Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '09

 
Kategori
Blog
 

Bloglarda, '' Askerin türküsü...''

Bloglarda, '' Askerin türküsü...''
 


Blogdaşlar içinde ''Devre '' olanlar vardır !..

Blog kategorileri arasında, ''Askerlik Anıları '' var mı ?..

Ben bulamadım !..

Anı bölümü var ...Tamam...Ama askerlik yok !..

Halbuki MB'de askerliğini yapmış tam ,''iki bin iki yüz yirmi iki '' er kişi olduğu ihbarını aldım !..

Bir de onların arkasından gözyaşı döken;yollarını bekleyen sevdiklerini sayarsanız ; MB'den bir ' tugay 'çıkar...

Bu blog,bayanları da '' Yakînen '' ilgilendirir...

''Ortaya karışık '' ne anılar dökülür değil mi ?..Sular ,seller gibi...

Onun içindir ki ben bu yazımı, blog kategorisinde sunuyorum...

Tatil yaptığım yerlerde de akşamın geç vakitlerinde, millet okey neyim oynarken habire askerlik anıları anlatılıyor !..

Ben de güncel sohbetlerden ve hiç kopamadığım gazete okuma alışkanlığımdan dolayı gecenin ilerleyen saatlerinde ,fırsat bulduğumda, ''Modern Pancar Makinesi ''nin başına geçiyorum.

Yazma eylemi, bedenimin bir parçası olmuş !..

Bir de sivri sineklerle kahramanca savaşlarım !..

Parmaklarım hızlı yazmaya da alışmış...Fazla zamanımı almıyor ve hemen yazıyorum...

İnternet Kanatlarımın Altında
...(Haftaya bu sinemada ...)

Dilimde asker türküleri...

Asker ocağına yolcu olanlar;arkalarında birçok ıslak mendil bırakır...

Dönüşleri de gidişleri gibi muhteşem olur !..

Her kişiye de askerlik nasip olmaz...

Çürüğe ayrılanlara çok koyar...

Gerçek bir delikanlıysa eğer,

Anadolu çocuğuysa...

Mâzide ve âti'de derin bir yara gibidir...

Askere gidememek...

Kimi de kaçmak için ''çürüğe ''çıkar...

Onların ne türküsü ne de hatırası vardır...

Öylesine yaşayıp giderler...

Rahmetlik babam,tam üç yıl askerlik yapmış..

Dedem,askerde tam dört kış geçirdiğini söylerdi.

Benim de askerlik anılarım anlatmakla bitmez...

Onsekiz ay, dile kolay !..

Yani, aşağıdaki türküyü çok söyletmişizdir.


Asker Yolu Beklerim,
Günü Güne Eklerim.
Sen Git Yarim Talime De,
Ben Sılayı Beklerim.

Mendilimde Tel Oya,
Gülmedim Doya Doya.
Asker Yolu Beklerim De,
Günleri Saya Saya.

Sucu Sucu Suyunan,
Soğan Acısıyınan.
Küsüdüm De Barıştım,
Yarin Bacısıyınan.

Mendilimde Tel Oya,
Gülmedim Doya Doya.
Asker Yolu Beklerim De,
Günleri Saya Saya.

Pilav Pişirdim Yavan,
Üstüne Koydum Soğan.
Yatağına Uzanmış Da,
Uyan Askerim Uyan.

Bir de ''İzmir Marşıyla'' askerden dönenler vardır ki bu şeref herkese nasip olmaz !..

''İzmir’in dağlarında oturdum kaldım
Şehit olanları deftere yazdım.
Öksüz yavruları bağrıma bastım.
Kader böyle imiş ey garip ana
Kanım feda olsun güzel vatana...''


Askerliğinde ''piştov patlatmaktan '' öte gitmeyenlerin türküsü de vardır.

Pencere açıldı Bilal Oğlan ,piştov patladı
Varın bakın kanlı da Bilal yine kimi hakladı

Allı yemeni Bilal Oğlan, pullu yemeni
Bir bahçeden bir bahçeye salla yemeni

Ben sana varmam Bilal Oğlan, ben sana varmam
Yedi yıl karşımda dursan yine sana yalvarmam
Kısa dönem askerlik yapanlar, bolca ''Zıp zıp zıpla, çekirge!.. '' türküsü söylemişlerdir...Yürekler paralanır...

Bu aslanlar da ''Zerdalide gidip; kayısı olunca '' dönenlerdir...



Çekirgeyi salıverdim
Yazıya yazıya
Pot koymadı koyun ile
Kuzuya kuzuya


Hoplayıver çekirge
Zıplayıver çekirge
Benim canım çekirge
Pıtı pıtı pıtı çekirge

Çekirgenin ayağında
Narindi narindi
Bende sandım kaymakamı
Gelini gelini

Hop hop hopla çekirge
Zıp zıp zıpla çekirge
Benim canım çekirge
Pıtı pıtı pıtı çekirge

*********

Bir de ''Parayı bastırıp askerlik yapan '' çift pasaportlu yiğitlerin (?) acıklı oyun havaları vardır ki oynayanları çook ;ama çook duygulandırır...

''Askerliğin yan gelip yatma yeri olmadığını ''
anımsatır insanlara !..

Ne gariptir ki askerlik anısı,en çok olanlar da bunlardır...

'Üç haftaya ' neler sığmaz ki ?..Tüm ülke, bunları konuşur...

Bu kahramanlarımızın türküleri , (Oyun havaları) yürekleri paralar ...

Masa üstünde tekne

Oğlan sana yanıdım

Beni bırakıp gitme

Bilâlımsın Bilâlım


* * *
Getir sazı çalalım (Bilâlım )
Oğlan sana yanıdım
Bir yastıkta yatalım (Bilâlım)

Soba başında minder
Oğlan sana yanıdım
Bandolsuz gelin m'ister (Bilâlım)


Masa üstünde pekmez
Oğlan sana yanıdım
Bu pekmez bana yetmez (Bilâlım)

* * * * * * * *

Her ana doğurmaz böyle yiğiti ...

Nitceeez, bizim anamız ,az sabretseydi, Kadir Gecesi'ne yetişivirecektik...

Her şey nasipte...Hamdolsun...

Türkülerimiz böylecene ,herşeyi '' Aççık seççik anlatır .''

Sizin de asker türküleriniz;askerlik anılarınız vardır ...



''Sütler,kaymak tutar tutmaz ordayım !..'' gibi...
 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..