Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '07

 
Kategori
Blog
 

Bu konu hepimizi ilgilendiriyor!

Bu konu hepimizi ilgilendiriyor!
 

Sevgili MİLLİYET BLOG YAZARLARI, hepimizi ilgilendiren bir konu üzerine bu yazım. Aslında editörlere mesaj atıp sormayı da düşündüm. Ama sağlıklı bir cevap alamayacağım endişesi var. Zira işleri arasında benim mesajımı atlayabilirler. Şimdi dikkat edin, sorum şu:

''Hangi yazılar GOOGLE Arama motoruna kaydediliyor?''

Şöyle bir açıklık getireyim; Blog'da yazıp da ''Amaaaan kimse okumazsa okumasın, ben yazmama bakarım.'' düşüncesinde olan var mı? 2 bin üzerinde üyenin var olduğu söyleniyor. Bu güzel siteye her geçen gün yeni üyeler kaydolup yazmaya başlıyorlar.

Herkes yazdıklarının mümkün olduğu kadar çok kişi tarafından okunmasını istemez mi? Ama bazı yazılara bakıyorum 700 veya 1.000'li rakamların üzerinde okunmuş.

Yazıya bakıyorum, ''O 'Hanımefendi' Benim''. Başak Altın Hanım'ın Aydın Sevinç Bey'le pek de önemli olmayan bir konusunu işlemiş. Bu yazı 3 günde 708 kişi tarafından okununca şaşırdım. Başlığı Google arama motoruna yazdım, direkt Başak Hanımın yazısına geliyor.

Bu yazı ne amaçla Google arama motorunda? Kimin işine yarar. Şahsi bir polemikten başka bir içerik yok. Hedefim asla Başak Hanım değil. 2-3 aydır dikkatimi çekiyor bu durum. Bazı yazılar çok yerde ve aşırı bir sıklıkta anons ediliyorlar, bazıları ise sırf lâf olsun diye.

Bazı yazılar Google arama motoruna kaydoluyor ve yanlışlıkla da olsa defalarca tıklanıyor. Blog yazarı haksız bir okuyucu sayısına ulaşınca morali düzeliyor. Buna itirazım yok.

Ama bazı blog yazarları da emek verip yazdıkları yazıların 40-100 okuyucu sayısını geçmediğini görüyor, bir de hiçbir emek verilmeden yazılan bazı yazıların Google kaydı yüzünden 700- 3.000 arasında okuyucu sayısına ulaştığını görüyor. Bu durumda üzülmek hakkı değil mi?

İnsanın aklına tuhaf tuhaf şeyler geliyor.

* Acaba editör arkadaşlarımız taraf mı tutuyorlar?

* İstedikleri blog yazarlarına kıyak mı geçiyorlar?

* Yoksa sistemde düzeltilmesi gerekli bir hata var da şimdiye kadar düzeltilmedi mi?

Editör arkadaşlardan ve yetkililerden rica ediyorum, bu basit ama üzücü hata devam etmesin. Hata bizlerde ise, ''Anahtar kelime, başlık'' seçimlerinde yanlış yapıyorsak lütfen bilelim. Bizim yazılarımız da Google arama motoruna kaydolsun. Ya da başkalarınınki de kaydolmasın

Editör arkadaşlarımızın bu hatayı düzeltmek için bir şeyler yapacaklarını ümit ediyorum.

Bu konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar da bizleri aydınlatabilirler.

Kısa zamanda bu konuyla ilgili bir açıklama yapmalarını ben şahsen bekliyorum. Aynı konu sizlerin de dikkatlerini çektiyse lütfen yorumlarınızla katılın! Yok bu sadece benim hüsn-ü kuruntum ise yorum yazmayın, beni yalnız bırakın.

Saygılarımla.

Mustafa Mumcu 02. 08. 2007 Saat: 09:45
 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..