Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '08

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Bu çiçeğin adını biliyor musunuz?

Bu çiçeğin adını biliyor musunuz?
 

Fotoğraf: Aydın Tiryaki (26-1-2008, İnebolu, Yeşilöz Köyü)


Çiçeğin fotoğraflarını 26 Ocak 2008’de İnebolu, Yeşilöz Köyü’nde çektim. Gölge bir yamaçta büyük yapraklarının üzerinde açmış küçük, güzel çiçekler. 5-10 cm uzunluğunda kalınca sapların ucunda sanki renkli bir mantı gibi duran çiçekleri gördüğümde daha önce gördüklerime benzetemedim.

Bu çiçeklerin açtığı kuytu yamaçta çuha çiçekleri de vardı. Renkleri benzediği için ilk gördüğümde sanki mutasyona uğramış bir çuha çiçeği olduğunu düşündüm. Çok sayıda olduklarını görünce bu düşüncem değişti.

Geçen yıl menekşe sandığım çiçeklerin çuha çiçeği olduğunu öğrenmiştim doğasever blog yazarımız (1) sayesinde (2).

26 Ocak günü köydeki yürüyüşün sırasında karşıma çıkan bu çiçeğin adını bilen var mı acaba?

(1) Doğa: http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=648253
(2) Mor menekşe mi, çuha çiçeği mi? (6-1-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=20160

Aydın Tiryaki
Ankara, 1 Şubat 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..