Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '08

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Biziklet

Biziklet
 

Çocuktum ufacıktım, meraklı mı meraklı bir afacandım. Mevsim bahar, okula gitmiyordum. Babam, ilk çocuk olan bana üç tekerlekli kırmızı bir bisiklet almıştı. Bana bakan haminnem, (annemin, annesinin annesi) evin önünde komşularla konuşmaya dalmasından istifade, bir anda yok olmuşum.

Bu satırların yazarı, kırmızı bisikletinin pedallarına kuvvet, Sakarya Caddesine çıkmış, evden uzaklaşmış.

Babamın eli kulağımda eve getirdiğinde, rahmetli annanem, -Türkçeyi doğru düzgünde konuşamazdı- “Bu bizikletin yüzünden, bu bizikletin yüzünden” diye konuşunca , bisikletli günlerim sona erdi. Hepsi oymuş. Daha bisikletim olmadı.

Nereden hatırladım şimdi o günleri.

Gizem Altın ve Amerikalı eşi Bryan Nance, TEMA Vakfı’nın küresel ısınmayla mücadele projelerinden biri olan BisikleTEMA çerçevesinde, İstanbul’dan yola çıkıp Avustralya’nın Sidney şehrine İpek Yolu’nu izleyerek pedal çevirecekler’miş.

İstanbul nere, Sidney nere? 15 ülke, 25 bin km.bisikletle nasıl gidilir? Yazı var kışı var, yağmuru var rüzgarı var, hırlısı var hırsızı var. Ne yiyecekler, ne içecekler? Nerde yatıp, nerde kalkacaklar?

Ooooof off! Bunların anaları – babaları yok mu? Nasıl izin veriyorlar?

Şaka bir yana, ben bu haberi okuyunca müthiş heyecanlandım.

“Yaşayın uşaklar!” demekten kendimi alamadım.

Esiri olduk otomobilin ya, üç tekerli bisikletli günlerimizi unuttuk.

Biz gürültüden, hava kirliliğinden, hareketsizlikten, ulaşamamaktan şikayet edip otururken, sen kalk, iki tekerlekle dağları, ovaları, köprüleri, şehirleri, caddeleri geç!

Örnekleri de var. -Benim üç tekerlekli bisikletle caddeye çıkmam hariç- İstenirse olabiliyor / oluyor.

Birbirimize şikayet ettiğimiz konuların çözümünü kendimizde aramak, bisikletin bir ulaşım aracı olduğunu bilmek ve de pedala kuvvet gidenler saygılı olmak zorundayız.

Türkiye’de bisikletin bir ulaşım aracı olarak kullanılması için gerekli alt yapının oluşturulmasına önayak olmayı da amaçlayan Gizem ve Bryan’a, “ bir biziklet alacağım“ diyorum.

Küresel ısınmaya karşı bisikletle 25.000 km’nin etapları; www.tema.org.tr/bisiklet adresinde

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..