Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '14

 
Kategori
TV Programları
Okunma Sayısı
1301
 

Biraz 'Kara Para Aşk' biraz 'Medcezir'!

Biraz 'Kara Para Aşk' biraz 'Medcezir'!
 

Bugün blogumda Ay Yapım popüler 2 diziisnden söz etmek istedim.

Birisi atv'de yayınlanan 'Kara Para Aşk' diğeri de Star TV ekranlarında izlediğimiz  'Medcezir'..

Aslında Medcezir'i uzun zamandır çok izleyemiyordum. Neredeyse sezon finalinden bu yana doğru düzgün izleyememiştim. Tempo da biraz düşünce sıkılmıştım. Ama Yaman ve Mira baışınca hem de Yaman dün akşam yayınlanan bölümde vurulunca maşallah haraket ve aksiyon girdi diziye. Yani elbetteki Yaman ve Mira'yı sevdiğim için onlar ayrıyken diziden tat alamıyordum (tamam baya klasik bir izleyici görüşü) ama bir ara dizinin temposu gerçekten baya bir düştü.

Mira ve Yaman'ın liseli aşıklar modunda birbirlerine trip atmaları, Yaman'ın sürekli Orkun'a kafa atması, Yaman'ın Tozludereli diye aşağalanması, birbirleri üzmek için oyunlar oynamaları, Mira'nın hastalığı ve bunu sadece Orkun'un bilmesi, 'Yaman acıdığı için benimle olmasın' tripleri  falan falan derken baya baya baymıştı dizi. Ama Mert ve Eylül'ün evlenmeye kalkışması iyiydi:))

Dün akşam Yaman'ın vurulmasıyla tabi biraz da aksiyon girdi işin içine. Aşk triplerinden sıkıldığımız için bu vurulma olayı iyi oldu. Ama o Cengiz'in derdi nedir, Leyla'ya gerçekten yardım edecek mi, Leyla'yı seviyor mu, cinayetle ve Leyla'yla ilgisi olmayan Kenan'ı neden kaçırdı orasını anlamadım ama ... Dünkü bölümde birde Kenan'a üzüldüm. Evet belalı bir karakter ilk defa suçsuzken başına iş açtı, üstelik kardeşinin de vurulmasına neden oldu. Ancak, arabada bağlıyken ve hem yardım istemek hem de uyarmak için kornaya basarken silah sesini duyması ve ayrıva çırpınması da iyiydi. Tamam kötü karakter ama kardeşinin başına gelenler çok üzecek Kenan'ı önümüzdeki bölüm diye bekliyorum. Kenan Cengiz'in peşini bırakmayacak hatta Selim' yardım edecektir.

Ayrıca, vurulma sahnesinde Çağatay Ulusoy ve Barış Falay'ın oyunculukları da iyiydi. Çünkü vurulma sahneleri her zaman iyi olmaz, oyuncular bazen yapmacık olurlar.. (Mesela, birazdan anlatacağım Kara Para Aşk'ta Ömer'in vurulma sahnesi bu kadar iyi değildi.)

Medcezir'i bir de şu yönden eleştireceğim. Aslında burada senarist Ece Yörenç'e bir eleştirim olacak. Ece Hanım genelde sezon finalinden sonra zaman atlatmayla başlıyor ve o sezon finalindeki vurucu olayın hemen ardından yaşananları göremiyoruz. Medcezir'de de öyle oldu. Sezon finalinde Ender ve Selim kaza yaptı, Yaman ve Mira arkalarından koştu. Tamam güzel bir sezon finali. 3 ay sonra yeni sezon başladığında da gördük ki Ender ölmüş, Selim iyileşmiş, bunlar tekneyle tatilde, Mira Amerika'dan dönüyor.

