Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '13

 
Kategori
Eğitim
 

Bu çocuklar bizim! Haydi Türkiye!

Haydi Türkiye!

“ Beykoz Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi,” ya da kamuoyunda tanınan adıyla, Beykoz İş Okulu’na melek eli değmeye devam ediyor!

“ Beykoz Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi,” ya da kamuoyunda tanınan adıyla, Beykoz İş Okulu’na melek eli değmeye devam ediyor! Beykoz Kaymakamlığı’nın “ Deniz Yıldızı” isimli iş edindirme projesiyle Türkiye gündemine yerleşen devlete bağlı bu özel eğitim kurumu, yardımseverlerin dikkatini çekmeye başladı.

Siparişler kapıda!

Göksu Evleri Hayvan Severleri Grubu ve TÜRYAP Anadoluhisarı Temsilciliği’nin ardından, şimdi de Göksu Evleri’nde bulunan Genç Göksu Etüt Merkezi, okula yardım için kolları sıvadı.

İlk adım olarak, okulda eğitim alan özel eğitim gereksinimli 77 öğrenciye spor ayakkabası hediye etmekle işe başlayan Genç Göksu Etüt Merkezi, okulun çeşitli atölyelerini sırayla gezdi; öğrencilerin baskı atölyesinde ortaya çıkardıkları ürünleri hayranlık ile inceledi! Siparişler kapıda!

Okul Müdiresi Kaya’ya okul ile ilgili merak ettikleri soruları yönelttiler

Genç Göksu Etüt Merkezi’nin sahibi Yeşim Ozansoy ile kızı Lara Ozansoy ve merkezde görevli Çiğdem Yılmaz, Gülsen Mutlu ve etüt velisi Selmin İzmirli, 27 Mart 2013 Çarşamba günü Beykoz Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi’ni ziyaret ettiler. Burada Okul Müdiresi Ebru Kaya ile sohbet eden yardım severler, kendisine okul ve öğrenciler ile ilgili merak ettikleri soruları yönelttiler.

Yeşim Ozansoy: Çorbada tuzumuz olsun istedik!

Beykoz Güncel Haber, Genç Göksu Etüt Merkezi’nin sahibi aynı zamanda merkezin biyoloji ve fen öğretmeni Yeşim Ozansoy’a, Beykoz İş Okulu’yla yollarlının nasıl çakıştığını sordu. Ozansoy, şunları söyledi: “ TÜRYAP ile Göksu Evleri Hayvanseverleri’nin Beykoz İş Okulu ile ilgili olarak başlattıkları projeyi duyduk. Ben de buna katılmak istedim. Okul Müdiresi Ebru Hanım’ı telefon ile arayarak, kendisine öğrencilerin eksiklerini sordum. O da bana, öğrencilerin ayakkabı ihtiyaçları olduğunu belirtti. Bizim de çorbada bir tuzumuz olsun dedik ve ayakkabılarımızı aldık, geldik.”

İnşallah beğenirler!

“ Etüt Merkezi’nin velileriyle birlikte giderek, ayakkabıları tek tek seçtik. İnşallah hoşlarına gider. Ayakkabı numaralarını daha önce Müdire Hanım’dan aldık.”

 Okulda aktif olan dört atölye var

“ Beykoz Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi,” aktif olan dört atölyesinde branşlaşmış bir şekilde eğitimini sürdürüyor. Bu bölümler; Seramik Atölyesi, Yemek Hazırlama ve Sunuş Hizmetleri Atölyesi, Dijital Baskı Atölyesi ve Sera ve Peyzaj (Bahçecilik) Atölyesi’nden oluşuyor. Okulda, öğretmenini bekleyen bir Kuaförlük Atölyesi de var ancak mevzuat gereğince bir eğitmen bulunamadığı için, taliplisi çok olan bu bölüm, ne yazık ki açılamıyor.

Tabii, okul öğrencileri bu branş derslerinin dışında, normal akademik eğitimlerini de alıyorlar.

Mutfak Atölyesi’nde “ Patatesli kuş yuvası!”

Genç Göksu Etüt Merkezi’yle gerçekleştirdiğimiz atölye gezisinde, ilkin, mis gibi kokuların yükseldiği mutfak atölyesine uğradık ve öğrencileri iş başında yakaladık! Tabii hanımların görüntüsünü çok beğendikleri  “ Patatesli kuş yuvası”nın tarifini istedik ve heyecanla hafızamıza nakşettik!

Baskı atölyesi sınavında 100 almayı başaran iki öğrenci!

