Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '08

 
Kategori
Sosyoloji
 

Biraz düşünelim!...

Biraz düşünelim !...

Bırakın parti tutmayı, bırakın bir partinin militanı olmayı, sade bir vatandaş olarak birkaç dakika düşünmeye başlayın, birkaç sene gerilere giderek geçmiş günleri düşünün..

Ama tekrar söylüyorum, partizanlığı, menfaat düşkünlüğünü bırakın hislerinizle değil, akıl, mantıkla düşünmeye çalışın.

O zaman göreceksiniz ki manzara şu; sen birilerine ithalat yaptıracağım diye birçok tarım ürününün ekimini yasakla, AB ve ABD’nin isteklerine boyun eğ. Kırsal kesimde yaşayanların azaltması için desteği kes ve o insanlar köyden göçüp kentlerde yeni varoşlar kursun. Sonra oralar oy uğruna ilçe yapılsın. Göç hızlansın diye şeker pancarı, tütün, pamuk, ayçiçeği, pirinç ve daha nicelerini yasakla ya da kısıtla, uluslar arası ilişkilerde kotalara kulak asma, üreticinin aldığı, mazot, gübre ve tohuma uygulanan sübvanseyi kaldır, şimdi de, “Eyvah kıtlık geliyor” de.

Olacak şey değil. Ben böyle diyorum, sen ne diyorsun?..

Bitmedi, vatandaştan aldığın fındığın, pirincin ve diğer ürünlerin parasını ödeme, borçlanmış olan çiftçi, borç batağına her gün gelen faizlerle daha çok batsın. Sen ondan üretim bekle.

Çiftçi battım diyor… Feryat ediyor.. Peki , hükümet ne yapıyor, durumu sessiz seyrediyor.

Çünkü tuzları kuru..

Benimde maaşım 10.000ytl olsa, gaziler gibi sağlık primi ödemezsem, bir gün dahi milletvekilliği yapınca ayda 4000 ytl emekli maaşı alırsam, hatta bunu dahi az görüp, gece, karanlıkta bir yasa tasarısının arasına gizlice sokmaya çalışırsan, milletten bana dersin. Belki de içinden Millet değil illet dersin..

Sonra da birilerine pirinç ithal ettirt ve vatandaşa iki paketten fazla satışı yasakla, arkasından da, “Zamanında benzini karne ve rüşvetle alırdık” de.

Benim gariban halkım; ben sazı elime alıp, derim ki; Beyim açılmış bir dava var. Partiler kapatılırsa elbette yenisi kurulur. Belki de erken seçime gidilir. Milletimiz erzak paketlerine, kömüre, yeşil karta alıştırıldığına göre, ülke batıyormuş, umurunda değil..

Sadaka yiyeceklerle karnını doyuruyor, televizyonda desti izdivaçları seyrediyor, maçlarda biri birine döner bıçakları ile saldırıyor, hangi çukura düşeceğinden habersiz yürüyüp gidiyor.

Allah hepimizi kurtarsın…

ozcanvural1933@hotmail.com

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..