Ama ben izleyici olarak Ender'in ölüm haberini alınca Mert'in ve Selim'in nasıl üzüldüğünü, hatta diğer karakterlerin de ne tepki verdiğini görmek isterdim. Ender'in bir cenaze sahnesi olmalıydı. Herşey oldu bitti gibi anlatılmasını ben izleyici olarak keyifli bulmuyorum açıkçası. Bunları anlat sonra anlat zamanı:)) Kuzey Güney'de de aynısı olmuştu. Sezon finalinde Ali ölmüş ve yeni sezon 3 ay sonrasıyla başlamıştı.

Mesela, Kara Para Aşk'ta kritik bir yerde sezon finali yapmıştı. Orada da ölen bir karakter olmuştu. Ama gayet güzel zaman atlatmadan devam ettiler.

Bu arada üzerinden çok zaman geçtiğinden Mine Tugay'ın diziden ayrılması üzerine yorum yapmayacağım. Diziye yakşıyordu seviyorduk ama artık ne sorun yaşandıysa ayrılmayı tercih etmiş. Yeni dizilerde onu tekrar ekranda görmek isteriz kendisini. 

Mine Tugay'ın ayrılığının ardından Selim'in yeni partneri olarak diziye dahil olan Aslı Orcan'ı da yakıştırdım diziye. Bence gayet uymuş diziye ancak rolünü çoğaltsalar iyi olur yani. Kadın bir bölüm varsa 3 bölüm yok:)) Nasıl ilişki yaşıyorlar Selim'le tam anlamadık.

Şimdi biraz da 'Kara Para Aşk'tan söz etmek istiyorum. Her nekadar çok parlak reytingleri olmasa da bence gayet sağlam, akıcı, heyecanlı, hem romantik hem aksiyonlu bir senaryosu var. Bazı izleyiciler sosyal medyada dizide tempunun düştüğüne dair yorumlar yapıyor ancak bu görüşe katılmıyorum. Ben henüz bu dizide temponun düştüğüne rastlamadım, izlerken beni hiç sıkmadı dizi. Evet, bazı izleyiciler sürekli Ömer-Elif aşkını izlemek istiyor. Ben de istiyorum tabi. Çok tatlı bir ilişkiler var. Ama aksiyon tarafını da bir o kadar seviyorum dizinin. 

Burda aslında izleyicilere de bir öneri yapmak istiyorum. Sosyal medyadaki yorumlara bakıyorumda diziyi eleştirirken senaristlere çok yükleniyorlar ya da fragman geç yayınlandığı zaman deliriyor.İnsanlara Twitter'dan sürekli mesaj atarak bunaltıyorlar. Dizide hikaye istedikleri gibi gitmeyince ya da Elif-Ömer aşkını zedeeyecek bir şey olduğunda ya da diğer konulara biraz daha fazla ağırlık verildiğinde senaristlere demedikleri kalmıyor. Bu tepkiler çok aşırı geliyor ama. Tamam, tabi ki izleyici olarak eleştirimizi yapacağız.  Zaman zaman tempo düşer ve biz de bundan sıkılırsak belli edeceğiz. Sonuçta artık sosyal medya gibi bir imkanımız var ve görüşlerimizi belli edebiliyoruz. Ama bu hakaret ve aşağılama boyutuna geçmemeli. (Birkaç hafta önce Ece Yörenç aynı tepkilere maruz kalıyordu, şimdi Sema Ergenekon ve Eylem Canpolat aynı tepkileri alıyor. Twitter'da görünce bu konuda da yazmak istedi. Onların isimlerini versem de aslında bu dediklerimi diğer dizi ve senaristler için de düşünmeliyiz. Bunu genele vurmak gerek.)

Bir de fragman gecikine o kadr delirmemek gerek. Set ortamları yoğundur, çekim aksamıştır falan derken gecikir. Normaldir. O setlerde kaç kişi biz 2 dakikalık fragmanı izleyelim diye kaç saat çalışıyor. Bunlara saygı göstermek gerek bence. İnsanlar bizim kölemiz değil sonuçta.. 