Baskı sınıfına girdiğimizde ise, öğrencilerin sınav değerlendirmesine şahit olduk. Sınavdan 100 almayı başaran iki öğrenci, üzerinde “100” rakamı yazılı sınav kâğıtlarını tüm Türkiye’nin dikkatine gururla sundular!

Burada öğrencilerin ellerinden çıkan baskı tişörtleri, bardakaltlıklarını, anahtarlıkları, magnet, tabak ve kupaları hayranlıkla inceleyen Yeşim Hanım ve beraberindekiler, derhal sipariş verme kararı aldılar! Bu, özel eğitim desteğine ihtiyaç duymakta olan bu öğrenciler daha çok uygulama yapacak ve farklı aktiviteler için okul gelir elde edecek demek!

Lise düzeyinde eğitim veriyor

Özel eğitim gereksinimi duyan gençler, 23 yaşını doldurmamış olmaları kaydıyla, lise düzeyinde eğitim vermekte olan bu okula kayıt olabiliyorlar. 9. sınıftan itibaren eğitim almaya başlayan gençler, 10. sınıftan itibaren ise branşlaşmaya gidiyorlar.  

Bu okulda hayat var!

Okul Müdiresi Ebru Kaya, misafirlerine okullarında eğitim almak için sırada bekleyen çok öğrenci olduğunu ve hatta Beykoz dışından da talep olduğu bilgisini veriyor.  Zaten, okulda halihazırda Beykoz dışından gelen gençler de var.

Buna hiç şaşırmıyoruz! Zira, okulun atölyelerini gezen Genç Göksu Etüt Merkezi’nin sahibi Yeşim Ozansoy’la birlikte burada alınan baskı eğitimine, seramik atölyesindeki çalışmalara ve kısa film atölyesinde kısa film çekimi konusunda edinilen bilgilere iç geçiriyoruz!

Müdire Kaya, okulda ebru derslerinin de başladığını belirterek, bu konuda öğrencilere istihdam sahası yaratabilecek yeni bir projeleri olduğunu da aktarınca, okulu daha sık ziyaret etmek ve “ geçiyorduk, uğradık!” bahanesiyle, derslere katılmak fikri geçiyor aklımızdan! 

El ele, gönül gönüle!

Okulu daha önce ziyaret eden Göksu Evleri Hayvan Severler Grubu ve TÜRYAP Anadoluhisarı Temsilciliği de, Beykoz Belediye Meclisi Eğitim Komisyonu’yla işbirliği içinde okula 11 bilgisayardan oluşan bir bilgisayar odası yapılması yönünde çalışmalara başlamışlardı.

Okul, gönlü zenginlerin ilgisini bekliyor!

Beykoz Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi, içindeki kumsala vurmuş denizyıldızlarını denize atacak şefkatli elleri bekliyor. Bir gün her birimiz ya da bir sevdiğimiz de kumsala vurabiliriz. Haydi Türkiye! Fark et ve farklılık yarat! Bu çocuklar bizim.

Neden denizyıldızı?

Gazetemizde daha önce de yer verdiğimiz denizyıldızı hikâyesini bir kez daha hatırlatalım sizlere:

Bir DENİZYILDIZI hikâyesi…

Yazı yazmak için okyanus sahillerine giden bir yazar, sabaha karşı kumsalda dans eder gibi hareketler yapan birini görür. Biraz yaklaşınca, bu kişinin sahile vuran denizyıldızlarını okyanusa atan genç bir adam olduğunu fark eder. Yazar, genç adama yaklaşır:

- Neden denizyıldızlarını okyanusa atıyorsun?

Genç adam yanıtlar:

- Birazdan güneş yükselip, sular çekilecek. Onları suya atmazsam, ölecekler.

Yazar sorar:
- Kilometrelerce sahil, binlerce denizyıldızı var. Ne fark eder ki?

Genç adam eğilir, yerden bir denizyıldızı daha alır, okyanusa fırlatır ve der ki:

- Onun için fark etti ama...

NOT: 2 Mart 2013 tarihli ve “ Beykoz’da Gençlere Umut Kapısı Bir Okul” başlıklı haberimizde, Beykoz İş Okulu’nu siz değerli okuyucularımıza tanıtmıştık. Söz konusu haberimizin linki şu şekildedir:

http://www.beykozguncel.com/2174-beykoz-da-genclere-umut-kapisi-bir-okul.html

Haber: Arzu Başlantı

 
Toplam blog
: 230
: 1315
Kayıt tarihi
: 26.08.12
 
 

Doğum yeri: Berlin Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu (Bölüm ve fakül..