Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

08 Eylül '07

 
Kategori
Güncel
 

Bizde sanatçılarımıza askeri tören yapalım mı?

Bizde sanatçılarımıza askeri tören yapalım mı?
 

Pavarotti'nin cenazesinde Italyan Hava Kuvvetleri'ne bagli ucaklar gosteri ucusu yapmislar. Unlu tenora güle güle demek için. Kuyruklarindan yaydiklari dumanlar, Italyan bayraginin renkleri...

Bu uygulamayi Amerika'da da arada sirada gorurum. Sehitlerine güle güle demek için toren alaninin uzerinde ucarlar. Tam alan uzerine geldiklerinde; ucaklardan biri gokyuzune dogru yukselir, gozden kaybolur...

Milletvekillerine, senatorlerine, baskan, baskan yardimcilarina yapilan cenaze torenlerinde de bu uygulamayi gormustum.

Sanatcilara olani hatirlamiyorum.

Italya ilk mi?

Sanmam...

Epeyce zamandir uzaktayim. Tam bilemiyorum ama; 'Turk Yildizlari' nin bu tur bir ucus yaptigini hatirlamiyorum. Ulusal kahramanlarimiza güle güle demek için.

Yapmiyorlarsa, yapmayi dusunun.

Yapiliyorsa; uygulamalarinizin icerigini tekrar gozden gecirin.

Sanatcilarimiz bu uygulamaya dahiller mi?...

***

Kim demisti bu sozleri?

"Sanata önem vermeyen bir millet büyük felakete mahkumdur..." (1923, Adana)




 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..