Neyse dönelim diziye.. Ben bu dizide en çok bol bol hikaye olmasını seviyorum. Hem bir cinayet bunun çözülmesi olayı var,hem bir aşk var hem de çok tatlı ve izlemesi keyifli bir aşk, bir yandan Tayyar'ın Metin'le olan baba-oğul ilişkisi var, Metin'in Tayyar'a olan nefreti ve intikam isteği var, bir yandan Ömer'in burnunun ucundaki katili ve muhbiri araması var, Metin'le Nilüfer'in aşkı var, öte yandan Elif'in kara para işine bulaşması var. Gerçi bunların bir kısmı çözüldü gibi. Elif'in kara para olayı bir daha işlenir mi bilmem ama daha dizide işlenecek konu var.

Tabi dizinin Karadayı ile olan benzerliği de aşikar. Bu zaten senaristler tarafından da kabul edilen bir gerçek. Ama bu benzerlik bana tatlı geliyor, öyle itici değil yani.. Benzer hikayeleri farklı oyunculardan izlemek güzel oluyor. Çünkü farklı bir yorum katıyorlar sonuçta..

Ben bu benzerliklerden en çok Ömer'i polislikten uzaklaştırma planında orta çıkan savcının adının Turgut olmasına ve Ali ile Tayyar'ın bir ara Mahir ve Feride'nin sürekli buluştuğu çay bahçesinde buluşmasına çok gülmüştüm:))

Karakter de birbirine benziyor bu 2 dizide. Yani, Elif ve Feride ile Ömer ve Mahir karakter olarak aynılar aslında. Sadece roller değişmiş. Karadayı'da Feride kanundan yana, Kara Para Aşk'ta Ömer.. Elif ve Mahir ise kanun önünde suçlu ama izleyici gözünde masum olan karakterlerimiz. Ayrıca, Ömer ve Feride'nin o aradıkları katilin ailelerinin içinde olması durumu da benzer. Elif ve Feride'nin karanlık işler yapan babaları ile olan ilişkileri de.. Sonuçta ölmeden önce Elif ve babasının güçlü baba-kız bağını izlemiştik ve bu ilk birkaç bölümde de işlenmişti. Tek fark Elif babası hakkındaki gerçekleri erken öğrendi. Biz artık Feride'nin de öğrenmesini bekliyoruz :))

Tabi Ömer'in aradığı katilin abisi olması gerçeği de öğreneceği bölümü iple çekiyoruz. O sahnede Burak Tamdoğan ve Engin Akyürek'in iyi oyuncuklar çıkaracağını da daha şimdiden inanıyorum. 

Ben Hüseyin'in vicdan azabı çektiği sahneleri de çok beğeniyorum. Ömer, Elif''e evlenme teklifi ederken feryat eden Fatma'ya bakarken ya da Elif'i istemeye gittiklerinde Ahmet Denizer'in fotoğrafına gözü takıldığındaki vicdan azabı çok iyi hissedildi. 

Diziden söz ederken tabi Engin Akyürek ve Tuba Büyüküstün'ün uyumundan söz etmemek olmaz. İkisi de rollerine çok iyi uymuşlar. Yani, iyiki bu dizide bu oynuyor dedirtecek cinstenler..(Tabi ki bu Karadayı ve Medcezir için de geçerli)

Tuba Büyüküstün'ün oyunculuğu aslında baya bir zayıf.. Yani sözde ağlıyor bir sahnede ama gözünde yaş yok (Bu arada ağlama sahnelerinde Serenay Sarıkaya ve Bergüzar Korel'i çok beğendiğimi de eklemek isterim. Çok inandırıcılar ağlarken. Özellikle de Bergüzar Korel. Çok iyi bir oyuncu her yönüyle..) Ama bu diziye çok yakışıyor ve artık daha da iyi oynadığını söyleyebilirim. O gözaltı sahnelerinde çok iyiydi mesela:)) Engin Akyürek'i aslında bu diziyle sevmeye başladığımı itiraf edeyim:) Daha önce takip etmediğim dizilerde oynadığından pek ilgimi çekmiyordu. Ama gerçekten iyi jön.. Tam kararkter oyuncusu olacak birisi. İlerleyen yıllarda tam karakter oyuncusu olarak anabiliriz kendisisini:)

