Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '15

 
Kategori
Sağlık
 

Bol kahkaha timüs bezine yararlı mı?

Bol kahkaha timüs bezine yararlı mı?
 

GÖRSEL NETTEN ALINTI


Bazı arkadaşlar çok aranır, sohbetlerine doyum olmaz. Sohbetine doyum olmayan arkadaşımın her gün gelmesini isterim, zira 2 kelime konuşur bol kahkaha atar. Bir gün dayanamayıp sordum: “Kızım senin bu neşen nerden kaynaklanıyor, her cümlenin sonunda kahkaha atıyorsun, gülünecek yer var, gülünmeyecek yer var, senin hiç üzüntün yok mu?” dedim. “Olmaz olur mu kardeşim benim de üzüntü ve sıkıntılarım var, ama sağlığımı korumak için bol kahkaha atıyorum, zira kahkaha Timüs bezinizi çalıştırıyor.” “Şu Timüs bezi hakkında bana da bilgi verir misin, ben de yararlanayım” deyince aşağıdaki bilgileri verdi, ben de artık bol kahkaha atıyorum ama yerli yersiz değil, yerine göre. Yaşama gülümseyerek bakıyorum. Yaşamınızdan kahkahalar eksik olmasın.

NAHİDE ÇELEBİ

Timüs bezi bağışıklık sisteminin merkezidir bütün bağışıklık sistemi buradan yönetilir. Timüs bezi ne kadar çok titreşirse kişinin bağışıklık sistemi o kadar çok sağlam olur.

Timüs bezi, tiroit bezinin altında, göğüs boşluğunda ve soluk borusunun önünde bulunur. Birçok kişi bu bezden habersizdir ve bu bez hakkında bilgi sahibi değildir. Timüs bezi, insan hayatını uzatır, sağlıklı bir bağışıklık sistemine sahip olmamızı sağlar bu yüzden de insan hayatı ve yaşamı için son derece önemlidir. Aşırı üzüntü anında özellikle de bayanlarda göğüslerine vurduklarını görmüşüzdür. Bu olay tamamen beyin tarafından yapılan yani refleks kaynaklı bir harekettir. Kişi göğsüne vururken Timüs bezini titreştirir ve üzüntü kaynaklı bağışıklıkta olacak olan direnç kaybının önüne geçer. Timüs bezinde meydana gelecek titreşimlerin sıklığı kişinin genç ve sağlıklı yaşamasında paralellik gösterir. Yani Timüs bezi ne kadar çok titrerse kişi o kadar genç ve sağlıklı yaşar. Aşırı üzüntü anında atabileceğiniz bir ” Kahkaha ” veya göğsünüze vurabileceğiniz hafif dokunuşlarla Timüs bezinin titreşmesini sağlayarak direnç kaybını en aza indirebilirsiniz. Sonuç olarak kahkaha bağışıklık sistemini güçlendirir ve sizi genç tutar.

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..