Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '07

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Bosna Visoko piramitleri

Bosna Visoko piramitleri
 

Bosna' ya gitmeden kısa bir süre önde duymuştum bu piramitleri. Semir Osmanagiç isimli amatör bir arkeolog Saraybosna yakınlarındaki Visoko' da düzgün şekilli tepelerin altında piramitlerin olduğunu iddia ederek bir kazı başlatmış diye bahsediliyordu. Tabi bu çok enteresan bir şey çünkü daha önce Avrupa kıtasında böyle bir yapıya rastlanmamış.

Madem Bosna'dayım gündemi biraz takip edeyim diyerek bir otobüse atladım ve Visoko'ya gittim. Uzaktan bakıldığında tepelerin biçimleri hakikaten çok düzgün ve piramit şeklinde. Ama yolda aynı şekilde başka tepeler de gördüm. Tabi bu iddialarin sebebi sadece şeklen benzemesi değil. Değişik yerlerde kazılar yapmışlar ve toprağın hemen altında taşlara daha doğrusu bir harçla yapıştırılmış taşlardan oluşan yerlere rastlamışlar. Bunlar fotoğraflarda var. O harçlı kesim de eğimli bir şekilde aşağıya doğru iniyor. Sanki tepe düzleştirilip piramit haline getirilmiş, ondan sonra da dökülen bir harçla kaplanmış ya da sadece yukarıya doğru bir yol bu şekilde yapılmışa benziyor.

Sonradan iki piramide güneş ve ay piramidi isimlerini takmışlar. Ay piramidini görmedim ama gördüğüm fotoğraflarda basamaklı bir yapısı var: http://tr.wikipedia.org/wiki/Bosna_Piramitleri Bir çok bilim adamı da Osmanagiç'i şarlatanlıkla suçluyormuş, çalışmalar bilimsel değil diyerek. Artık merak eden araştırır okur, bir sürü şey var internette. Benim okuduklarımda hep bu yalan, adam yalancı, bilimsel değil filan deniyordu ama oradaki şeyler nedir o zaman birşey yazmıyor. Sonuçta Bosna bunu turistik bir malzeme olarak kullanıyordur tabi ki zaten kullanmalı da. Amerika'da filan ne kadar absürt şeylerin çok önemli şeylermiş gibi sunulduğunu düşününce bu piramitler son derece ilgin. Saraybosna'dan günübirlik rahatlıkla gidip gelebilirsiniz....

http://www.geziyorumlari.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1040&Itemid=149

 
Toplam blog
: 30
: 1532
Kayıt tarihi
: 15.04.07
 
 

Gezmeyi görmeyi severim. Aslında endüstri mühendisiyim ama 2 sene önce çalışma hayatına ara verdim. ..