Dizinin başroller dışındaki oyuncu kadrosu da çok iyi. Özellikle Erkan Can tam bir usta. Her ne kadar Tayyar'ı sevmesek te Erkan Can daha çok sever bu dizide. Kötü karakteri oynamak ta yakışmış Erkan Can'a. Sırtında maymunla gezen çaycı Temel'den, psikopat Tayyar'a... Çok iyi oyuncu Erkan Can:)

Diziye eni katılacak Öykü Karayel'den de söz etmek gerek. Onun da diziye ve role yakışacağını düşünüyorum. Tabi biz İpek karakterini sevmeyeceğiz o ayrı:) Öykü Karayel'in çok iyi bir oyuncu olduğunu düşünmüyorum açıkçası, biraz da soğuk ve ukala bir havası var ama dedim ya role yakışacaktır. Ama oynadığı karakter için eleştirmemek gerek Öykü'yü, sonuçta hangi oyuncu oynarsa oynasın biz İpek'i sevmeyeceğiz:)

Dizinin bir diğer sevimli çifti Arda ve Pelin'i de anmadan olmaz. Hani bazen ikinci çift başrolden daha çok dikkat çeker ya Arda ve Pelin için de durum aynı:) Bazen Elif ve Ömer'den daha çok onlar hoşuma gidiyor. Tabi burda İlkin Tüfekçi ve Ahmet Tansu Taşanlar'ın sempatikliğini de atlamamak gerek. ikisi arasındaki diyaloglar, hatta bazen arkadaş olarak Ömer'in de bu ikiliye dahil olması birbirlerine sataşmaların afalan bayılıyorum:)) Ama şunu da söylemeden edemeceğim. Pelo'cum zaten Arda'ya çok çektirdin tamam onu anladık da, Arda'dan önce hakime mi yapılır aşk ilanı:))

Arda sana da tavsiyem Hüso olayının peşini bırakma, şüphelerinin peşinden git:)) Ama kendini de dikkat et.. Tayyar'a kurban etmeyelim seni:)) Bak Pelo, Pelo olmadan önce yani Çitlembik Bahar'ken Savcı Turgut'un açığını yakaladı diye şuan Pelo:))

Bu arada bir tahminimi de paylaşmak isterim. Ban öyle geliyor ki, Ömer'in babasının ölümün arkasından da Elif'in babasıyla Tayyar çıkacak. Çünkü anladığımız kadarıyla kendisi de mücevver taşı falan filan satıyormuş:)) Sanıyorum kendisi de ya kara para işine girdi ya da girmek istemediği ve polise ihbar etmek istemediği için öldürüldü..

Yalnız eğer öyleyse; Hüseyin'in bunu öğrendiğinde ne yapacağını çok merak ederim. Sanırım bu Tayyar'ın sonu olur. Ben ayyar'ın sonunun kimin elinden olacağını da çok merak ediyorum.. Hüseyin mi olacak Tayyar'ın sonu, Metin mi?? Şuan Hüseyin bir adım önde gibi ama ilerleyen bölümler neler getirir görücez bakalım:))

Tabi Elif ve Ömer'in sonu da var. Benzerlikle kıyasladığımız Feride ve Mahir'in sonunu çok iyi görmüyorum ben. Kavuşamayacakları gibi, finalde Mahir ölecek gibime geliyor. Hatta, ölümü Feride'nin elinden bile olabilir. O mahkeme sahnesine bakarsak Feride, Mahir'in kalemini de kırabilir..

Ömer, Elif'i ya da Elif Ömer'i öldürmez tabi elbette ama onları nasıl son bekliyor onu düşünmek için daha erken de aslında ama en azından onlar mutlu olurlar diyor ve yazımı burada noktalıyorum:))

 

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 23
Toplam yorum
: 4
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 4428
Kayıt tarihi
: 01.03.13
 
 

Gazetecilik/ Radyo Tv alanlarında eğitim aldım. Şu an aktif olarak çalışmamaktayım. Ancak dizigaz..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster