Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '07

 
Kategori
Üniversiteler
 

Bugün ODTÜ’ de mezunlar günüydü

Bugün ODTÜ’ de mezunlar günüydü
 

Bugün ODTÜ’nün artık geleneksel olan Mezunlar Günü vardı. Doksanlı yıllardan buyana Haziran ayında ODTÜ mezunları ODTÜ Kampusunda toplanıyoruz. Gün boyunca değişik mekanlarda değişik aktiviteler gerçekleştirdikten sonra akşam gelecek yıl buluşmak üzere dağılıyoruz.

Bugün sabah 10:30’da Kültür ve Kongre Merkezi önündeki alanda toplanmaya başladık. Günlerdir haberlerde izlediğimiz çöl sıcakları Ankara’yı da etkiliyor. Sıcak mezunlar günümüze katılımı da etkilemişti. Program kısa süren konuşmalardan sonra konserler ve halk oyunları ile sürdü.

Her yaşta ODTÜ Mezunu oradaydı. 40 yıl önce mezun olanlar da vardı, geçen yıl mezun olanlar da. En güzeli yakalarındaki etiketlerde Mezuniyet yılı 2020 yazan çocuklar da aramızdaydı. Bir zamanlar üniversiteye 17-18 yaşında gelen gençler şimdi çocuklarıyla, torunlarıyla birlikte mezunlar gününe gelmişlerdi.

Öğleyin bu yıl mezun olacak öğrencileri da aramıza alıp Anıtkabir’i ziyaret ettik (1). Anıtkabir dönüşünde Mezunlar Gününün en sıcak bölümü başladı. Mezunlar kendi bölümlerini ziyaret ettiler. Tüm mezunların birlikte toplandığı alanda kalabalık için arkadaşlarla karşılaşma olasılığı azken, bölümde her yanımıza baktığımızda eski bir arkadaş görmek çok güzeldi. Ben de 1981 yılında mezun olduğum Kimya Mühendisliği Bölümüne gittim. Uzun yıllardır görmediğim arkadaşlarımı ve öğrencilerimi gördüm.

Mezunlar gününün son bölümünde üniversitemizden 30 ve 40 yıl önce mezun olanlara madalyalarının verildiği tören yapıldı. Bu törene benim de bir katkım oldu. Mayıs ayında ODTÜ Gününde 1966 yılında Hayat Dergisinde ODTÜ ile ilgili yazı ve fotoğraflardan bir video sunmuştum (2). ODTÜ’nün 10. yılını anlatan bu video izleyenlerin ilgisini çekmişti. Bugün için aynı videoyu bu kez seslendirerek hazırladım. Salonda 40 yıl önce mezun olanlar yani o dergi yayınlandığı sırada öğrenci olanlar vardı. Onların daha çok ilgisini çektiğini biliyorum, salonda büyük bir sessizlik içinde izlediler.

Yılda bir gün ODTÜ mezunları kampusumuza gelip eski anıları yeniden yaşıyoruz. Bugün çok güzel bir gündü.

Fotoğrafta bugünkü ODTÜ Gününün Kültür ve Kongre Merkezinin camlarına yansıması var.
23 Temmuz 2007, Ankara

(1) ODTÜlülerin Anıtkabir ziyaretini başka bir yazıda anlatacağım.
(2) ODTÜ Günü: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=42736

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..