Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '09

 
Kategori
Mizah
 

Biraz gülümse...

Biraz gülümse...
 

Nasrettin Hoca pazarda dalgın dalgın yürüyormuş.etrafında bulunan esnafları seyrederken tam bu sırada ensesine bir tokat yemiş. Nasrettin Hoca şaşırmış,tökezlemiş bir kaç adım sendelemiş sonra toparlanıp sinirli bir şekilde arkasını dönmüş.

Bir de ne görsün. Nasrettin Hocanın 2 katı camış gibi bir adam. Nasrettin Hoca durmuş bir yutkunmuş önce,sonra:
- bana sen mi vurdun? demiş adama.
Adam: - ben vurdum lan ne olacak sorun mu var ? demiş.
Nasrettin Hoca: - şakadan mı vurdun, ciddiden mi? demiş
Adam: - ciddi vurdum napacan?!
Nasrettin Hoca: - Aman aman, iyi ki ciddi vurdun... Çünkü latifeden hiç hoşlanmam da ...

*****
Bir yoksul, nasılsa elde ettiği kuru arpa ekmeğini, bir aşçı dükkânına gidip tenceresinden çıkan buhara tutar, yumuşatır ve yermiş. Ekmeği tamamiyle yedikten sonra aşçı, yoksulun yakasına yapışmış; “buharımın parasını ver” demiş.

Adamcağız; “yahu, insaf et, buhar da para ile satılır mı?” demişse de dinletememiş. Sonunda mahkemelik olmuşlar ve kadılık yapan Nasrettin Hoca’ya gitmişler.

Nasrettin Hoca davayı dinledikten sonra cebinden iki akçe çıkarıp iki avucunun arasına koymuş, davacıyı çağırıp iyice dinledikten sonra avuçlarını adamın kulağına yaklaştırmış ve sallamış. Paralar da avucunda şıngır şıngır sallanınca adama, “haydi” demiş, “al paranın sesini ve git.”

Aşçı, “paranın sesi alınır mı” deyince Nasrettin Hoca şöyle cevap vermiş:
- “Yemeğin buğusunu satan, ancak paranın sesini alır.“ !

****

Bir gün aslan ile boğa bara gitmisler bir iki tek attiktan sonra aslan müsade
istemis. Boğa da bununla dalga geçmis :
- Koskoca aslansın. Ormanlar kralısın. Saat daha sekiz. Hiç yakışır mı sana
kılıbıklık ?...
Aslan kükremiş :
- Eee beni evde bir aslan bekliyor, seninki gibi bir inek değil...


*****

Iki tavuk markette alışveriş yapiyorlarmis. Bir yumurta standının önüne
gelmişler. Etikette yumurta 30 bin lira yaziyormus. Tavuklardan biri diğerine;
- Bak bu yumurtaları ben yumurtladım... demiş böbürlenerek... Dolaşmaya devam ederken başka bir yumurta standına
gelmişler. Kocaman, çift sarılı köy yumurtaları ve 40 bin lira. Bu sefer
diğer tavuk atılmış;
- Bak bu yumurtaları da ben yumurtladım...
Diğeri gülümseyerek cevap vermiş;
- Ben e bunlardan yumurtlayacaktım ama kocam 10 bin lira için kıçını yırtmaya
değmez, dedi...

Gülümsemeniz yüzünüzden eksik olmasın:)))))

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..