplam blog
: 21
: 579
Kayıt tarihi
: 06.12.07
 
 

Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Mezunuyum... Ken..