Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '12

 
Kategori
Blog
 

Blogun kişiliği ve kişiselleştirilmesi

Blogun kişiliği ve kişiselleştirilmesi
 

Logomuz


Bu konu havanda su dövmeye döndüyse de, son dönemde okuduğum bloglar bana farklı bir açıdan yazmayı düşündürdü.

Dünyada blog kategorsinde en üst sıralarda olduğu bilinen "Milliyet Blog" başındaki Milliyet ismini aldığı gazetenin eki olup ortam prensipleri ona bağlı yöneticiler tarafından belirlenmekte ve gazete sahibinin değişmesine rağmen bu prensiplerin olumsuz değiştiğine dair bir şey fark etmedim, hatta eskisi kadar olumsuzluk üremediğini gözlüyorum.

İnsanlar akılları ile düşünürler ama güdüleri ve duygularıyla hareket ederler, MB ekrandan yazı paylaşım ortamı ise yazmakta beyinsel süzgeç gerektiriyorsa güdüleri duyguları karıştırmadan yazdıklarımızı paylaşırsak hiçbir problemin olmayacağını düşünüyorum.

Ama her nedense bazı blogerlar yazı paylaşım yerine yazıyı kişiselleştirmek gibi anlaşılmaz bir düzeydedirler. Yazı, yazıldığı andan itibaren yazandan bağımsız bir olgu haline gelebiliyorsa, hatta bloger bir süre sonra yazdıklarına ilave veya eleştiri yapabiliyorsa yazı bağımsızdır, yazan olgunlaşmıştır diyebiliriz.

MB ortamının kişiselleşmesi için diyaloğun şahsen tanışma düzeyinde oluşması gerekir ki; bu durumlarda oluşan olumlu diyaloğlar ilişkinin devamını sağlar, olumsuz diyaloğlarda ilişkinin sonlanmasını gerektirir. Sonlansa bile olası buluşmalarda karşılaşıldığı zaman nötr davranmaktan başka bir yol olabileceğini sanmıyorum. Hele hele MB ortamına hiç taşınmamalı.

Ben ondan fazla MB buluşmasına katıldım ve 30 a yakın bloger tanıdım bunlardan altı blogerla aynı frekansta olmadığımızı anladım, diğerleriyle seyrek de olsa yorum veya iletişimim devam etmekte.

Ancak hiç tanışmadığım, blogger buluşmasında karşılaşmadığım veya olgunca davet edildiği halde gelmeyen bazıları bana dair kişiselleştirmeyi marifet saymalarına karşılık gereken tepkiyi vermek MB yönetimine şikayet etmek, blog veya yorum sildirmek yolllarını kullandım. Böylesi durumlarla karşılaşanların aynı yolları kullanmaları MB nin düzeyine katkı sağlayacaktır.

MB mahalle kahvesi gibi gireni çıkanı tanışık veya sınırlı değil, aksine çokça üyesi, üyesinden çok okuyanı olan ve dünyanın tamamından izlenen bir ortam olduğundan mahalle kahvesi tarzıyla blog veya yorum yazmak sadece yazanın düzeyini göstermez aynı zamanda okuyanların yanlış veya eksik anlamalarına hakkında yazılan kişinin hukukunun çiğnenmesine neden olur.

Bu nedenle MB ortamına veya blogerlara yönelik blog yazmak yerine her bir bloger blog ve yorumlarını şahsın hukuku bilinciyle yazmaya özen göstermelidir, gösterirse düzey giderek yükselir. Ortamı düzeysizleştirmeye çabalayanlar da ya olgunlaşırlar ya da çekip giderler.

Bir blogger beğenmediği başka bir bloggeri yorumlamama okumama hakkı varken, şahsına yönelik yazması gayri insani (hukuki) değil midir?

Beğenmiyorum, okuyorum ve saldırıyorum tarzı (hastalıklı ruh halinden başka) hangi psikolojiye ve hukuka sıgdırılabilir.

Öncelikli prensibin ŞAHSIN HUKUKU olduğu MB dileğiyle...

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..