Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Bitkisel Sütler

Süt… Başlı başına bir konu. Üzerine kitaplar, bilimsel makaleler yazılan mucizevi bir sıvı. Hayatınızdaki birçok şeyi durup dururken düşünüyor musunuz? Mesela sürekli tükettiğiniz o süt, artık sizler için sıradanlaşmış bir şey olabilir fakat öyle değil. Canlıda oluşumundan bizim bardağımıza gelene kadar incelenecek o kadar ayrıntısı var ki… Hayvanın türüne göre sütün tat değişimi mi dersiniz, sütün yağ oranı farklılığı mı dersiniz. Neler neler… Araştırmak ve okumak sizi mutlu edebilir, hı “ Ben öyle okumayı incelemeyi sevmiyorum sütümü içerim, tadına bakarım.” dersen de o ayrı. Afiyetler olsun…

Bu hafta köşemizin özel bir konuğu var: “Bitkisel sütler

Hayvansal süt tüketmek istemeyenler için mükemmel bir buluş. Düşünsenize sütü çok seviyorsunuz fakat hayvansal kaynaklı oluşundan dolayı tüketmek istemiyorsunuz, e bu durumda süt tüketimini mi bırakacaksınız? (İnek buna çok üzüldü.) Şaka şaka, inek size saygı duyar. Biliyoruz ki herkes istediği şekilde beslenebilir.” Bu süt kokuyor. “diyen bir tüketiciye “ Aman ne kokusu, sana öyle geliyor.” denildiği zaman inanın hiç hoşlanmıyorum. Belli ki kişi hoş olmayan bir koku alıyor sütten, öyle olmasa neden bunu belirtsin ki? Bu kişi birçok sütü deneyip yine rahatsızlık duyuyorsa bitkisel sütü tercih edebilir. Sadece koku/tat değil, fikir olarak da hayvansal üretim dışında bitkisel üretime ilgi duyuyorsa onu tüketmesi gayet doğal…  Kolesterol etkeninden dolayı da bir tercih olabilir. Yani anlayacağınız tek bir sebebe gerek yok. Son günlerde dikkatimi çeken bitkisel sütlere gelelim, badem sütü, badem şekersiz sütü, soya sütü, Hindistan cevizi sütü, fıstık sütü (antep fıstığı), yulaf sütü ve fındık sütü. Tüm bu sütler, laktozsuz ve glütensiz olarak karşımıza çıktığı için oldukça ilgi çekiyor tabi ki. Ben fındığa o kadar hayran değilim ama fındık ürünlerini çok seviyorum, sade fındık kreması en yakın arkadaşım gibi bir şey. İçlerinden en çok fındık sütünü severim diye düşünüyorum. Bu sütlerin ortak noktası, hafif içimli olmaları. Bitkisel kaynaklı bu sütler, bazılarının damak tadına uyarken bazıları “İneği getirin banaaaa.” diyebilir. Bu bir tercih… 

Bitkisel süt üretimi yeni bir şey değil, son yıllarda ülkemizde daha da geliştirilmesi beni mutlu ettiği için bu hafta köşemize konuk. Sektörün gelişmesi beni çok mutlu ediyor, çünkü bitkisel bir süt demek vegan yemek üretimi, börekler, tatlı ve içecekler anlamına geliyor. Bu tarz üretimler oldukça değerli, günden güne gelişmesi dileğiyle…

Not: “İnek, koyun ve keçi kardeşler bana kırılmasın.”

Sağlıkla Kalın!

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..