Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '18

 
Kategori
Özel Günler
 

Bir Zamanlar Çocuktuk ve 23 Nisan'dı

Bir Zamanlar Çocuktuk ve 23 Nisan'dı
 

Bugün 23 Nisan Neşe Doluyor İnsan


          Hep kulağımızdadır ya hani “Bugün 23 Nisan Neşe Doluyor İnsan”  evet aynen öyle. Her bayramımızın  yeri ayrıysa da 23 Nisan’ ın tadı başkadır başka. Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ ün tüm Dünya çocuklarına armağan ettiği Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tüm çocuklara,  içindeki çocuğu yaşatanlara kutlu olsun.

          Çocukluk gibisi var mı? Hele bayramsa. Şöyle bir maziye baktım da bugün onların yerinde olmayı öyle istedim ki. Belki de çocukluk günlerime dönmeyi. Nisan ayı gelince yüreğimi sarardı bir telaş. Kaç gün kaldı? Kaç gün kaldı? Her gün şafak sayardım da geçmek bilmezdi günler.

          Şiir okumak için seçilmişsem Atatürk Şiirleri ni seçer,  su gibi okuyabileyim diye sabah akşam tekrar yapardım. Koroya seçilmişsem, o kargaları mest eden  sesimle evde kimi yakalamışsam solo konser verirdim. Halk oyunları ekibindeysem  ayağımdan pisi pisileri çıkarabilene aşk olsun. Müsamere ve dans gurubundaysam kavalye ilan ettiğim, kahrımı çekenlere selam olsun. Sonra büyük gün yavaş yavaş  gelirdi tüm ihtişamıyla. Balonlar, kedi merdivenleri süslerdi sınıfı, pencereleri bayraklar ve Ata mın fotoğrafları. O gün gelip çatınca dakikada bilmem kaç atardı kalbim. Çocuktum nasıl sevinçliydim. Biz şanslıyız derdim çocukları seven, düşünen Ata mız  var. Yüreğimden gürül gürül akıp giderdi bir şelale bugün bizim bayramımız diye...

          Heyecanımı yenebilmek için ettiğim duaları hiç unutmadım. Mahalledeki ve okulumdaki sevdiklerimin alkışlarını. Arkadaşlarımla el ele tutuşup o canım bayramımızı doya doya kutladığımızı. Öğretmenlerimizin bizim için canla başla çalıştığını. Ve tören sonunda Heykel’ e çıkıp korteje katıldığımızı.  Bandoyla birlikte coşkuyla söylediğimiz İstiklal Marşı mızı. Okulların inci gibi dizilmiş dörderli sıralarını. Sıraları bozmamak için günlerce çalıştığımız “Uyguladım Marş” larımızı. Askerler geçerken deli gibi alkışladığımızı. Bizlere selam verdiklerinde tüylerimin diken diken oluşunu. Atlı Subaylar geçerken var gücümüzle bayrağımızı salladığımızı. Duygulanan büyüklerin gözlerinden süzülen yaşları gizli gizli sildiğini hiç unutmadım. 

          Meşale şimdi bugünün küçükleri yarının büyüklerinde, Ata mızın izinde. Onlar da bayramlarını gülümseyerek hatırlayacaklar. Dilerim her şey gönüllerince olsun. Her biri vatanına, milletine hayırlı evlat olsun. Bayramlarını gönülden kutlarım.

 

SİBEL YILMAZ

          

          

 
Toplam blog
: 145
: 716
Kayıt tarihi
: 22.02.18
 
 

1978 Bursa doğumlu. Kelimelerin Dansı ve Kırmızı Vosvos kitaplarının yazanı. Eşi ve kızları olmaz..