Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Boşanmak istiyorum çünkü aşkımız bitti ne yapmalıyım?

Boşanmak istiyorum çünkü aşkımız bitti ne yapmalıyım?

Telefondaki beyefendi:

“Eşimle çok büyük bir aşkla evlendik. Evlendiğimizden bu yana

henüz 11 ay geçti. O şimdi 5 aylık hamile… Boşanmak istiyorum. Çünkü

ona artık aşık değilim.

Bunu eşime söylediğimde ‘Çocuğumuz ne olacak?’ diye saatlerce

ağladı. ‘Ne yapmak istiyor?’ anlayamadım. Artık sevmiyorsam ben ne yapayım?

İşyerimde tanıştığım bir arkadaşımla 4 aydır çıkıyoruz. Onu çok

seviyorum. Bir an önce boşanıp onunla evlenmek istiyorum.

Boşanabilmem için ne yapmalıyım?” diye soruyor.

Ben de “Peki, hadi genç bir kadının umudunu, hayallerini, geleceğini

düşünmüyorsunuz, doğacak çocuğunuzu da mı düşünmüyorsunuz?”

dedim.

Cevabı çok ilginçti. “Çocuk doğduğunda velayetini ben alacağım.

Sevgilim çok fedakar; ‘Sen yeter ki bir an önce boşan, doğacak çocuğuna da ben bakarım,’ diyor. Babam da çocuğun velayetini mutlaka almamı

istiyor.”

“Mahkeme çocuğun velayetini kesinlikle anneye verecektir. Bunda

kuşku yok. Ama yeni doğmuş bir bebeği annesinden ayırıp, sevgilinize

baktırmayı düşünmeniz bile çok acı! Bu ne biçim vicdan!” dediğimde, kızarak “Onun çocuğa bakacak parası bile yok,” deyip telefonu yüzüme kapattı.

Ben “Açacağınız davayı büyük bir ihtimalle kaybedeceksiniz. Ayrıca nafaka ve yüksek miktarda tazminat ödemek zorunda kalacaksınız,” diyemedim. Muhtemelen bu cevabı buradan okuyacaktır.

Peki evlilik bu mudur?

Evlilik, eşlerin, uzun bir yaşamı el ele sevgiyle paylaşmaları, zorluklara birlikte göğüs germeleridir.

Uzun bir yolda çocuklarınızla birlikte yaşam ırmağında akmaktır.

Bazen yıldızların altında şiir okumak, yağmurda ıslanmak, bazen de birlikte güneşin doğuşunu izlemektir. Devamlı bir mutluluk hali değildir. Belki de mutluluk, hüzün ve acıyla yoğrulup birlikte büyümektir.

***

Değerli okurlarım, gönderdiğiniz yorumlarınızla çalışmalarımıza anlam kazandırıyorsunuz. Sizlere çok teşekkür ediyor, başarı ve mutlulukla dolu harika bir hafta diliyorum.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..