Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '09

 
Kategori
Eğitim
 

Bugün Kimin Bayramı?

Bugün Kimin Bayramı?
 

Sevmiyorum bayramları artık. Hiçbir tat alamıyorum. Bu okulda kutladığım dokuzuncu 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Veli Bayramı bu. (İsim hakkı öğrencilerimin).

Her bayram olduğu gibi önceden hazırlanan sıralara yanında küçük çocuklarıyla birlikte ki, bu çocuklar tören sırasında gösteri alanına salınacaklar, veliler oturdu. Görevli olmayan ancak bayramlarını kutlamak, arkadaşlarını izlemek isteyen öğrenciler ise ayakta ve velilerin gerisinde. Arsız olanlar ise sahanın içinde, çünkü onların bayramı izlemesi için ayrılmış bir alan yok. Öğretmenler sınıfları ile birlikte değil, kim kime dum duma durumu.

Bir mahalle, yıllar geçer hiç mi bir şey öğrenmez? Çocuğu aylarca çalışmış, emek vermiş, öğretmeni emek vermiş, bir heyecanla gösteri sırası geliyor. Bütün çocukların velileri ellerinde telefon, kamera, fotoğraf makinesi ( gecekondu semti hem de) olduğu halde alanın içindeler. Değil diğer insanların bir şey izlemesi, çocukların gösteri yapması bile mümkün değil. Gösteri durduruluyor, anonslarla uzaklaştırılmak istenen veliler sağa sola saklanıyor, gösteri başladığında yine aynı. Elbette çocuğunu izleyecek, fotoğraf çekeceksin de bunun da bir adabı var.

Bayram değil sinir harbi. Yapmayacaksın bunlara bayram falan. Ama insan çocuklara kıyamıyor, onların bayramı, eğlensinler isteniyor. İnanın ben bu okulun yöneticisi olsam, sadece öğrencilere açık olan bir açık hava eğlencesi düzenlerim. Gösterilerini çocuklar birbirleriyle paylaşsınlar. Bu velileri de okula sokmam. Hak etmiyorlar hiçbir şeyi. Yağmur, soğuk bir taraftan, ayakta iki saat boyunca sinirlenip gerile gerile bayram izlemekten bıktım artık. Bir ara önde oturan, ancak sürekli ayakta durup çocukların görüşünü kapatan velilere “avaz avaz bağırdım. Sırf öğrencilerim izleyebilsin diye yanlarından ayrılmadım. Ben olmasam onları arkaya atıp öne yerleşecekler.

Görgüsüz Emek halkı! Bu okulda dokuz yılımı doldurdum, her yıl daha beter oluyorsunuz. Yazıklar olsun size! Sizleri gördükçe neden çocuklarınızı eğitmekte bu kadar çok zorlandığımızı da anlıyorum. İnsan eğitimsiz, bilgisiz olabilir ama insanca davranmak, kurallara uymak için biraz gayret sarf eder.

Bu bayram da her yıl ki gibi veli izdihamı ve onu önlemeye çalışan öğretmenlerin görüntüsüyle bitti. Hiç eğlenemeyen çocuklara oldu olan. Yine de bayramları kutlu olsun…

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..