Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '12

 
Kategori
Siyaset
 

Bu ülkede erken seçim gerekli mi!

Bu ülkede erken seçim gerekli mi!
 

resimler alıntıdır


Türkiye Millet Meclisinde yakında yapılan bir oylama yerel seçimlerin erkene alınması ile ilgili idi. Sonuç referandum sınırına takıldı ve sonra Cumhurbaşkanlığına anayasa oylamasının gönderilmesi ve sonra Cumhurbaşkanı tarafından yapılan seçim sonucu tekrar görüşülmek üzere Meclise tekrar gönderilmesi işlemi gerçekleşti.

Gelelim bu işin bölüm bölüm yorumlanmasına. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’dan bu güne kadar bu ülke şu ifadeyi duydu. ”Seçimler zamanında yapılacaktır” Bu ifade adeta ülke insanının kafasına kazındı. Bugün ne oldu da seçimler ilkbahar yerine sonbaharda olsun deniyor. Seçim süreleri zaten belirlenmiş durumdadır. Bu zamanları belirleyen kim derseniz meclis çoğunluğu ve uyan kim vatandaş.

Başbakan seçimlerin öne alınmasında Türkiye Cumhuriyetine getireceği sayısız yararları medyada açıkladı da ben mi duymadım. Bir seçimin öne alınması ancak ve ancak ülke menfaatine göre olmalıdır. Yoksa bir önceki seçimde seçilenlerin ve seçenlerin hakkına tecavüz olur ki bu hakka T.B.M.M. dahil hiç kimsenin direkt hakkı yoktur. Ülke menfaatleri önemli ise zaten o zaman iktidar ve muhalefet birlikte ve bunlara eski seçilen ve seçenlerde katılarak  bu kararı destekler. Ama bugün için bu şart ülkemde yoktur. Önce başbakan  erken seçim derken bu gerek şartı en detaylı olarak ülke insanına anlatma zorunluluğu vardır ve oturduğu koltuk o sorumluluğu çok ağır bir şekilde ona yüklemektedir. Hayır bu şart oluşmamış ise bir önceki seçim sonuçlarının bitmesi gereken zamanı sabırla beklemek durumundadır. Demokrasi  dediğimiz zaman bu gerçek artık önümüzdedir. Yoksa İlahi Adaletin sahibi Allah(c.c) huzurunda  mahşerde vereceğimiz hesapta seçilen ve seçenlerin KUL HAKKI ile karşı karşıya kalırız ki böyle bir durum herhalde hiç bir kul için kabul edilebilir bir ahiret hesabı olmaz diye düşünüyorum. Böyle kul hakkının içinde olacağı bir ahiret hesabından Allah(c.c) korusun.

Gelelim Cumhurbaşkanlığı makamındaki duruma. Yasayı referanduma götürmeden meclise gönderme yetkisini kullanılmıştır ve yasal bir durumdur. Lakin ben Cumhurbaşkanlığı makamının uyarıcı özellikleri olması gerektiğini düşünüyorum. Nitekim meclis açılışlarında yapılan konuşmalarda bunu görüyoruz. Erken seçim gerekliliği varsa bu konuda sayın cumhurbaşkanıda ülke menfaatleri gereği gerekli açıklamayı yapmalı idi, hayır gerek yok ise oylamalar öncesi ilgililerle görüşmeli ve fikrini belirtmeli ve ikna edici olması benim Cumhurbaşkanlığı makamından  vatandaş olarak beklentim dir. Cumhurbaşkanı sadece yurt dışı gezileri ile ülkeyi dünyada temsil etmediği kanaatindeyim. Ayrıca yurt içinde ben ve benim gibi sade vatandaşları da temsil ettiğine ve etmesi gerektiğine inanıyorum.

Sonuç olarak; ülkemde erken bir yerel seçim için gerekli şartlar yoktur ve seçimler zamanında yapılmalıdır. Buda bir önceki seçimde oyunu kullanan ve tercihini yapan tüm seçmenlerin hakkına saygı için gerekli ve yeter şarttır.

Dilerim mecliste bulunan vekiller biz seçmenlerin dört yıllığına seçtiğimiz  ,tercih ettiklerimize saygı duyarlar ve demokrasiyi uygularlar. Saygılar…

www.selcukefendi.com  sayfasında yayınlanmıştır.

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..