Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '12

 
Kategori
Güncel
 

Bravo Fransa'ya!

Bravo Fransa'ya!
 

Niye mi ? Niye mi ?

Fransa'nın Rouen Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Cafer Özkul'a, Seine Maritime bölge valisi Remi Caron tarafından Fransa ulusal üstün başarı liyakat nişanı takıldı

 Optik bilimsel araştırmalarını lazer ve hologram konularında yapan Cafer Özkul’un, bu alanda 135’den fazla uluslararası bilimsel yayını bulunuyor. Özkul, 1999-2002 Rouen Üniversitesi Bilimsel araştırmadan sorumlu rektör yardımcısı, 2003-2007 Rouen Üniversitesi Fen Fakültesi Dekanı oldu. Özkul, 10 Haziran 2007 tarihinden bu yana da Rouen Üniversitesi Rektörü olarak görev yapıyor.(1)

Fransa Milli Eğitimine verdiği katkılardan dolayı, 13 Mayıs 2011 tarihli resmi gazetede yayınlanan ve zamanın yüksek öğrenimden sorumlu bakanı Valerie Pecresse'in teklifi ve Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin imzasıyla Cafer Özkul'a şövalye rütbesi layık görülmüştü.

Tören'de Özkul'u, Seine Maritime bölgesi milletvekili Patrick Herr, Belediye Başkanı Pierre Lautey , Paris Başkonsolosu Uğur Arıner, Sipa Press foto editöru Ferit Düzyol, Amiens üniversite rektörü ve dekanları, Rouen Üniversitesi dekanları ile akademik camianın üyeleri ve ailesi yalnız bırakmadı.

Cafer Özkul kimdir?

01 Mart 1951 tarihinde Malatya, Hekimhan-Kocaözu kasabasında doğdu. Orta ve lise ögremini Devlet Parasız yatılı sınavını kazanarak Gaziantep Lisesinde okudu.

1969-1970 öğretim yılı Liseler arası bilgi yarışmasında 3 arkadaşı ile birlikte birinci oldu. Etibank burslu ögrencisi olarak 1970 yılında Fransaya geldi. Besançon da dil egitimi gördükten sonra Pariste Yüksek ögrenimini tamamlayıp Haziran 1976 da Elektrik Muhendisi oldu.

1976 yılında Rouen Universitesine master yapmak için geldi. 1980 Fizik doktoru, 1988 de Doçent  ,1991 Profesör oldu. 1997'de birinci sınıf profesörlüğe yükseldi. 2005 de Profesör ( Classe exceptionnel) ( Türkiye'deki karşılığı Ordinaryus Profesör) oldu.

OptikBilimsel arastırmalarının ( Lazer ve Hologram,  135 bilimsel yayını var)  yanında idarecilikte yaptı.

1999-2002    Bilimsel arastırmadan sorumlu Rektor yardımcısı. 2003 - 11 Haziran 2007Fen Fakültesi Dekanı.11 Haziran 2007- ..... Fransa Rouen Üniversitesi Rektörü oldu.Avrupanın ilk Türk asıllı Rektörü.(2)

Şimdi görüyor musunuz?

Malatya’nın Hekimhan ilçesi ,Kocaözü köyünden çık. Devlet Bursunu kazan. Lise Birincisi ol. Fransa’ya gönderilmeyi hak et… ve oraya vardıında hiç dil bilme… Ama sonunda Fransa’da bir Üniversitenin Rektörü ol ve katkılarından dolayı Fransa'nın Rouen Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Cafer Özkul'a, Seine Maritime bölge valisi Remi Caron tarafından Fransa ulusal üstün başarı ödülü ve nişanı takdim edildi.

 İnsan böyle bir değerle gurur duymaz mı?

 Fransa'nın ilk Türk rektörü Cafer Özkul, "1969- 1970 öğretim yılında liselerarası bilgi yarışmasında, üç arkadaşımla birinci oldum. Fransa'ya Fransızca bilmeden geldim. Yani lisede gördüğümüz Fransızca'yla... Bir yıl Fransızca eğitim aldım. 1976'da mühendis olarak mezun oldum" dedi. "Rektör seçimleri sırasında kimse, Türk olduğum için önümü kesmeye çalışmadı" diyen Özkul, "Zaten bu tarz bir tepki olsaydı bu kadar büyük farkla seçilmezdim. Tecrübem sayesinde seçildiğimi düşünüyorum" diye konuştu. Prof. Dr. Özkul, Rouen Ünivesitesi'nde 50 Türk öğrenci bulunduğunu söyledi.

 Görüyor musunuz, değer her yerde değerdir. Adam Fransa’da kendini göstermiş; ordinaryus Pro olmuş. Çoğunluğun oyuyla ilk turda Rouen Ünivesitesi'nde rektörlüğe seçilmiş ve sonra çalışmaları dolayısıyla Fransız devletinin takdirini kazanmış ve ödüller almış olan bir insan.

 Şimdi düşünüyorum. Acaba Fransa’daki bütün kazanımlarından vazgeçip Türkiye’ye gelseydi bu dereceleri, takdirleri alabilir miydi? Biraz zor…

 Ben kendi hesabıma hem Prof.Dr. Cafer Özkul’u ve ve böyle bir değeri keşfedip, kendisine malettiği için Fransız Hükümetini ve Devletini kutluyorum.

Görüyor musunuz, Fransa’da güzel şeyler de oluyor. Yukarda Allah var.

 ………………..

