Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

13 Eylül '09

 
Kategori
Futbol
 

Birileri Galatasaray'ı durdursun

Birileri Galatasaray'ı durdursun
 

Galatasaray - Beşiktaş


Sezonun ilk derbi açılışını Galatasaray ve Beşiktaş yaptı. Ligteki ilk dört maçını kazanarak sükse yapan Galatasaray bu maçta kendisinden beklenen oyunu sergilemese de maçı kazanmasını bildi.

Beklenen oyun derken bu herkesin görüşüne göre değişecek bir kavram tabii ki. Ben daha iyi oynayan bir Galatasaray bekliyordum. Fakat derbinin verdiği heyecandan olsa gerek biraz tutuk bir futbol ortaya koydular. Ligde ilk dört maçını kazanan ve hücum gücünü fazlasıyla gösteren Galatasaray’ ın hücumlarda daha etkili olacağını tahmin ediyordum. Hatta maçtan önce ki yorumumda Galatasaray’ dan fark beklediğimi tüm çevremdekilere söylemiştim. Çünkü bu sene Galatasaray normalden çok farklı bir sistemle oynuyor. Hemen hemen sekiz oyuncusu da ofansif oynayan futbolcular. Geriyede iki defans bir kaleci kalıyor.

Beşiktaş bugüne kadar oynadığı maçlarda gol sıkıntısı çektiği için sanırım sisteminde ufakta olsa bir değişiklik yapmış. Hücuma dönük bir anlayışla oynadılar. Fakat 4.dakikada gelen gol onların oyundaki psikolojilerini fazlasıyla etkiledi. Aynı zamanda bu gol bana Mustafa Denizli’nin futbolculuk hayatında attığı golleride hatırlattı. Aranızda hatırlayanlar varsa o zamanların büyük Mustafa’ sı yani Mustafa Denizli aynı Arda gibi çok güzel kavisli kornerler kullanarak mükemmel goller atardı. Fakat bugün aynı golü kendi takımı yedi. M.Sarp kafa vurmasa da sanırım top ağlarla kucaklaşacaktı. Çünkü Arda gerçekten çok güzel vurdu topa. Bunu da bir dip not olarak geçmekte yarar var. Eğer 12.dakikada S.Özkan’ ın bulduğu pozisyon gol olsaydı belkide çok değişik bir maç seyredebilirdik.

Beşiktaş’ın sağ tarafı resmen çöktü dün akşam. Sağ kanattan gelen hücumlarda Galatasaray çok etkili oldu. Kewell ve Keita’yı durdurmakta oldukça zorlandı Beşiktaş takımı. Hatta skora göre durdurduğunu da söylemek güç.

Beşiktaş bence saha içinde Tello’yu çok aradı. Mustafa Denizli’ nin mutlaka bir bildiği vardır ama Bobo, Halosko ve Nobre gibi gole yakın üç ismide ilk onbire almaması ne kadar doğru tartışılır kanısındayım. Birde şu Gaziantep’ten alınan Tabata içinde bir şeyler yazayım. Sakatlıktan yeni çıkan Yusuf’un sahada yaptıklarını görünce Tabata’ya ihtiyaç varmıydı diye sormadan geçemedim kendime. Tabata kötü bir futbolcu değil ama o paraya alınacak bir futbolcuda olduğunu sanmıyorum. Aynı zamanda Beşiktaş için yeterince profosyonel olduğunu düşünmüyorum ama yinede hayırlı olsun.

Maç ilklerin maçı oldu. Maçın detayları şöyleydi. Sezonun ilk derbisiydi. Tabata’ nın ilk resmi maçıydı. Kaleci Rüştü bu sezon ilk maçına çıktı. Nihat sekiz yıl aradan sonra ilk kez Galatasaray karşısında forma giydi. Fifa kokartlı hakem Bülent Yıldırım Ali Sami Yen Stadında kariyerinde ilk derbi maçına çıktı. Benim yakalayabildiklerim bu kadar.

Sonuç şu; Birilerinin bu Galatasaray’ ı durdurması lazım. Mükemmel bir oyun mükemmel bir takım. Fenerbahçe’ li olduğumu herkes bilir ama ‘ Yiğidi öldür hakkını yeme’ demiş atalarımız. Ben güzel oynayan takımı alkışlamasını severim. Bu gün bu alkışlar Galatasaray için...

Murat GÜLCEK

Bu blog Canlı Maç Anlatımı sayfamızda da yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 150
: 1014
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..