Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '06

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Biri yapabiliyorsa siz de yapabilirsiniz

Biri yapabiliyorsa siz de yapabilirsiniz
 

" Başarılı insanların hayatlarını incelediğinizde şunu keşfedeceksiniz: sıradan bir insanın öne sürdüğünü tüm bahaneler başarılı insanlar tarafından da ileri sürülebilecekten sürülmemiştir. " DR. DAVİD J. SCHWARTZ

İdealleriniz var, fakat yeterli şansa sahip olmadığınızı, düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Başarılı insanların yaşamlarını incelerseniz, ne kadar çok çaba sarfedip çalıştıklarını göreceksiniz.Belki size gereksiz gelen bir adım, onlar için çok önem verdikleri bir atılım olmuştur.Ünlü mağazalar zincirinin sahibi, şirketin büyümesi ilgili detayları şöyle anlatıyordu: ''Çalışmayı bir yaşam biçimi haline getirdik, gerekirse gece 24:00 te toplantı yapabiliyoruz.Bu demek değildir ki yaşamınızı iş endeksli geçireceksiniz.Ama istediğiniz ideallere doğru yol alırken, eğer diğerleri gibi yükselmek,başarmak istiyorsanız, emek sarfederek,özveride bulunarak, adımlarınızı yavaş yavaş ve emin adımlarla atmalı ve hedefe kilitlenmelisiniz.

Bunu yapmak aslında çok kolay.Beyin mekanizması, oldukça çabuk alışkanlık edinebiliyor.Eski alışkanlıklarınızı da böylelikle, bırakacak ve yeni alışkanlıklarınıza adım atacaksınız..Aslında ilk anda düşüncelerinizin negatif alışkanlığı,sizi biraz zorlayacak fakat bu geçici bir durumdur.

Önce negatif düşünme alışkanlığı nedir? Bir gözden geçirelim:

Sabahları, bir türlü kalkamıyorum
Bu iş için, yaşım çok genç ve torpilim yok
Ben ne kadar, uğraşırsam uğraşayım,şansım yok
Ekonomi bozuk,herşey devletin elinde, ben ne yapayım?
Yeterli kapitale sahip değilim.Param olsaydı.
Onun babadan kalma, işi var rahat tabii
Ancak, yurt dışında olsaydım olurdu
Üniversite de bu bölümü seçmemiştim ki, mecbur kaldım
Tanıdık birileri olsa da, beni daha iyi bir yere yerleştirse
Bir kaç yere cv yolladım, haber bekliyorum
Aman ne yapayım, hiç yoktan iyidir.
Bunca mezun kalkmış, simit satıyor ne yapsınlar.
Yeterli derece de, prenzantable değilim sanırım
Yabancı dilim yok o da, beni engelliyor
Risk almayı istemiyorum, ya beklediğim gibi olmazsa?
Ben onlar gibi, saatlerce işte olmaya katlanamam
Sosyal yaşantısı bitiyor insanın, çalış çalış..
Sınavlara girmek lazım, bu zor iş adaylar çok
Aslında, ben bu dünyanın insanı değilim

İşte günlük yaşamdaki negatif düşüncenin biçimleri,tabii burada kişi bir nevi kendini koruma,haklı olduğunu ortaya çıkarma,çabasında.

Oysa bilirsiniz,sabah erken kalkmak için saatin alarmını kurar, öyle uyuruz.Belli bir zaman dilimi geçtiğinde,tatil günlerinde alarm, kurulu olmamasına rağmen,aniden uyanıveririz.Bu bir kez olsun herkese olmuştur.

İşte bu bir alışkanlıktır.Beyin otomatik olarak ''Kalk,Uyan'' sinyaline alışmıştır.
Örnekte olduğu gibi,eğer iş yaşamında bir kez başarı alışkanlığı için, strateji yakalamışsanız, beyinde ona alışacaktır

Pozitif düşünce sistemini, size uzun uzun anlatmıyorum .Sadece bir tek şekilde ifade etmek istiyorum.Eğer siz de beğendiğiniz, ,yaptığı işi hayranlıkla izlediğiniz birinin, yaşam stratejisini bulabilirseniz,onun yolundan gidin .Bu taklitcilik değildir. Sizin bir kimliğiniz ve kişiliğiniz var, kendinize has yöntemi bulabilirsiniz. Fakat bir şartla; Beğendiğiniz, takdir ettiğiniz kişinin,düşünce biçimini modelleyerek.

Seçtiğiniz kişi yapabiliyorsa,siz de yapabilirsiniz

Anlaşılır olması için, size şöyle bir örnek verebilirim.Kilolu bir kişinin, zayıf olan birinden , bunu nasıl başardığını öğrenmesi gerekir.Burada da onun kişiliğini değil, eylemlerini incelemelisiniz.Eğer,ince bir görünümde ise, tüm gün ne yediğine ne içtiğine dikkat edin.Bakmayın o ben herşeyi yiyorum dediğine ..

Yukarda anlattığım gibi ; Bu okul,kariyer, evlilik, dostluk, geliriniz,yaşamın tamamına uygulayacağınız bir yöntemdir.

Bir Amerikalı kadın gazeteci, Atatürk'e: İşlerinizde nasıl başarılı oluyorsunuz? diye sormuş ve şu cevabı almıştı:
Ben bir işte nasıl başarılı olacağımı düşünmem. O işe neler engel olur, diye düşünürüm. Engelleri kaldırdım mı, iş kendi kendine yürür.’’

Herşey gönlünüzce olsun..

resim:agile-leader.com

 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..