1.http://www.posta.com.tr/dunya/HaberDetay/Fransa_dan_Turk_rektore_odul_.htm?ArticleID=107070

2. http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=5846

 

Fransa'nın Rouen Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Cafer Özkul'a, Seine Maritime bölge valisi Remi Caron tarafından Fransa ulusal üstün başarı liyakat nişanı takıldı

Optik bilimsel araştırmalarını lazer ve hologram konularında yapan Cafer Özkul’un, bu alanda 135’den fazla uluslararası bilimsel yayını bulunuyor. Özkul, 1999-2002 Rouen Üniversitesi Bilimsel araştırmadan sorumlu rektör yardımcısı, 2003-2007 Rouen Üniversitesi Fen Fakültesi Dekanı oldu. Özkul, 10 Haziran 2007 tarihinden bu yana da Rouen Üniversitesi Rektörü olarak görev yapıyor.(1)

Fransa Milli Eğitimine verdiği katkılardan dolayı, 13 Mayıs 2011 tarihli resmi gazetede yayınlanan ve zamanın yüksek öğrenimden sorumlu bakanı Valerie Pecresse'in teklifi ve Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin imzasıyla Cafer Özkul'a şövalye rütbesi layık görülmüştü.

Tören'de Özkul'u, Seine Maritime bölgesi milletvekili Patrick Herr, Belediye Başkanı Pierre Lautey, Paris Başkonsolosu Uğur Arıner, Sipa Press foto editöru Ferit Düzyol, Amiens üniversite rektörü ve dekanları, Rouen Üniversitesi dekanları ile akademik camianın üyeleri ve ailesi yalnız bırakmadı.

Cafer Özkul kimdir?
01 Mart 1951 tarihinde Malatya, Hekimhan-Kocaözu kasabasında doğdu. Orta ve lise ögremini Devlet Parasız yatılı sınavını kazanarak Gaziantep Lisesinde okudu.
1969-1970 öğretim yılı Liseler arası bilgi yarışmasında 3 arkadaşı ile birlikte birinci oldu. Etibank burslu ögrencisi olarak 1970 yılında Fransaya geldi. Besançon da dil egitimi gördükten sonra Pariste Yüksek ögrenimini tamamlayıp Haziran 1976 da Elektrik Muhendisi oldu.

1976 yılında Rouen Universitesine master yapmak için geldi. 1980 Fizik doktoru, 1988 de Doçent  ,1991 Profesör oldu. 1997'de birinci sınıf profesörlüğe yükseldi. 2005 de Profesör ( Classe exceptionnel) ( Türkiye'deki karşılığı Ordinaryus Profesör) oldu.
OptikBilimsel arastırmalarının ( Lazer ve Hologram,  135 bilimsel yayını var)  yanında idarecilikte yaptı.
1999-2002    Bilimsel arastırmadan sorumlu Rektor yardımcısı. 2003 - 11 Haziran 2007Fen Fakültesi Dekanı.11 Haziran 2007- ..... Fransa Rouen Üniversitesi Rektörü oldu.Avrupanın ilk Türk asıllı Rektörü.(2)
Şimdi görüyor musunuz?
Malatya’nın Hekimhan ilçesi, Kocaözü köyünden çık. Devlet Bursunu kazan. Lise Birincisi ol. Fransa’ya gönderilmeyi hak et… ve oraya vardığında hiç dil bilme… Ama sonunda Fransa’da bir Üniversitenin Rektörü ol ve katkılarından dolayı Fransa'nın Rouen Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Cafer Özkul'a, Seine Maritime bölge valisi Remi Caron tarafından Fransa ulusal üstün başarı ödülü ve nişanı takdim edilsin...

İnsan böyle bir değerle gurur duymaz mı?

Fransa'nın ilk Türk rektörü Cafer Özkul, "1969- 1970 öğretim yılında liselerarası bilgi yarışmasında, üç arkadaşımla birinci oldum. Fransa'ya Fransızca bilmeden geldim. Yani lisede gördüğümüz Fransızca'yla... Bir yıl Fransızca eğitim aldım. 1976'da mühendis olarak mezun oldum" dedi. "Rektör seçimleri sırasında kimse, Türk olduğum için önümü kesmeye çalışmadı" diyen Özkul, "Zaten bu tarz bir tepki olsaydı bu kadar büyük farkla seçilmezdim. Tecrübem sayesinde seçildiğimi düşünüyorum" diye konuştu. Prof. Dr. Özkul, Rouen Ünivesitesi'nde 50 Türk öğrenci bulunduğunu söyledi.

Görüyor musunuz, değer her yerde değerdir. Adam Fransa’da kendini göstermiş; Ordinaryus Prof. olmuş. Çoğunluğun oyuyla ilk turda Rouen Ünivesitesi'nde rektörlüğe seçilmiş ve sonra çalışmaları dolayısıyla Fransız devletinin takdirini kazanmış ve ödüller almış olan bir insan.

Şimdi düşünüyorum. Acaba Fransa’daki bütün kazanımlarından vazgeçip Türkiye’ye gelseydi bu dereceleri, takdirleri alabilir miydi? Biraz zor…

Ben kendi hesabıma hem Prof.Dr. Cafer Özkul’u ve ve böyle bir değeri keşfedip, kendisine malettiği için Fransız Hükümetini ve Devletini kutluyorum.

Görüyor musunuz, Fransa’da güzel şeyler de oluyor. Yukarda Allah var.

………………..
1.http://www.posta.com.tr/dunya/HaberDetay/Fransa_dan_Turk_rektore_odul_.htm?ArticleID=107070
2. http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=5846

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..